برای کنکور دیر شروع کردم! [چگونه در کمترین زمان جبران کنم؟] 

 

برای کنکور دیر شروع کردم! [چگونه در کمترین زمان جبران کنم؟] 

اصولاً عزیزانی که میگن برای کنکور دیر شروع کردم، امید چندانی به موفقیت ندارن؛ و بیشتر مواقع بیخیال درس خوندن میشن و لحظات باقیمانده را خیلی مفت و مجانی از دست می‌دن؛ غافل از اینکه همین لحظات را باید بیشتر از هر زمان دیگری غنیمت بدونن!

بیشتر مواقع این سوال ذهن اونها رو درگیر می‌کنه که چطور میشه این حجم زیاد دروس رو در این زمان کم به خاطر سپرد؟! و در آخر به این نتیجه می‌رسن که دیگه دیر شده و امسال را بیخیال میشم و ان‌شاءالله از سال دیگه نهایت تلاشمو برای موفقیت می‌کنم.

برای کنکور دیر شروع کردم! [چگونه در کمترین زمان جبران کنم؟] 
برای کنکور دیر شروع کردم! [چگونه در کمترین زمان جبران کنم؟]

آیا موکول کردن آمادگی برای کنکور به سال بعد، کار اشتباهی است؟

از همین الان به شما میگم، سال دیگه هم در همین جایگاهی که ایستادی خواهی ایستاد؛ به این معنا که باز زمان خود را هدر می‌دید و در مدت کم باقیمانده به این نتیجه می‌رسید که یا به سال بعد موکول کنید یا در کل بیخیال درس و تحصیل شوید، ولی در صورتی که از همین الان که به خیال خود فکر می‌کنید برای کنکور دیر شروع کردید؛ با عزمی راسخ و داشتن هدف واقعی با یک برنامه‌ریزی اصولی شروع کنید، موفقیت شما حتمی است؛

حتی اگه در اون رشته دلخواهتون قبول نشدید لااقل روش درست درس خوندن را فرا گرفتید. بسیاری از منابع را به خاطر سپردید و سال بعد تنها یک مرور خواهید کرد. بسیاری از تست‌ها را کار کردید و سال بعد با یک بار دوره، تمام را به یاد می‌آورید؛ بنابراین سال بعد بدون هیچ شک و شبهه‌ای به همان موفقیتی که مدنظر شماست، خواهید رسید.

شاید بعضی‌ها هنوز از راه نرسیده، از سر دلسوزی به شما بگن چرا می‌خوای اینقدر خودتو اذیت کنی؟ این همه درس خوندی، این چند ماه رو بخور و بخواب و زندگی کن. تازه الانم که دیگه وقت نداری و موفق نمیشی؛ پس بیخیال شو و بذار واسه سال آینده.

ولی از الان به شما می‌گیم که این کار بدترین کار ممکنه. پس مبادا بگید برای کنکور خیلی دیر شروع کردم. 

 

توصیه یک روش ایده‌آل برای کسانی که ناامید شدند و می‌گویند: برای کنکور دیر شروع کردم.

ممکنه بعضی از شما واقعا ناامید شده باشید و از روی ناامیدی شدید بگید برای کنکور خیلی دیر شروع کردم؛ و امسال محال است در رشته دلخواهم قبول بشم. 

توصیه ما این‌ است که بیایید و به کنکور فکر نکنید؛ البته نه اینکه فکر نکنید ولی کنکور را اصل و مبنا برای درس خوندن خودتون قرار ندید.

شما بگید من باید این دروس را مطالعه کنم و به خوبی فرا بگیرم. نگید که کنکور چند وقت دیگه هست. شما دروس رو هر چقدر تونستید مطالعه کنید. کنکور میخواد باشه میخواد نباشه! حالا زمانش هم که فرا رسید امتحان بدید، موفق شدید که چه بهتر، موفق هم که نشدید، شما به فرض نصف دروس رو مطالعه کردید و بعد کنکور تو چند ماه نصف دیگه را مطالعه می‌کنید و بقیه زمان تا کنکور بعدی را تنها مرور می‌کنید و تست می‌زنید. حال با این مدل درس خوندن فکر کنید موفق خواهید شد یا خیر؟

 

آیا امیدی به نفر برتر کنکور شدن هست؟

شاید برخی از شما فقط بخواید همین امسال قبول بشید و با این برآوُرد که من برای کنکور دیر شروع کردم و آیا با این حساب امید به موفقیتم هست یا خیر، از ما راهنمایی بخواهید. باید به شما بگیم که با پشتکار عالی نه تنها موفق خواهید شد بلکه جزء نفرات برتر کنکور نیز خواهید شد! بله جزء نفرات برتر کنکور؛ و این یک خیال و رویا نیست بلکه عین واقعیت است.

 

تنها رویاپردازی نکنید و برای موفقیت زحمت بکشید

اکثر عزیزان ما تنها به رویای قبولی فکر می‌کنن و چند صباحی با این رویا خوش هستن و بعد از یه مدت کوتاه، چون این رویا را دست نیافتنی می‌پندارن به کل بی‌خیال می‌شن. باید به شما بگیم این حقیقتی است دست یافتنی. لذا این حقیقت را فقط به خاطر اینکه باید براش زحمت بکشن و در واقع حوصله زحمت کشیدن ندارن از آن میوه شیرین و دوست داشتنی دل میبرن و خودشان را اینطور توجیه می‌کنن که من برای کنکور دیر شروع کردم و دیگه فایده‌ای نداره!

دوستان من! مطمئن باشید هیچ فرد موفقی را پیدا نخواهید کرد که بدون زحمت به آن موفقیت رسیده باشه؛ اونم زحمت زیاد، زحمتی که شما شاید حتی فکرشم نمی‌کنید. شما تنها موفقیت اون شخص رو می‌بینید و هرگز شب‌بیداری‌ها، خون دل خوردن‌ها و هزاران نارسایی‌ در مسیرش را ندیدید و تنها و تنها موفقیت او را مشاهده کردید و خودتان را در جایگاه او تصور می‌کنید؛ پس دیگه وقتش رسیده که کمی واقعیت‌بین شوید.

واقعیت امر اینه که از همین الان شروع کنید و وقت را هدر ندید. اونم با عزمی راسخ، نه اینطور که به اصطلاح، شل کن سفت کن باشه، بلکه پا را باید بذاری رو گاز و بری جلو. پس هیچ وقت خودتو با این جمله گول نزن که برای کنکور خیلی دیر شروع کردم؛ شما اگه روش درست درس خوندن رو بلد باشید در وقت کم موفقیت شما حتمی است، حتی اگه بگید برای کنکور خیلی دیر شروع کردم.

 

مشورت با نفرات برتر کنکور راز موفقیت:

روش‌های درست درس خوندن، در هر رشته‌ای که باشه، اصول خاصی داره که می‌تونی از نفرات برتر کنکور راهنمایی بگیری. به نظر ما اگه میگی: برای کنکور خیلی دیر شروع کردم، حتما از راهنمایی یک کارشناس، آن هم یک رتبه برتر در رشته خودت مشاوره بگیر؛ ما در این زمینه می‌تونیم بهت کمک کنیم.

حتما تو تصوراتت از آینده خودت به خودت ایمان داشته باش.

تو حتی اگه به‌زعم خودت، اینکه برای کنکور دیر شروع کردم، اینو بدون، انسان همیشه اونی میشه که فکر میکنه، حالا خودت بگو، چی در مورد خودت فکر می‌کنی؟ آیا خودت رو تو همون جایگاهی تصور می‌کنی که آرزوش رو داری؟ یعنی آیا ایمان داری که به این هدف برسی؟ پس بدون که به این جایگاه خواهی رسید. یا این که برعکس خودت رو تو اون حد نمی‌بینی و هر موقع هم خودت رو تو اون جایگاه تصور می‌کنی، خندت می‌گیره و میگی ما را چه به این حرفا! پس بدون هیچی نمی‌شی. پس برای یک موفقیت ایده‌آل، به خودت و خدای خودت ایمان داشته باش و براش زحمت بکش. بگو من برای کنکور دیر شروع کردم پس باید عزمم‌ رو جزم کنم، همین الان یه یاعلی بگم و از این به بعد وقتم را تلف نکنم و زمان‌های از دست رفته را جبران کنم. این رو بگو و فقط در حد حرف نباشه بلکه عمل کن. بله عمل، عمل و عمل. اگه عمل نباشه امسال که هیچ، بلکه سال بعد و سال‌های بعد هم، تنها باید رویاپردازی کنی و در آخر از رویای خودت خندت بگیره که ما را چه به این حرفا!

 

 پس برای اینکه به خودت و اطرافیان خودت ثابت بشه که می‌تونی زود شروع کن. نگو برای کنکور دیر شروع کردم و نگذار این تصور غلط تو را از پا دربیاره. هیچوقت هیچوقت برای کنکور دیر نیست.

مقالات خواندنی: 

رتبه‌های برتر کنکور ۹۸ الان در چه دانشگاه‌هایی تحصیل می‌کنند؟

هزینه آزمون‌های آزمایشی کنکور چقدر است؟

 

 
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود