اصول شرکت در آزمون های جامع

سلام

مخاطبان عزیز در این پست مجموعه نکاتی بصورت خلاصه در مورد اصول شرکت در آزمون های جامع قرار داده ایم  .

 

اصول شرکت در آزمون های جامع :

اصول شرکت در آزمون های جامع

1. مدیریت نزدن تست ها
برخی فکر می کنند همه تست ها را باید پاسخ بدهند. چه الزامی دارد که همه تست ها را پاسخ بدهید. یکبار فکر کنید ببینید اگر 5 تست نزنید و 5 تست غلط بزنید چه اتفاقی می افتد؟ نزدن بهتر از غلط زدن تست هاست.

2.از قبل بدانیم از هر درس سوال چه مبحثی را قرار است پاسخ بدهیم.

یکی از رتبه های 2 رقمی کنکور در آزمون های برنامه ای هم سنجاقی را که کارت را در کنکور به مقنعه وصل می کنند را به همراه می برد و منطقش این بود که شبیه سازی کنکور را انجام بدهد و می گفت اگر در آزمون ها طوری و درکنکور طور دیگری رفتار کنم مثلا آزمون ها یک مداد بیاورم و کنکور 3 مداد این تغییر تمرکزم را به هم خواهد زد پس تا می توانیم از قبل برنامه داشته باشیم.

3.اگر در جلسه کنکور ساعت نداشتیم چه کنیم؟

اگر نداشتید شروع کنید برای آن که هر چه زودتر تمام کنید. چون مدیریت در آن بسیار مهم است و باید در آن لحظه تصمیم بگیرید. در هنگام درس خواندن هم همین طور است.

4.استفاده زیاد از پاکن توصیه نمی شود.
برخی به اشتباه حتی چرک نویس هایشان را هم پاک می کنند. می گوییم چرا؟! پاسخ می دهند فضا کم است. هر بار یک برگه A4 را بردارید هر بار آن را یک تا بزنید و از فضای کمتری برای چرک نویس استفاده کنید عادت کنید به فضاهای کم و این موضوع را در منزل تمرین کنید.

5.با خطای عمودی و افقی چه کنیم؟
یکی از دانش آموزان در عمومی ها با سرعت تمام دروس را پاسخ داده بود و در تمام درس ها از راست به چپ گزینه ها قرار دارند ولی در زبان برعکس است او زبان را هم به اشتباه راست به چپ وارد کرده بود که ناگاه متوجه شده بود پس حتما حواستان باشد. در واقع سواد بالا نباید سبب دقت کم شود. پیشنهاد من این است که حتما چک کنید بعد وارد کنید به عنوان مثال سوال 117 گزینه 1 دوباره هنگام وارد کردن بگویید 117 گزینه 1. شاید زمان کمی بگیرد اما اشتباه نمی کنید. خطای عمودی جابه جا زدن است مثلا جواب سوال 91 را در جای سوال 92 وارد کنید و این اشتباهات ناشی از این می شود که یک تست را پاسخ نمی دهید در فضای خالی آن پاسخ سوال بعدی را وارد می کنید. راهکار این است که 10 تا 10 تا تست ها را چک کنید. این طوری حتی اگر اشتباه شود 10 سوال است نه بیشتر.

مشاهده مقاله  اطلاعيه ‌سازمان‌ سنجش‌ در باره‌ شركت در آزمون سراسري‌ سال 1393

6. برخی ایده می زنند با خودکار چرک نویس می کنند با مداد پاسخ می دهند. این کارها را نکنید بلکه به جای این کار دو مداد ببرید.
یک سوال یک سوال حل کنید سپس وارد کنید. برخی در سوال ها پاسخ می دهند و بعدا وارد می کنند این کار بسیار اشتباه است. در واقع بدانید که در زمان هر تست زمان وارد کردن پاسخ در پاسخنامه را نیز در نظر گرفته اند.

7.از پاسخنامه خود مراقبت کنید.
برخی به حدی نسبت به پاسخنامه خود بی توجه هستند که تا می شود، یا کثیف می شود یا کمی آب روی آن می ریزد آن را تمیز تحویل سازمان بدهید. از طرف دیگر هم باید بدانید که در سوالات کنکور دفترچه سوال هر شخص متفاوت است از دفترچه نفر کناری او.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

یک نظر برای “اصول شرکت در آزمون های جامع

  1. آذین می گوید:

    اره اره فرق میکنه جهت اطلاع دوستانی که همیشه به امید کنار دستی شون رفتن سر جلسه………….برای کنکور این اشتباه رونکنید چون سوالای تو با سوالات کنار دستیت جابه جا هستش پس باید به خودت متکی باشی انشاا…همه مون موفق بشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود