پروژه بررسی عملیات حرارتی روی فولادهای ابزار

دسته: تحقیقات مکانیکی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۵۴
_______________________________________________
بخشی از مقدمه پروژه بررسی عملیات حرارتی روی فولادهای ابزار :
فولاد آلياژي  AISI M42 از جمله فولادهاي ابزار تندبر ( High Speed steels ) که اين فولادها براي شکل¬دهي و ماشينکاري مواد و ابزارهايي نظير ، ابزارهاي برشي سنبه و ماتريسهاي برش،  خم¬کاري، فرم دادن، کشش به کار مي روند . در اين پژوهش تأثير فرآيندهاي مختلف عمليات حرارتي براي دستيابي به سختي پذيري و ساختار مناسب بر روي ۵۰ نمونه از جنس DIN 1.3247 تحقيق گرديده است.
براي انجام اين آزمايش از چهار كوره حمام نمك دماي بالا و پايين به ترتيب براي آستنيته¬كردن و كوئنچ كردن استفاده شد. آزمايش¬ها براي به دست¬آوردن شرايط بهينه دما و زمان آستنيته¬کردن و تمپركردن  انجام گرديد و سپس با توجه به شرايط به دست¬آمده از اين نتايج  سيكل مناسب انتخاب گرديد . آزمايش¬هاي سختي¬سنجي، متالوگرافي و بررسي با ميکروسکوپ نوري انجام گرديد .
سيکل عمليات حرارتي بهينه شامل پيشگرم¬کردن نمونه در سه مرحله که شامل مرحله اول ۰C 450 که در داخل کوره المنتي و مرحله دوم ۰C 850 و  مرحله سوم۰C 1050 در داخل کوره حمام نمک  به مدت ۲ دقيقه انجام مي¬گرديد.  سپس نمونه در دماي۰C1170 جهت آستنيته كردن به مدت ۲ دقيقه در داخل كوره حمام نمك نگهداري گرديد . در مرحله بعد نمونه در حمام نمك ۵۱۵ به مدت ۲ دقيقه كوئنچ گرديد . در انتها براي رسيدن به خواص نهايي نمونه ۲ بار در دماي ۵۴۰ به مدت ۱ ساعت تمپر گرديد . نتايج نشان مي دهد که عمليات حرارتي انجام شده از تشكيل كاربيد هاي لايه اي و رشد  دانه ها در نمونه جلوگيري مي گردد.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

پروژه تستهای غیرمخرب جوش و روش (TDN) در بازرسی قطعات فورج

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود