ثبت و پیگیری سفارش
۱- دوست دارم از مکتبستان خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، محصول به دست من میرسد؟
پاسخ: علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت مکتبستان، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار میبخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا میشود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما میتوانید در صفحه اصلی وب سایت مکتبستان با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
همچنین مکتبستان با بیش از ۵ سال سابقه فعالیت و تحویل موفق سفارشات به بیش از چند هزار کنکوری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان برند کنکوری پیشرو در زمینه تجارت الکترونیک نزد کنکوری ها شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد مکتبستان استفاده کنید.
۲- آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
۳- آیا میتوانم برای شخص دیگری از مکتبستان خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب محصولات موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش کنید.
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما میتوانید آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت محصول باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
۴- از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، چگونه میتوانم مطلع شوم؟
پاسخ: مکتبستان با ارسال پیامک، کد رهگیری سفارشتان را برای شما ارسال می کند.
۵- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با مکتبستان تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش مکتبستان با شما تماس خواهند گرفت.
۶- میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
پاسخ: بله، باید با شماره های سایت تماس بگیرید. البته این روش را توصیه نمیکنیم چون فرآیند خرید شما را زمان بر می کند.
پرداخت
۱- مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ: همگی کاربران مکتبستان میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت مکتبستان، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حسابهای اعلام شده در سایت مکتبستان برای همه کاربران وجود دارد.
۲- با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ: شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت مکتبستان، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
هم اکنون بانکهای آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرضالحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.
۴- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
۵- آیا میتوانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
۶- آیا میتوانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی مکتبستان از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.
۷- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت مکتبستان امن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از مکتبستان که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
خدمات پس از فروش
هیچ گونه نگرانی از بابت خرید از مکتبستان نداشته باشید. مکتبستان سیستم پشتیبانی آنلاین قدرتمندی دارد که ۲۴ساعته پاسخگوی شماست. کافی است وارد لینک زیر شوید و تیکت ارسال کنید. کارشناسان ما کاملا شما را راهنمایی خواهند کرد.