آنتی ویروس افکار مزاحم ذهن کشف شد

آنتی ویروس افکار مزاحم ذهن کشف شد

آنتی ویروس افکار مزاحم ذهن کشف شد

❓آیا دارید خودتون رو برای کنکور آماده میکنید؟

❓ آیا در لحظاتی که درحال مطالعه و انجام تمریناتتون هستید با احساس خستگی مواجه مشوید؟

 

❓آیا شما هم مثل بسیاری از داوطلبان با مساله ی استرس و دغدغه‌ ی فکری دست و پنجه نرم میکنید؟

 

پس مطمئن باشید که همین حالا راه مقابله با موانع پیش پایتان را پیدا کرده اید. این راه عجیب و پیچیده نیست و هزینه ی زیادی هم برای شما داوطلب گرامی ندارد. راهی که در نگاه اول پیش پا افتاده به نظر میرسد اما در ادامه و با ممارست در انجام آن اثرات بسیار مفید آن بر روی میزان بازدهی و ساعات مطالعه ی شما چشمگیر خواهد بود:

 

✅✅✅ (ورزش)

بله. درست شنیدید. ورزش کردن عامل بسیار مهمی در افزایش تساعدی احتمال موفقیت شما در مسیر کنکور خواهد بود و خودتان شاهد خواهید بود که این عمل چه بسیار موانع را از پیش روی شما میزداید.

 

? ورزش و فعالیت جسمانی هم در ایجاد و حفظ تناسب اندام اثرات مفیدی دارد ، هم در پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های قلبی‌عروقی، فشار خون، دیابت و چاقی و … نقش مهمی را ایفا می‌کند. و در این بین شما داوطلبان عزیزی که برای کنکور درس می‌خوانید به علت نشستن‌های طولانی مدت در شبانه روز و اغلب خم شدن ممتد بر روی کتب درسی ، بیشتر از دیگران نیاز به ورزش دارید.

زیرا متاسفانه این حالات پس از مدتی شمارا دچار کشیدگی مفاصل و ایجاد نقاط دردناک در شانه‌ها، زانوها، لگن و کمرتان می‌کند.

 

همچنین توجه کنید که ورزش کردن, علاوه بر به همراه داشتن فواید جسمانی فواید روان‌شناختی نیز برایتان به ارمغان میاورد.

 

این اثرات برای داوطلبان کنکور در روزهای پراسترس پایانی بوضوح نمایان خواهند بود.

 

کاهش افسردگی، کاهش اضطراب و استرس و بالا بردن عزت نفس و آسایش فکری از جمله فواید روانشناختی مهم ورزش است.

 

◀️ورزش کردن
⬇️

◀️ ترشح هورمون آدرنالین در بدن

?

◀️بیدار ماندن بیش‌تر و تمرکز افراد

 

??توصیه‌هایی ورزشی برای شما داوطلب عزیز کنکور :

 

✅ در روزهای پایانی مانده به آزمون حرکات کششی را در طول روز جزو برنامه‌هایتان قرار دهید.

 

✅به این شکل که در سه نوبت صبح، ظهر و عصر، حرکات کششی مفاصل شانه، کمر و به خصوص گردن را انجام دهید و هر کشش را بین ۶ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید.
و هر نوبت، ۴ بار این‌کار را انجام دهید. توصیه کارشناسان این است که نفس عمیق بکشید.
زیرا این امر باعث تشدید کشش در هنگام بازدم می‌شود. در هر بار کشش سعی کنید، کشش بیشتر شود.

 

✅در کنار این کشش‌ها، یک برنامه‌ ۳۰ دقیقه‌ای از ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دوچرخه، شنا و… قرار دهید.

 

✅یک مکان آرام انتخاب کنید. این آرامش به خصوص در حین انجام تمرینات کششی و انبساطی، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

 

✅با پاهای باز جلوی دیوار بایستید و دست‌ها را به دیوار تکیه دهید. حالا پای عقب را خم کنید تا در ناحیه تاندون آشیل، کشش را احساس کنید. دقت کنید، پاشنه کاملاً روی زمین قرار دارد.

 

✅به صورت قائم بایستید. یک پا را خم کرده و مچ پا را بگیرید. دست دیگر را می‌توانید به دیوار تکیه دهید. پای خم شده را نرم و آهسته به طرف عقب بکشید تا در ناحیه عضلات ران، کشش را احساس کنید.

 

✅به حالت استارت دوی سرعت قرار گرفته و یک بالش کوچک زیر زانوی پای عقب قرار دهید. حالا تهی‌گاه را تا آن جا به طرف جلو آورده و وزن بدن را روی پای جلو بیاورید که در ناحیه کشاله ی ران، کشش را احساس کنید. کمر و پشت کاملاً صاف هستند.

 

✅روی پشت بخوابید، یک پا کشیده و پای دیگر خم است. پای خم شده در ناحیه ی پشت ران را گرفته و آن را به طرف سینه بکشید. سر پنجه به طرف داخل کشیده شده است. پای دیگر نیز کشیده باقی می ماند. بعد از ۱۵ ثانیه تأمل کرده، آن گاه سعی کنید پا را بکشید.

 

✅روی زمین نشسته، پاها را از یکدیگر باز کرده و کاملاً بکشید. بالا تنه کاملاً قائم است. حالا سعی کنید در صورت امکان بالا تنه را آرام به طرف جلو خم کنید. پشت و کمر حتماً باید صاف باقی بمانند.

 

✅روی زمین قرار گرفته و خود را تا آن جا که امکان دارد، کوچک کنید.

 

✅روی ساق‌های پا نشسته و دست‌ها را کاملاً به طرف جلو بکشید و تمام عضلات را منقبض کنید.

 

⚠️توصیه ی کارشناسان به داوطلبان عزیز اینست که متناسب با برنامه ی مطالعاتی خود، برای ورزش خود نیز برنامه ای دقیق و متعادل را تنظیم کنند تا بیشترین استفاده را از زمان مرده ی اوقاتشان داشته باشند.

 

?بسی جای امیدواریست که شما داوطلبان عزیز کنکور سراسری با استفاده از روش های ورزشی مذکور در فواصل زمانی مناسب حین مطالعات خود بتوانید بازدهی کمی و کیفی عملکرد خود را افزایش داده و موانع پیش رویتان با شناخت و به کار انداختن نیروی وجودی خود یکی پس از دیگری کنار بزنید.

همواره بیاد داشته باشید که برای داشتن ذهنی خلاق و پویا داشتن جسمی آماده و سالم بسیار ضروریست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. مهدی می گوید

    سلام ببینید برای مطالعه منابع اصلی کنکور ۹۷ یعنی کتابهای درسی باید کتاب های درسی چه سالی مطالعه شود ? من کتب درسی هر سه پایه امسال ۹۶ـ۹۷ رو تهیه کردم و تاکنون از روی اونها مطالعه میکردم یک توضیح به میدید که تفاوت این کتب با کتب سالهای ۹۶ و ۹۵ پایه های دهم و یازدهم چقدر هست آیا همین کتب ۹۷ رو ادامه بدم مشکلی پیش میاد یعنی اونقدر تفاوت هست که پیش بیاد!

  2. سهراب می گوید

    سلام .
    اینقدر روی پزشکی تبلیغات نکنید ! ! ! نمیدونم چرا در ایران به این اندازه روی پزشکی مانور میدن درحالیکه پرطرفدارترین و حتی میشه گفت بهترین رشته ها در سراسر جهان رشته هایی مثل اقتصاد و بازرگانی هستند ! و کشور ما بیشتر به این رشته ها و افراد متخصص در این زمینه ها نیاز داره که بتونن اشتغال زایی و ارز آوری داشته باشن !

    انشالله همتون به هدفتون برسید من نمیگم پزشکی بده ولی کلا اشتباهه که همه ی ۵۰۰۰۰۰ نفر رشته تجربی دنبال پزشکی باشن و هیچکس نیاز های واقعی کشور و جامعه رو درک نکنه .

    با آرزوی موفقیت برای همه

    1. سعید می گوید

      دوست عزیز در کشورهای صنعتی و پیشرفته به مهندس ها و…نیاز دارن ولی در کشور جهان سومی مثل ما که بیماره به پزشک نیاز داره!
      در ضمن ما هم نیاز کشور رو در نظر میگیریم!

دریافت لینک دانلود