انگیزشی کنکور 1401 برای دختران کنکوری

انگیزشی کنکور1401

انگیزشی کنکور 1401 برای دختران کنکوری

گاهی دانش‌آموز از لج به خودش یا لجی که با پدر و مادرش کرده درس نمیخونه. دختر خوب! تو با هر کی لج کنی ۵ ماه دیگه ضررش به خودت برمی‌گرده! چرا فکر می‌کنی وقت زیاد داری؟!

گاهی دیده شده دانش‌آموزی چون از فلان دبیر خوشش نیومده فلان درس استاد را نمی‌خونه.

یا مثلاً مادرش بهش میگه امروز کم درس خوندی. میاد اعصاب خودش را خورد می‌کنه و کل روزش را خراب می‌کند و درس نمی‌خونه.

● چرا باید زود به ما بربخوره؟

● چرا باید آینده خودمون را به خاطر یک حرف از بین ببریم؟!

بشین و یه کم فکر کن شاید مادرت راست میگه، شاید واقعا داری کم کاری می‌کنی. بد نیست یه مقدار غرورمان را بیاریم پایین و بدونیم اگر کسی حرفی زد، شاید صلاح ما را خواسته. در واقع ما باید از اطرافیان که به ما گوشزد می‌کنند قدردان باشیم و حرف‌های آنها برای ما یک جرقه باشد در جهت انگیزشی کنکور 1401 و برای یک شروع عالی.

 

اگه چند روزم خراب شد و انگیزه کنکور 1401 را از دست دادم چیکار کنم؟

یک عده از دانش‌آموزان هستند که می‌گویند نمیدونم چرا تا ناامید میشم دیگه نمیتونم درس بخونم و انگیزه درس خوندن را از دست میدم؟

بزار یه چیزی بهت بگم سعی کن اگه تا یه جایی کم کاری کردی، یک روز، دو روز، ۵ ساعت، سعی کن از همونجا استپ کنی و از اون به بعد عالی باشی و انگیزشی کنکور 1400 را در خودت ایجاد کنی.

چرا همش به این فکر می‌کنی که من کم‌حوصله‌ام، من نمی‌تونم، دست و دلم به درس خوندن نمیره. دیگه وقتشه از یه جایی شروع کنی و تلاش واقعی با تمام وجود بزاری، اون وقته که خودت می‌بینی تمام کم‌حوصله‌گی‌ها و ناامیدی‌ها کنار میره و انگیزه درس خوندن در تو ایجاد میشه.

چرا فکر می‌کنید چون ۲ روز خراب شد دیگه تمومه و بگی آب از سرم گذشت، ولش کن، دیگه فایده نداره. به این فکر کن که اگر زود به خودت یه تکونی ندی و وقتتو تلف کنی، یک سالت هدر میره و این رو بدون سال دیگه هم سر همین جایی هستی که الان قرار داری.

 

 

انگیزشی کنکور

اگه مطمئن باشم امسال کنکور قبول نمیشم باز باید درس بخونم؟

اصلا بذار یه چیزی رو بهت بگم که در هر صورت امید باشه برات که درس بخونی؛ فکر اینو بکن که امسال و بیخیال شدی، مگه نه اینکه سال دیگه هم مثل الان باید تعداد زیادی از دروس را بخونی و برای کنکور آماده بشی؟

درست مثل الان، در حالی که اگر همین امسال بخونی و به فرض هم نمره مورد نظرت تو کنکور را نگرفتی، عوضش خیلی از دروس را خوندی و برای کنکور سال بعد آماده‌ای و سال بعد با جدیت و آمادگی بیشتری شروع می‌کنی و تمرکزتو بیشتر میذاری روی دروس و مطالبی که بیشتر اشکال داشتی و سال بعد با یک رتبه عالی قبول می‌شی.

به خودت ایمان داشته باش که می‌تونی و این  باور قلبی را در خودت ایجاد کن که میشه و باید بشه و اینو بدون که هر کاری، حتی سخت‌ترین کارها با تلاش آسون میشه؛ سخت‌ترین فرمول‌ها و مطالب، با تکرار و تلاش فراگرفته می‌شه.

بسیار دیدم دانش‌آموزانی که راحت میگن بیخیال، امسال دیگه نمیشه کاری کرد، ولش کن بزار امسال را خوش باشیم. و میرن دنبال وقت گذرونی. با این ذهنیت که بهت گفتم اگه پیش بری انگیزه کنکور 1401 در تو ایجاد میشه.

 

معدل سال آخر و تاثیر در کنکور بهترین انگیزه کنکور 1401

روی سخن من با شما دختران سال آخریه که امسال می‌خوان کنکور بدن. سعی کنید از همین ابتدا یک برنامه‌ریزی منسجم داشته باشید؛ با درنظر گرفتن اینکه سال آخر ۳۰ درصد تأثیر مثبت در کنکور داره، سعی کنید امسال را با جدیت زیاد درس بخونید.

شما فکرش را بکنید که امسال هم نخواهید کنکور بدید، ولی نتیجه سال آخر در کنکور تاثیر میزاره، پس در هر صورت باید امسال را با جدیت درس بخونید و مطمئناً کسی که سال تحصیلی را با جدیت درس بخونه برای کنکور هم برنامه‌ریزی می‌کنه و سعی می‌کنه که در هر دو با سربلندی بیرون بیاد.

فکرش را بکنید که شما به خاطر تاثیر ۳۰ درصدی سال آخر در کنکور، این سال تحصیلی را با جدیت درس خوندید و معدل خوب کسب کردید؛ آیا بهتر نیست همین امسال که این سال تحصیلی را به این خوبی فرا گرفته‌اید و علاوه بر این که معدل در کنکور تاثیر دارد همچنین از این سال سوالات زیادی در کنکور طرح می‌شود و با این آمادگی ذهنی که از سال آخر دارید برای کنکور آماده شوید که با یک تیر دو نشان زده باشید؟

مشاهده مقاله  تاثير سوابق تحصيلي در کنکور 94 تغييري نمي کند

این خود بهترین عامل برای انگیزشی کنکور 1401 است.

 

داشتن هدف لازمه هر کار مهم

کسی که هدفش براش مهم باشه زود جا نمیزنه و خودش را مدام اینطور گول نمیزنه که انگیزه ندارم، تا حالا نخوندم از این به بعدم دیگه نمی‌شه و نمی‌خونم.

اینو همیشه یادتون باشه که اگه از همین الان انگیزه را در خودتان ایجاد نکنید و با جدیت شروع نکنید، هیچ وقت دیگه هم نمیتونید این کار رو بکنید.

هر موقع بی‌انگیزه شدی بشین ۱۰ ثانیه به هدفت فکر کن. به خانم دکتر شدن،  به خانم وکیل شدن، به خانم مهندس شدن و… فکر کن اگه تلاش کنی به کجا می‌رسی و اگه تلاش نکنی جات کجاست؛ اونوقته که به خودت میای و دیگه این فاز بی‌انگیزگی را میذاری کنار و محکم می‌چسبی به درس و انگیزه کنکور 1401 را در خودت میسازی.

 

انگیزشی کنکور - غصه روزهای از دست رفته را نخورید

غصه روزهای از دست رفته را نخورید

سعی کنید در زمان حال زندگی کنید. شما هر چقدر هم افسوس از دست رفتن روزهای گذشته را بخورید هیچ سودی ندارد و تنها باعث افسردگی و دلزدگی می‌شود و انگیزه درس خوندن را از دست می‌دهید.

به امروزتان و فرداها فکر کنید. همیشه خوشحال باشید که من روزهای زیادی برای جبران کردن دارم. من جوری برنامه‌ریزی می‌کنم که از ثانیه ثانیه‌هایم کمال استفاده را بکنم.

از این به بعد سعی کنید حتی یک روز را بدون مطالعه نگذارید و به فرض اگر این اتفاق افتاد مایوس نشوید و از روزهای بعد تلاش جدی‌تری داشته باشید و هرگز اجازه ندهید این بی‌انگیزگی شما تا زمستان طول بکشد. لازمه رتبه برتری اینه که از همین الان تلاش کنید. حجم مطالب زیاده و اینکه شما یک سال تحصیلی بسیار مهم و تاثیرگذار نیز دارید.

 

افکار منفی را از خودتان دور کنید

نگذارید افکار منفی مثل خوره به جان شما بیفتد و مدام این جملات را با خود تکرار کنید که می‌دونم فایده نداره، می‌دونم موفق نمیشم، منو چه به رتبه برتری! و…. و خودتان عمدا انگیزه درس خوندن را از خودتون بگیرید.
در این مواقع بیشتر به هدف‌تان فکر کنید.

 

برنامه‌ریزی

حتماً برنامه‌ریزی بلند‌مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت داشته باشید.برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت که در هر روز چه مقدار درس خوانده باشید.

برنامه‌ریزی میان‌مدت که در طول هفته چند فصل از دروس را باید خوانده باشید.

برنامه‌ریزی بلندمدت که مثلاً در مدت یک ماه چند کتاب با چه اصولی باید خوانده و تمام شود.

با برنامه‌ریزی شما خودتان را موظف می‌کنید حتماً روی برنامه پیش روید و چون یک برنامه‌ریزی منسجم انجام دادید می‌دانید که اگر یک روز درس نخونید فردا کارتون مضاعف میشه. بنابراین سعی می‌کنید مطالب هر روز را در روز خودش بخوانید و انگیزشی کنکور 1401 به خوبی درون شما نقش می‌بندد.

 

و در آخر

عزیزان و داوطلبان آینده کنکور سراسری 1401!

از همین الان باید به فکر کنکور 1401 باشید.

با اعمال تاثیر مثبت در کنکور شانس بسیار بالایی برای موفقیت خواهید داشت.

شاید معدل پایین در کنکور اثر نداشته باشد ولی شما از آن طرف قضیه نگاه کنید که اگر معدلتان بالا باشد چه تاثیر شگرفی در نتیجه کنکورتان خواهد داشت.

به این فکر کنید که شما در کنکور ممکن است ضعف‌هایی داشته باشید که با هرچقدر قوی شدن این ضعف‌ها را نمیتوانید به یکباره از بین ببرید و در کنکور رتبه بالا کسب کنید ولی با بالا بردن معدل، رسیدن به رتبه برتر در کنکور دست‌یافتنی است.

از همین حالا به قبول شدن در رشته مورد علاقه و قبولی در بهترین دانشگاه فکر کنید و از همین الان شروع کنید و هر کاری بکنید تا انگیزشی کنکور 1401 را در خودتان ایجاد کنید.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به 1000347 پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود