با قدرت شروع میکنم اما بعد از مدتی انگیزم کم میشه. چیکار کنم؟!

با قدرت شروع میکنم اما بعد از مدتی انگیزم کم میشه. چیکار کنم؟!

همیشه اول مهر تا اولین آزمون های ازمایشی شور و انرژی همه داوطلبای کنکور فوق العاده ست‌. اما بعد آزمون و گذشت ۲-۳ هفته نوعی سستی در ۹۰% بچه ها دیده میشه که اصلا باورت نمیشه این همون ادم بودش که انقدر آرزو و هدف داشت. تو این مواقع اول از همه باید مشکل ریشه یابی کنیم تا بتونیم اون رو رفع کنیم.

خوب بیاین ببینیم مشکل میتونه کجا ها باشه ؟؟

۱-افسردگی : حالیتی که اگه براتون رخ بده کاملا طبیعیه اما باید هرچه زودتر این حالتو از خودتون دور کنید. اکثرا هم تو دوران آذر و دی ماه دچار این وضعیت میشن که با همراهی مشاور و پرداختن به کارهای مورد علاقتون تو زمان استراحتتون میشه به راحتی رفعش کرد.

۲- بی برنامگی : اگه ندونید میخواید چی کار کنید همواره سر درگمید . سر درگمی مداوم هم خودش موجب سستی تو کارها میشه.

۳- کمال گرایی: موردی که تو خیلی از داوطلبا دیده میشه . سعی کنید اهسته اما پیوسته حرکت کنید درست مثل یک لاک پشت . اخرش هم مطمئن بشین برنده میشین . تفکر همه یا هیچ رو کنار بزارید و توقع نداشته باشید یک شبه راه صد ساله رو طی کنید و موفق بشید.

مشاهده مقاله  تاثیر جالب جاذبه زمین بر روند یادگیری ما

۴-ضعف اعتماد به نفس : کلاهتون پس معرکه ست اگه خودتون رو دست کم بگیرید یا قبول نداشته باشین!

۵-ترس: تر از شکست و نتیجه گرفتتن !! باعث میشه هیچ وقت حرکت موفقی نداشته باشیم. اگر از شکست و سرزنش دیگران بترسید همیشه به عقب پس زده میشید.

۶-صبور نبودن: از قدیم گفتن گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی … درسته غوره شاید مثل اول و مسیر راه کنکور باشه و طعم خوبی نداشته باشه اما اخرش میتونه مثل حلوا شیرین باشه .

۷- سرزنش کردن مداوم خود: اگه همش بخواین به از دست دادن روزهای گذشته فکر کنید این روز هارو هم از دست میدین و قدم به قدم به سستی تو خوندن هم نزدیک تر میشین . پس سعی کنید کم کاری های گذشته رو فراموش کنید و از همین الان به بعد رو برای خودتون مهم بدونید.

۸- یکنواختی: روز مرگی بیش از حددد و انجام کارهای روتین بدون هیچ هیجانی پشت سر هم نه تنها از درس بلکه از تمام زندگی شما رو نا امید میکنه . سعی کنید با تنوع و علاقه درس بخونید .

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود