چگونه ریاضی رو 100 بزنیم؟

چگونه ریاضی رو 100 بزنیم

 چجوری ریاضی رو 100 بزنیم؟

سلام به همه­ ی مکتبستانی های عزیز, به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1401 در رشته های مختلف. تو این مقاله قصد داریم راجع به این موضوع بحث کنیم که چطور میتونیم تو درس ریاضی به درصد های بالای 75 برسیم. بنابرین به صورت ویژه درباره چگونه ریاضی رو 100 بزنیم و تمرکز بر فصل های مهم این درس با شما صحبت میکنیم. به صورت کلی اگر هر درسی رو کامل بشناسی و بدونی چطور باید مطالعش کنی. میتونی راحت اون درس رو بالای 75 درصد بزنی, امروز میخوایم ریاضی رو براتون ریز ریز کنیم.

پس اگه نمیدونید چطور ریاضی تجربی رو بخونید….. اگه وقتی سراغ تستای ریاضی تجربی میرید ریپ میزنید…..  و اگه خدایی نکرده قصد دارید ریاضی تجربی رو سفید بذارید حتما این مقاله رو بخونید….

اگه میخواهید بدونید که کدوم مباحث وابستگی کمتری به مطالب پایه دارندو راحت تر میشه به اونا پاسخ داد…..

اگه می خواهید بدونید که این مباحث چند درصد سوال هارو تشکیل میدن …..

اگه می خواهید بدونید برای قبولی چه درصدی رو لازم دارید…..

 

مباحث مهم ریاضی در کنکور 1401

بذارین اینجوری بهتون بگم, اگر با این سبک و سیاق و مباحثی که براتون مضخص کردم ریاضی رو بخونین, میتونین خیلی راحت تر و تو زمان کمتری به درک عمیقی از این مباحث برسین. من اومدم بر اساس پیش نیاز ها و شباهت هایی که مباحث به هم داشتن, این برنامه رو واستون تو چند مرحله تنظیم کردم. نگاه کنین.

گام اول : مباحث حد و پیوستگی و مشتق

ریاضی یازدهم : فصل 6 – حد و پیوستگی – 3 سوال

ریاضی دوازدهم : فصل 4 – مشتق – 4 سوال

بچه ها این قسمت ها همیشه 7 تا سوال قطعی تو کنکور داره و 23 درصد خیلی ارزشمند رو برات میاره، تیپ سوالات یکسانی هم داره، این مباحث مکمل هم هستن و تست های خیلی ساده ای تو کنکور دارن. در ضمن پیشنیاز مهمی برای مباحث دیگه هم میشن که به طبع اگر شروع کنکورتون از این قسمت باشه خیلی جلو میافتین.

گام دوم : کاربرد مشتق

ریاضی دوازدهم : فصل 5 – 4 سوال

خب حالا که گام اول رو اجرا کردی و مشتق و پیوستگی رو کامل یاد گرفتی, میتونی با مطالعه این مبحث حسابی بیفتی جلو, پس اصلا بیخیال این فصل نشو، چون کاملا تیپ سوالات یکسانی هر سال داره و خیلی راحت 13 درصد بهت میده. اینجوری با 3 تا فصل میتونی 40 درصد ریاضی بزنی. که تراز خیلی خوبی بهت میده و حسابی برای جبران کاستی قسمت های دیگه هم بهت کمک میکنه.

گام سوم : تابع یا مثلثات؟ مساله این است!!

ریاضی یازدهم : فصل 3 و 5 – 4 سوال

ریاضی یازدهم : فصل 4 – 4 سوال

این قسمت کاملا از قبلی ها جدا میشه, اهمیتش از این دید مهمه که تعداد سوال بالایی به خودش اختصاص میده ولی به دلیل پیچیدگی تیپ بندی سوالات و البته سنگین بودن بعضی روابط مثلثاتی هیچوقت انتخاب اول یا حتی دوم دانش آموزا نمیشه. بنابرین بین مبحث تابع و مثلثات که 4 تا سوال ترکیبی و شبیه به هم دارن و مبحث مثلثات که خودش 4 تا تست مجزا داره، بهتره یکی رو انتخاب کنی و با تمرین سعی کی به تسلط برسی.

گام چهارم : معادله و نامعادله

ریاضی دهم : فصل 4

خب دیگه این قسمت رو هم یجور درصد جور کن یا واحد جبرانی میگن, ساده ترین تست های تخصصی و البته ساده ترین تست های درس ریاضی از این مبحث میاد و همه ساله میانگین پاسخگویی خیلی بالایی هم داره. 3 تا تست خیلی ساده و یک شکل داره که اگر از همین امروز هم بری سراغش و روزی 5 تا تست ازش بزنی، راحت میتنی بهشون جواب بدی. خلاصه که هلو برو تو گلو. راستی راستی حیفه تا اینجا اومدی، این رو هم بگم که خیلی از مباحث ریاضی یکجور پیشنیاز هم هستن، پس استرس نگیر و سراغ قسمت هایی مثل هندسه و آمار نرو. مگر اینکه این مباحثی که گفتی صد در صدی بلد باشی.

چجوری ریاضی رو 100 بزنیم-توصیه های کلیدی برای 100 زدن ریاضی

توصیه های کلیدی برای ۱۰۰زدن ریاضی

تمرین فراوان

همیشه این جمله را به یاد داشته باشید “ریاضی خواندنی نیست، کار کردنی است”. واقعا هم همینطور است. شما باید با حل مسائل فراوان، به درک مسائل برسید. بیشتر سوالات ریاضی تیپیک و متداول هستند، اما برخی از سوالات نیاز به خلاقیت و نوآوری دارند. شما با حل مسائل و تست های مختلف با انواع تست ها و نحوه حل آن ها آشنا می شوید. و همین قدمی است برای اینکه بتوانید از پس سوالات جدید برآیید.

مشاهده مقاله  تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 1401

ریاضی مانند رانندگی است. وقتی شما اصول رانندگی را یاد بگیرید و بر گاز و ترمز و کلاچ و آینه ها مسلط شوید، دیگر فرقی نمی کند در کوچه رانندگی می کنید یا بزرگ راه. وقتی شما با تمرین فراوان، روش استدلال کردن و حل مسئله را دریابید، دیگر قادر به پاسخگویی سوالات جدید و ابتکاری هم خواهید بود.

توجه ویژه به تست های کنکور

یکی از رتبه های برتر کنکور تجربی گفته بود که من آنقدر سوالات ریاضی کنکور های سراسری سال های گذشته را تمرین و تکرار کرده ام که اگر یک تستی به من دهید می توانم بگویم مال چه سالی است. این مطلب دقیقا درست است و توصیه اول ما این است که حتما سوالات کنکور های قبل را بارها تمرین کنید. بعد سراغ سوالات تالیفی استاندارد بروید.

تکرار و تکرار

در مرحله تست زنی اگر به تست های جالبی برخورد کردید، حتما آن را علامت بزنید و بعدا آن را مطالعه کنید. اگر حین تست زنی به نکات و روش های جالبی برخورد کردید، آن را حتما یادداشت کنید.

 خلاصه برداری

زمانی که یک درس را به خوبی مطالعه کردید و تست های فراوانی زدید، هرچه یاد گرفتید را خلاصه کنید تا در مرورهای بعدی وقت کمتری صرف مطالعه کنید.

افزایش سرعت حل تست

شما برای حل ۳۰ تست ریاضی، ۴۷دقیقه زمان دارید. یعنی برای هر تست حدود یک دقیقه و نیم وقت دارید. پس مهم است که سرعت تان را در حل تست های ریاضی افزایش دهید. افزایش سرعت تست زنی به دیدن همه تیپ سوالات قبل از کنکور بستگی دارد. بدین معنی که زمانیکه شما در جلسه حاضر شدید، بیشتر سوالات را قبلا کار کرده باشید و تنها چند سوال محدود باقی بماند که برای شما جدید باشد.

مرور برنامه ریزی شده

چون حجم مطالب در درس ریاضی زیاد است؛ ممکن است بعضی از مطالبی را که قبلاً مطالعه کردید، فراموش کنید. در این صورت باید در فواصل معین، مطالب را مرور و دوره کنید. در این مرحله از مطالعه می‏توانید هم از جزوه و هم از خلاصه ‏نویسی ‏ها استفاده کنید. پس از خواندن آن‏ها و یادآوری نکات، بهتر است به سراغ تست‏های علامت‏ گذاری‌شده بروید و آن‏هایی را که قبلاً اشکال داشتید، مجدداً حل کنید و اگر زمان داشتید، تعدادی تست جدید از آن مبحث حل کنید. هر اندازه بتوانید تعداد دفعات مرور را بیش‏تر کنید، آماده ه‏نر شده و حضور ذهن بالاتری برای حل سؤالات تستی پیدا می‏کنید.

 

 کلام آخر من با شما کنکوری ها

رفقا یادتون باشه که در ریاضی تمام مباحث میتونن باهم ترکیب بشن اگر شما به کتاب های بازار نگاه کرده باشید حتما سوالاتی رو میبینید که توی اون ماتریس با مثلثات یا لگاریتم ترکیب شده ویا همچنین تصاعد.ولی این سوالا فراوانیشان بسیار کم است واحتمال اینکه توی کنکور طرح ﭘایینه.

دوستان عزیزم تو این مقاله سعی کردم تا روش کلی خوندن ریاضی و و همچنین مباحثی رو که وابستگی خیلی کمتری به سایر مباحث رو دارند براتون بگمدر مقاله های بعدی در مورد سایر مباحث با هم صحبت میکنیم. امیدوارم که براتون مفید بوده باشه.

 

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1401 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1401 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان “کنکور 1401” را به ۱۰۰۰۳۴۷ پیامک کنید.

مشاورین ما با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود