چگونه درس ریاضی را مطالعه کنیم ؟

چگونه درس ریاضی را مطالعه کنیم

درس ریاضی ارزش و اهمیت بسیار زیادی در رشته های نظری دارد . ریاضی ، از جمله درس هایی است که رتبه ی داوطلبان کنکور را دچار نوسان های چشمگیری میکند .  پس باید یاد بگیریم چگونه درس ریاضی را مطالعه کنیم تا نتیجه ی خوب و قابل قبولی بگیریم ، پس باید در ابتدا اولین قانون مهم در مورد ریاضی را بدانید وحتما به آن عمل کنید تا مطالبی که در ادامه ی این مقاله ذکر می کنم به کارتان بیاید :

چگونه درس ریاضی را مطالعه کنیم

قانون اول چگونه درس ریاضی را مطالعه کنیم

«با عینک بد بینی به این درس نگاه نکنید .»

پس باید در ابتدا عینک بد بینی را بردارید حتی لازم نیست شما از عینک خوش بینی استفاده کنید چرا که این درس آن قدر جاذبه دارد که اگر شما با بدبینی به آن ننگرید شما را شیفته ی خود می سازد .اگر قانون اول را پذیرفته اید و آن را عملی کرده اید نکات زیر برای مطالعه ی عمیق تر ریاضی حتما به کارتان می آید وگرنه پیشنهاد ما این است که وقت خود را تلف نکنید.

چگونه درس ریاضی را مطالعه کنیم ؟

نکات کلی چگونه درس ریاضی را مطالعه کنیم

1.با توجه به اینکه ریاضی یک درس پایه ای است و تقریبا تمام موضوعات آن به هم مربوط و وابسته اند از هیچ یک از مباحث آن به راحتی عبور نکنید و تا یاد گیری کامل و فهم دقیق موضوع به مطالعه ادامه دهید.

2 .همیشه برای آغاز مطالعه یک مبحث از حل تست شروع نکنید ، ابتدا جزوه ی آموزشی خود را به دقت مطالعه کنید و مثال های حل شده ی آن را چند بار حل کنید .

3.در یادگیری مطالب صبور باشید و از اشتباهات خود عصبانی نشوید .

4. برای ماندگاری هر چه بیشتر مطالب در ذهن  ، سعی کنید در مطالعه ی خود کاملا تمرکز داشته باشید و همچنین مطالعه مفهومی همراه با حل تمرینات تشریحی باعث ماندگاری بیشتر آن در ذهن می شود .

مشاهده مقاله  دانلود گام به گام دهم (بروزرسانی جدید)

5. تنها فرمول ها را حفظ نکنید بلکه اثبات کامل آن ها را فرا بگیرید  و سعی منید با تمرین زیاد و حل سوالات مختلف فرمول ها در ذهن شما جای بگیرند .

6 . دفترچه ای تهیه کنید و تمام فرمول های مهم را در آن یادداشت کنید ، تمام نکات مهم مربوط به فرمول مورد نظر را مرتب هم در کنار فرمول بنویسید تا در مواقع نیاز بدون هیچ گونه اتلاف وقت به آن ها دسترسی داشته باشید .

7. سعی کنید در این درس تمرین مستمر داشته باشید و هر شب حداقل 5 مساله از مباحث مختلف حل کنید .

8. به تمام مسائل و تمرینات کتاب اعم از ساده و مشکل بپردازید و نکات مهم آنها را یادداشت کنید و سوالات مهم را نشانه گذاری کنید و چند روز بعد به مطالعه ی مجدد انها بپردازید .

9. از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید اما به یاد داشته باشید کتابی برای درس ریاضی مناسب است که سوالات آن نه بی نهایت ساده و نه بی نهایت دشوار باشد .

10. در حل تست های کنکور سریع به پاسخ نامه ی آن مراجعه نکنید مطمئن باشید جواب غلط شما بسیار با ارزش تر از آن است که شما بدون هیچ تفکری جواب درست را بدانید .

11. در حل مسائل ریاضی از ماشین حساب استفاده نکنید .

12. رسیدن به جواب آخر در ریاضی بسیار مهم است زیرا ممکن است شما راه حل را به درستی انجام داده باشید اما در عملیات جبری دچار مشکل شده باشید .پس دقت فراوان شرط اصلی در ریاضی است .

موفق و پیروز باشید.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

7 نظر درباره “چگونه درس ریاضی را مطالعه کنیم ؟

  1. bahareh می گوید:

    سلام خدا قوت. ببخشید میشه سوالای مر بوط به ر یاضیمو اینجا از شما بپرسم؟البته میدونم شما هم حتما مشغله ز یادی دار ید.اگه نمیتونید حتما بگید که منتظرتون نمونم.

    • سلمانی می گوید:

      ازاینکه برای خوندن این مقاله وقت گذاشتید ممنونم خوشحال میشوم اگر دیدگاه خود را در مورد سایر مقاله هایی که نوشتم ذکر کنید.

  2. yazdan می گوید:

    ببخشی ها کدوم آدم عاقلی تمام مباحث رو میخونه ثانیا ریاضی درسیه که باید مبحثی خوند بلد نیستی مجبوری مطلب میزاری

    • نویسندگان سایت می گوید:

      بهترین حالت اینه که همه رو بخونی(البته هندسه شرایط خاص داره)چون از مبحثی که شما نخوندین شاید سوال راحت بیاد و خواندین سوال سخت.وقتی وقت برای خواندنش هست چرا حذف کردن؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود