اعتیاد به گوشی و کنسول های بازی

تمام سوالات دانش آموزاندسته بندی: روش مطالعه دروساعتیاد به گوشی و کنسول های بازی
Maham پرسیده شده در 1 ماه قبل

سلام خسته نباشید. من برنامه ریزی کردم ولی نمیتونم باز درس بخونم کلا حسش نیست اعتیاد زیادی هم به بازی های ویدئویی دارم چیکار میشه کرد؟ راه حلی پیشنهاد میدید؟

1 پاسخ
مکتبستان پاسخ داده شده در 1 ماه قبل

سلام دوست کنکوری عزیز، وقت بخیر 😊

برای کم. کردن بازی های کامپیوتری به موارد زیر دقت کنید :

کامپیوتری

۱. محرک‌ها را مشخص کنید

اولین کاری که باید برای ترک اعتیاد به بازی های کامپیوتری انجام دهید، مشخص کردن محرک‌های این اعتیاد است.

محرک‌ها، عوامل فیزیکی و ذهنی هستند که باعث می‌شوند شما در اعتیادی به نام « بازی کردن» غرق شوید. ابتدا باید تلاش کنید که بفهمید چه چیزهایی باعث می‌شوند بازی ویدئویی انجام دهید. این محرک می‌تواند یک سایت بازی آنلاین باشد که اعتیاد شما به بازی از آن‌جا شروع شده است. همچنین می‌تواند یک انگیزه بیرونی نیز باشد، مثلا اطرافیان‌تان از شما بخواهند با آن‌ها بازی کنید. شما باید تمام تلاش‌تان را بکنید تا محرک‌هایی که شما را به سمت بازی می‌کشند را بشناسید.

۲. وقت بیشتری را صرف بیرون رفتن با دوستان کنید

دوستان یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که زندگی شما را شکل می‌دهند و در زمان نیاز از شما حمایت می‌کنند: آن‌ها همیشه نصیحت‌های خوبی به شما می‌دهند و بعدها در زندگی نیز ممکن است به واسطه همین دوستان، شغل مناسبی پیدا کنید. بنابراین، به جای این‌که بی‌حرکت روی صندلی بنشینید و بازی کنید، باید با دوستان‌تان بیرون بروید و خوش بگذرانید. همچنین برای افزایش سلامتی خود، باید در پارک یا بازار، قدم بزنید.

۳ وقتی که صرف کامپیوتر می‌کنید را روی فعالیت‌های مفیدتر بگذارید

درواقع، شما می‌توانید کارهای زیادی که برای سلامت و زندگی شما مفید هستند مانند ورزش منظم، خواندن کتاب‌های مورد علاقه و کارهای دیگری که مغزتان را تحریک کرده و باعث آرامش شما می‌شوند را انجام دهید.

۴.برای درمان اعتیاد به بازی های کامپیوتری زودتر به رختخواب بروید

افراد معتاد به کامپیوتر یا بازی‌های ویدئویی، اغلب اوقات تا دیروقت بیدار می‌مانند. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، باید هر روز زودتر به رخت خواب بروید. به هرحال، نباید آن‌قدر زود بخوابید که مجبور شوید فقط در تخت دراز بکشید و سقف را نگاه کنید. اگر معمولا ساعت ۱۰ شب به رخت خواب می‌روید، باید تلاش کنید دفعه بعد ساعت ۹، سپس ساعت ۸ و پس از آن ساعت ۷ بخوابید.

۵. قبل از نشستن پای کامپیوتر، مسئولیت‌های دیگرتان را تکمیل کنید

زمانی که از مدرسه به خانه برمی‌گردید باید اول کارهای مدرسه خود را انجام دهید. به جای نشستن پای کامپیوتر و بیدار ماندن شب، تکلیف‌ها و دیگر اولویت‌های خود را انجام دهید.

۶. گاهی وقت‌ها از اعتیادتان برای ترک استفاده کنید

اگر شما یک بازی را دوست دارید که اهداف آن بازی به گونه‌ای است که آزادی شما را می‌گیرد، به این فکر کنید که این بازی چه‌قدر بد و بی‌ارزش خواهد بود. باید برآورد کنید که انجام آن چه‌قدر زمان می‌برد.

همچنین باید مثبت فکر کردن را یاد بگیرید و بدانید که زندگی، چیزهای جذاب‌تر از بازی نیز دارد.

۷. کامپیوتر را به جایی انتقال دهید که به آن عادت ندارید

اگر کامپیوتر در اتاق خواب یا نشیمن باشد، به راحتی پشت آن می‌نشینید و بازی می‌کنید. بنابراین، اگر کامپیوتر را به اتاق دیگری ببرید، تمایل شما به بازی کردن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

۸. روزی را در آینده نزدیک تعیین کرده و شروع کنید و به آن متعهد شوید

برای این‌که به خودتان انگیزه دهید و آمادگی بهتری پیدا کنید، خوب است که روزی را در آینده نزدیک – مثلا دوشنبه آینده – انتخاب کنید. اگر تصمیم بگیرید که در روز، فقط یک ساعت را صرف بازی کامپیوتری کنید، باید به آن متعهد بمانید. بنابراین می‌توانید به درستی بازی‌های مناسب را انتخاب کنید. اگر در حال انجام نوعی بازی هستید که ساعت‌ها طول می‌کشد و یا یک بازی بی‌پایان است، باید آن را با بازی دیگری جایگزین کنید.

برای داشتن یک برنامه مثبت‌تر برای آینده و کنترل بهتر زندگی، باید روش‌های کنترل ذهن و زندگی را یاد بگیرید.

۹. تصمیم بگیرید که می‌خواهید بازی را به تدریج ترک کنید و یا به صورت یکباره

برخی افراد اعتیاد را به طور یکباره کنار می‌گذارند در حالی که ممکن است این کار برای برخی دیگر، شرایط را بدتر کند

اگر تصمیم گرفتن درمورد ترک بازی برای شما سخت است و اگر می‌خواهید قدرت مغزتان را برای ترک اعتیاد بالا ببرید، باید یاد بگیرید چگونه توانایی ذهنی خود را سریع افزایش دهید.

۱۰. خودتان را متعهد کنید که به سمت بهتر شدن تغییر کنید

شما باید باور کنید که مشکل دارید و اثرات این مشکل را ببینید تا بتوانید برای خودتان کاری کنید. این مسئله، دلیلی برای تغییر خواهد شد و به شما انگیزه می‌دهد که به این تغییر پایبند بمانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
دریافت لینک دانلود
بیش از 3 ساعت فیلم و صوت مشاوره کنکور رایگان
این پیشنهاد فقط یک بار ارائه می شود و پیشنهاد می کنیم این فرصت را از دست ندهید
شما فقط یک بار فرصت دریافت این هدیه ردنشدنی را دارید !
برای دانلود کافی است ایمیلتان را وارد کنید
برای دانلود کافی است ایمیلتان را وارد کنید
برای دانلود کافی است ایمیلتان را وارد کنید
هر هفته یک فیلم مشاوره رایگان می خواهید؟