افزایش تاثیر سوابق تحصیلی درکنکور94

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (سه‌شنبه، ۱۵ مرداد) و در ادامه بررسی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، مواد ۸، ۹، ۱۰ این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف شد هزینه‌های ناشی از اجرای این قانون را از اولین سال اجرای آن در بودجه سنواتی وزارتخانه‌های زیربط منظور کند.

به موجب مصوبه مجلس، آیین نامه اجرایی این قانون توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تهیه می‌شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

وکلای ملت در ماده ۱۰ طرح مذکور مصوب کردند این قانون از سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۴ در صورت اجرایی شدن تبصره ۵ ماده ۴ این قانون لازم الاجراست.

در تبصره ۵ ماده ۴ این قانون پیش از این مصوب شده است (تاثیر سوابق تحصیلی درکنکور94 ):

در سال اول اجرای این قانون تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی می‌باشند، حداقل ۲۵ درصد می‌باشد.

مشاهده مقاله  دانلود سوالات و پاسخ کلیدی کنکور سراسری سال 89 رشته هنر

وکلای ملت با ۱۵۷ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۱۰ این طرح را مصوب کردند.

به گزارش فارس، طبق مصوبه مجلس در ماده ۱۰، آخرین کنکور به شیوه فعلی سال ۱۳۹۳ برگزار می‌شود و از سال ۱۳۹۴ با اجرایی شدن این قانون، به تدریج وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری موظف به حذف کنکور و افزایش تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها خواهد شد.

تاثیر سوابق تحصیلی درکنکور94

همچنین طبق این مصوبه، داوطلبانی که سال ۱۳۹۴ کنکور خواهند داد، سوابق تحصیلی سال‌های دوم و سوم دبیرستان آنان در پذیرششان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موثر خواهد بود و سوابق تحصیلی سال اول دبیرستان این داوطلبان تاثیری در پذیرششان در دانشگاه‌ها نخواهد داشت، چرا که این داوطلبان قرار است در سال تحصیلی ۹۲-۹۳، دوم دبیرستان و در سال تحصیلی ۹۳-۹۴، پایه سوم دبیرستان را بگذرانند و سال اول دبیرستان را بر اساس نظام فعلی سپری کردند، یعنی امتحانات پایان سال آن‌ها به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار نشده است.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

16 نظر درباره “افزایش تاثیر سوابق تحصیلی درکنکور94

  1. حامد می گوید:

    سلام.میگم یعنی ما که سال 94 کنکور داریم نمرات سال دوم هم تو کنکور تاثیر داره؟
    تاثیرش چه قدره؟

  2. محمد می گوید:

    سلام خودتون آخره خبر رو خوندید؟ما که سوم هستیم،پارسال همه امتحانامون نهایی نبود که!امسال هم کلاس دومی ها امتحانشون نهایی نبود،پس عملا سال دوم تاثیر نخواهد داشت حتی برای کنکور 95!!!!

  3. علی می گوید:

    سلام من سال سومم و سال پیش امتحانات مدرسه داخلی بود و توسط معلمانمان طرح شده بود پس چطور سال دوم هم تاثیر دارد؟

  4. ferdous می گوید:

    ۱۵مرداد؟ینی سال ۹۲ این حرفا رو زدن ؟؟؟؟ من داوطلب کنکور۹۴ هستم امتحانات سال دوم نهایی نبوده والا جلوی جشم خودمون ب یکی از بچه ها نمره اضافه کرد مدرسه!!!
    شاید منظور امتحانات نهایی سوم و چهارم دبیرستانه

  5. Hassan 3 ensani می گوید:

    بابا این فک کنم اشکال داشت امتحانات سال ذوم که نهایی نیس تاثیر بذاره
    این داوطلبان قرار است در سال تحصیلی ۹۲-۹۳، دوم دبیرستان و در سال تحصیلی ۹۳-۹۴، پایه سوم دبیرستان را بگذرانند
    فک کنم داوطلبان 96 رو میگفت چون ما سال 91.92 دووممونو خوندیم!
    نگران نباشین واسه ما فقط و فقط معدل کتبی نهایی لحاظ میشه!

  6. mmm می گوید:

    سلام اقای کاویانی من طی یک اتفاق باعث شد امتهان نهایی امسالم خیلی بد شم یعنی معدلم روی 14 است پس دیگه تو فکر پزسکی نباشم ///خواهش میکنم کمکم کنید

  7. سیما کنکوری94 می گوید:

    ینی آدم بدشانس تر از خودم کی می تونه باشه؟ آخه هیشکی بهم نگفته بود که قراره تو نهایی سوالا اونقد سخت میاد که ما می هنگیم حالا من نمی دونم این تاثیر دوم از کجا در اومد به قول خودم خدا به خیر کنه……….

  8. عبدالله می گوید:

    ای بابا ما که به هر جا رسیدیم ته دیگ بهمون رسید خیلی از معافیتا رو برداشتن کم بود این تاثیر سال دوم سوم هم بهش اضافه شد من موندم واسه چی به ده شصتیا میگن نسل سوخته؟

  9. هالان محمودی می گوید:

    ما که امسال دوباره نشستیم واسه کنکور ما که معدلمون خوب نیستش خیلی ضلمه ها یه سال واس یه شب به فنا بره

  10. محمد حسين می گوید:

    سلام با تشكر از مطالب خوبتان ، من اول دبيرستان هستم يعني سال بعد امتحان نهايي خواهيم داشت؟؟با سپاس فراوان

  11. کنکوری می گوید:

    سلام سازمان سنجش یه مثال برای تاثیر سوابق تحصیلی یه مثال زده که دقیقا مثل مثالیه که من میخوام بزنم فرض کنید یه نفر رتبش تو ازمون سراسری یعنی بدون تاثیر سوابق تحصیلی 1 بشه ولی رتبه معدلش صد هزار باشه رتبه کلش یهنی رتبه ای که با اون انتخاب رشته میکنه میشه بیست و پنج هزار این یعنی از بین بردن هزاران امید و فرصت برای تلاش من معدلم یازده ولی ترازم هفت هزاره دانش اموزا میدونن هفت هزار یعنی چی خودتون قضاوت کنید معدل سطح دانش یک دانش اموزو در همون لحظه ای نشون میده که کارنامه میگیره فاصله پایان امتحانات نهایی تا ازمون سراسری یک ساله تو این یک سال خیلیا تغییر میکنن مثل من این غیر ممکنه که اگه من الان با معدل یازده امتحان بدم معدلی کمتر از نوزده بگیرم ولی زیادن کسایی که اگه الان امتحان بدن معدلی کمتر از چیزی که در قبل گرفتن میگیرن خونوادم فکر میکنن من افسرده ام فقط به خاطر این قانون بعضی از دوستام ترک تحصیل کردن یکی از دلیلای اونا همین قانون بود تاثیر مثبت سوابق تحصیلی یه چیز معقولی بود برای تغییرات اساسی در روند اموزشی کشور هم کسی امیدشو از دست نمیداد و همه انگیزه پیدا میکردند برای مطالعه به صورت پیوسته از سالهای قبل ولی تاثیر مستقیم نتیجه ای نخواهد داشت جز افسرده و ناامید شدن هزاران جوان و برتری پیدا کردن دانا بر داناتر و از بین بردن ناتوان و ناتوانی با هم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود