چطوری میتونم انگیزه برای درس خواندن افزایش بدم؟

راه‌های افزایش انگیزه برای درس‌خواندن

اینجوری میتونی انگیزه برای درس خواندن حسابی افزایش بدی

سلام به همه ­ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله قصد داریم راجع به این موضوع راه‌های افزایش انگیزه برای درس‌خواندن بحث کنیم. بنابرین اول درباره افزایش انگیزه تو روزای آخر صحبت میکنیم تا کنکوریا خیلی زود این مطلب رو بخونن و به درسشون برسن. بعد هم حسابی براتون از روش های افزایش انگیزه تو سال کنکور میگیم. بریم ببینیم داستان چیه.

 

کنکوری انگیزه درس خوندن نداری؟

همیشه خدا یه دلیلی واسه بی انگیزه شدن هست دیگه، بله!! حالا یا آزمون بد دادی، یا فکر میکنی همه چی یادت رفته، یا شنیدی کنکور عقب میافته ولی بیا 1 دقیقه به حرفام گوش کن. کارت دارم.

اولا که اگر غلط زدی خداروشکر کن, آقا آزمون رو خراب کردی، خوب فدای سرت. رفتیم آزمون دادیم ایراداتمون پیدا شه دیگه الان اول میشدی بهت شکلاتم نمیدادن. پس جای غصه خوردن بشین رو نقاط ضعفت کار کن تا اگر تو کنکور ازشون سوال اومد راحت بزنی.
دوما که خب بیشتر درس بخون
, بله به همین سادگی, برادر من, خواهر من, گلم, یکی که خوابش میاد چیکار باید بکنه؟؟ خب میخوابه!! آفرین. تو هم نگرانی که یادت رفته باشه یا وقت کم داری! خوب بیشتر بخون. بیشتر تست بزن. خیلی ناز میتونی یک ساعت زودتر بیدار شی یا یک ساعت دیرتر بخوابی.

سوما که یکم کور و کر باش, انقدر درگیر حواشی نشو، که کنکور میافته عقب یا کلا کنسل میشه یا هرچی. بابا بشین پای درست اصلا کاری نداشته باش کنکور کی میخواد باشه. تمام تمرکزت رو برنامت باشه و اجرای دقیق و با کیفیتش این یعنی بهترین کار ممکن. گرفتی؟

یادت نره که خودت رو عشقه رفیق, انقدر خودت رو دست کم نگیر، یک ساله داری میخونی. همونجور که هزار رقم آهنگ مختلف رو مثل بلبل حفظی، شک نکن تمام درسا رو هم بلدی. حالا اگر استرس داری این روزا مرور مطالب قدیمی تر رو بیشتر کن. بهت قول میدم همش یادته. بهت حق میدم بی انگیزه بشی، منم یه روز همین حس و حال رو داشتم. ولی رفیق الان که اینجام میدونم چقدر اون زمان خوم رو اذیت کردم و حالا میخوام کمکت کنم که تو با خیال راهت تا کنکورت بخونی و بری جلو. شک ندارم میتونی.

 

دهمیا انگیزه درس خوندن نداشتن چیکار کنن؟؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی، نداشتن انگیزه‌ی کافی است. یه جمله هایی نظیر «من برای درس خواندن انگیزه ندارم»، «من تمرکز حواس ندارم» و… تنها توجیه‌کننده‌ی کم‌کاری هستند.

هنگامی که دفتر برنامه‌ریزی را پر می‌کنید با ورود ساعات مطالعه‌ی هرچند کم، نسبت به میزان مطالعه‌ای که در روز، هفته و ماه داشته‌اید پی می‌برید. اگر میزان مطالعه‌ی خوبی داشته باشید باعث ایجاد انگیزه در شما می‌شود. این یک کار ساده است اما نتایج مؤثری داره

اولا که : ساعات مطالعه‌ی روزانه باعث سبقت گرفتن از روزهای قبلی‌تان می‌شود.

دوما که : ثبت وقایع و ساعات مطالعه، خواب، تلویزیون و.. باعث ایجاد نظم و شفافیت در برنامه‌تان خواهد شد.

سوما که : تعیین هدف یکی از راه‌های ایجاد افزایش انگیزه است. هنگامی که هدف خود را مشخص می‌کنید، با تصمیم‌های کوتاه‌مدت توانایی آن را دارید که برای هدف خود تلاش کنید.خلاصه که در پیشرفت و موفقیت و هم‌چنین افزایش انگیزه راهگشا است، گفت‌وگو و مشورت با پیگیر آموزشی است. مثل پدر ومادر یکی از بهترین افرادی که در بالا بردن انگیزه می‌توانند به شما کمک کنند افراد موفق و رتبه‌های برتری هستند که قبلاً تجربه‌ی این روزها را داشته‌اند. حتما‌ازمشاور خود بهره ببرید.

 

چجوری میتونم انگیزم رو افزایش بدم؟

همین الان نفس عمیق بکشید و تمام افکار منفی را دور بریزید. بگذارید برایتان مثالی بزنم. همین دوران مدرسه رو فرض کنید و مثلا تصور کنین که شما زمان کمی برای تحویل پروژه درسی پایان سال دارید. روزهای قبل نتوانستید آن را انجام دهید و اکنون زمان زیادی برایتان نمانده است. با خود فکر می‌کنید که تمام همکلاسی‌‌هایتان پروژه را آماده کرده‌اند و شما تنها کسی هستید که آن را انجام ندادید. دیگر تلاش را بی‌فایده می‌بینید و این چند روز باقی‌مانده را هم از دست می‌دهید.

مشاهده مقاله  روش مطالعه مطالب درسی|چرا موقع درس درس خوندن وقت کم میارم؟

۱) مثبت فکر کنید

شاید تا الان نتایج خوبی نگرفته‌اید. شاید فکر می‌کنید پیشرفتی ندارید. شاید انگیزه‌تان کم شده و منتظرید این یک ماه به سرعت تمام شود. بیایید طور دیگری به ماجرا نگاه کنید. شما ممکن است فرصت برای مطالعه همه مباحث را نداشتید اما قسمتی از مباحث را خوانده‌اید و در این زمان کم می‌توانید آنها را جمع‌بندی کنید. اکنون باید به خودتان و دانش‌تان اعتماد داشته باشید. مهم نیست چه چیزهایی بلد نیستید، مهم این است بر مباحثی که یاد گرفته‌اید، مسلط باشید. این ۲۰ روز باقی‌مانده به کنکور سراسری بهترین فرصت برای شماست. به آموخته‌هایتان باور داشته باشید. مثبت فکر کنید و از مثبت‌اندیشی بهترین نتیجه را بگیرید.

۲) به خدا توکل داشته باشین

روشن است که روزهای سختی را می‌گذرانید. شاید دیگر صبرتان به اتمام رسیده و می‌خواهید داشته‌ها و نداشته‌هایتان را به معرض آزمایش بگذارید. شاید فکر کنید در این مسیر دشوار هر لحظه امکان دارد زمین بخورید و بازنده شوید اما در تمام این لحظات به یاد داشته باشید شما تنها نیستید و خداوند با شماست.

۳) از اشتباهات درس بگیرین.

تصور کنید دنیا چقدر پوچ و بیهوده به نظر می‌آمد اگر کسی اشتباه نمی‌کرد و شکست نمی‌خورد، آنوقت آیا پیشرفتی در زندگی حاصل می‌شد و انسان به تجربه‌های جدید می‌رسید؟ خلاصه که زندگی عرصه اشتباهاته. هرکس اشتباهات خود را بشناسد به شناخت بیشتری دست پیدا می‌کند. اشتباه راهی برای رسیدن به کشف و آموختن است.

۴) به آینده امید داشته باش

شاید اکنون زمان زیادی برای ساختن هدف‌های جدید نداشته باشید اما می‌توانید شرایط خود را بهتر کنید و یا جلوی اتفاقات بد و حس‌های منفی را بگیرید. هیچ وقت برای بهتر شدن دیر نیست.احتمالاً در ماه اخیر نتوانستید خوب درس بخوانید یا روند مثبتی نداشتید. هیچ اشکالی ندارد. این لحظه متعلق به شماست. شاید کمی تنبلی به خرج دادید یا آن‌طور که می‌باید تلاش نکردید. اکنون زمان تغییر است. به میز مطالعه برگردید و دوباره شروع کنید. قدم‌های قبلی را ادامه دهید.ممکن است حس‌های منفی، بار دیگر به طرف شما بیاید. اشکالی ندارد. آینده متعلق به شماست. آینده متعلق به کسانی است که به زیبایی رویاهای‌شان باور دارند.

۵) کیفیت مطالعت رو ببر بالا

دوستان عزیزم، احتمالاً فکر کنید هر چقدر می‌خوانید به نتیجه نمی‌رسید یا نتیجه دلخواه‌تان را نمی‌گیرید. خب، بهتر است روش مطالعه را تغییر دهید. سعی کنید عمیق‌تر مطالعه کنید و روش صحیح را پیدا کنید. همیشه اصرار بر یک روش، شما را به مقصد نمی‌رساند. باید بتوانید مشکل خود را شناسایی و راه موثرتر را پیدا کنید.مثلا مطالعه سطحی کتاب درسی، روش درستی برای درک مفاهیم نیست. شما باید بتوانید خود را با مفاهیم کتاب بیشتر درگیر کنید. مطالب مهم را استخراج کنید. یادداشت بردارید. از جعبه لایتنر استفاده کنید و مطالب درسی را دسته‌بندی کنید. سعی کنید کیفیت مطالعه خود را نسبت به قبل بالا ببرید و با انرژی بیشتری به طرف آینده گام بردارید.

 

و اما کلام آخر

پس هرگز از اشتباهات‌تان ناامید نشوید. هر بار که اشتباه می‌کنید بلند شوید و خود را برای قدم‌های بزرگ‌تر آماده کنید. هر بار که اشتباه می‌کنید بیشتر تلاش کنید و از اشتباهات بعدی نترسید. بنابراین، هربار مسیرتان را به خوبی بررسی کنید و اگر به راه‌حل نرسیدید هیچ اشکالی ندارد. مسیر دیگری را امتحان کنید. شما برای رسیدن به هدف دو مسیر بیراهه را شناسایی کردید. اکنون بهترین زمان است که به سمت هدف‌تان گام بردارید.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود