ویژگیهای برنامه ریزی کانون قلمچی

برنامه ریزی کانون قلمچی

سلام. نصف پست های سایت شده برنامه ریزی ولی هنوز راجع به برنامه ریزی میپرسین. برنامه ای که من واسه کنکور سراسری توصیبه میکنم پیش رفتن با برنامه کانون هستش و تو این پست هم شرح داده میشه چرا برنامه کانون واسه سال کنکور مناسب تره هرچند که ممکنه واسه سال های پایه تا این حد مناسب نباشه. خب:

برنامه ریزی کانون قلمچی
برنامه ریزی کانون قلمچی

ویژگی اول برنامه ریزی درست کنکور : توجه به آینده در کنار توجه به حال و گذشته


برخلاف اکثر برنامه ریزی ها که یا فقط به آینده و یا به گذشته توجه دارند. در این نوع برنامه ریزی کانون توجه بر سه زمان گذشته ، حال و آینده است . توجه به گذشته و حال کمک شایانی در شناخت خودتان از نظر استعداد، توانایی ها و پشتکار و… دارد. و این مسأله به شما کمک می کند تا برنامه ریزی آینده خودتان را بر پایه ی این شناخت استوار سازید. 

همچنین با توجه به حال و گذشته که با توجه به ارقام درج شده در صفحه ی ارزیابی بدست آورده اید، می توانید برنامه ی آینده تان را واقع بینانه تر طرح ریزی کرده و آنرا اجرا کنید.

شاید یکی از برتری های برنامه کانون نسبت به مثلا گزینه ۲ در سال کنکور همینه که به پیش و پایه همگام با هم توجه میکنه.


ویژگی دوم : انعطاف پذیری بالا و پویایی آن

همانطور که بعداً خواهید دید در این نوع برنامه ریزی در مرحله ی تهیه ی برنامه و اجرای آن انعطاف پذیری بالایی وجود دارد. وجود انعطاف پذیری در برنامه به شما امکان می دهد در هر زمان که در حال اجرای برنامه هستید، در همان زمان (با توجه به زمان حال و موقعیت های غیرمنتظره ) برنامه ی تان را تغییر دهید. [ البته ملاک تغییر دادن برنامه یا عدم تغییر آن ، افزایش بهره وری مطالعه و استفاده از زمان می باشد. ]

خوبی برنامه کانون اینه که شما از هرجایی که بخواین میتونین باهاش همگام شین. هرجا هم عقب بیفتین دوباره در ایستگاه های مروری میتونین دوباره اون رو بخونین.

 

روش تحلیل آزمون

ویژگی سوم : واقع بینانه بودن این نوع برنامه 

در این روش برنامه ریزی توجه به واقعیت ها مهم است و برنامه باید نیازها و فعالیت های روزانه شما را نیز شامل شود. مثلاً شما باید فعالیت های فوق برنامه مانند تغذیه ، استراحت ، ورزش ، تماشای تلویزیون ، استفاده از کامپیوتر و… را در برنامه ی خود وارد کنید. البته توجه داشته باشید این نوع فعالیت ها نباید وقت زیادی را از شما بگیرد. مثلاً تماشای تلویزیون بیش از اندازه مخصوصاً اگر متقاضی آیلتس هستید، به برنامه ی شما ضربه خواهد زد. توجه داشته باشید که امسال برای شما سال سرنوشت سازی است بنابراین زمان را با مسائل بی اهمیت از دست ندهید. زیرا سالهای بعد به اندازه کافی فرصت دارید که به این امور (فعالیت فوق برنامه ) بیشتر بپردازید. 


ویژگی چهارم : قابل اجرا بودن این نوع برنامه 

با توجه به اینکه این برنامه با توجه به واقعیت ها تدوین می شود. بنابراین کاملاً قابل اجرا می باشد و همانطور که می بینید اجرای برنامه یکی از مراحل اساسی این نوع برنامه ریزی است . توجه داشته باشید برنامه ریزی ، بدون اجرای آن فقط چند نوشته روی کاغذ بیشتر نیست و این اجرای برنامه است که به برنامه ریزی اهمیت می دهد.

همانطور که بعداً خواهید دید این روش برنامه ریزی زمان زیادی را از شما نمی گیرد و مثلاً هنگامی که پس از چند هفته به برنامه ی متعادل برسید حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در هفته برای اینکار کافی خواهد بود و این زمان در مقابل میزان افزایش کارایی شما، بسیار ناچیز است .

سوالات و پاسخ آزمون گزینه دو ۲۶ مهر۹۲ تجربی

بنابراین سعی کنید برنامه ای را که نوشته اید، در زمان مشخص خود انجام دهید.

 بعضا بارها دیدم که برخی موسسات یا … برنامه های عجیب و دست نیافتنی به دانش آموزان میدن ! عزیزانم برنامه ای مناسب هست که بشه اجراش کرد!

 

ویژگی پنجم : نقش اصلی در این برنامه ریزی بعهده شماست . 

همانطور که قبلاً در بحث بهترین برنامه ریز چه کسی است؟ بیان شد، بهترین برنامه ریز خود شما هستید و دلایلی برای این مسأله در همانجا ذکر شد. فقط ممکن است بیان کنید: من که بلد نیستم برنامه ریزی کنم؟ من که اصلاً تا به حال برنامه ریزی نکرده ام؟ و یا من که با مراحل کار برنامه ریزی آشنا نیستم؟

بنابراین ما در این فصل شما را با یک شیوه مؤثر برنامه ریزی آشنا می کنیم و مراحل آنرا به شما آموزش می دهیم . و سعی می نماییم در هر مرحله ، مطالبی را که شما جهت امر برنامه ریزی به آن نیازمند هستید بیان کنیم ، تا شما به راحتی بتوانید یک برنامه ی خوب ، صحیح و منطقی را برای خودتان طرح ریزی و آنرا اجرا کنید.

یکی از خوبی های کانون اینه که به شما بیشتر برنامه ریزی یاد میده تا اینکه صرفا برنامه بده. به شخصه این ویژگی  برنامه ریزی کانون قلمچی رو خیلی میپسندم. شما در سال کنکور دغدغه و کلاس و … زیاد دارین و باید کم کم خودتون بتونین تو برنامه هاتون دست ببرین و اونا رو واسه خودتون بهینه کنین.


ویژگی ششم : رقیب اصلی در این نوع برنامه ریزی خودتان هستید.


شما در این نوع برنامه ریزی هر هفته و هر روز سعی می کنید که با روز و هفته ی گذشته خود چه از نظر کمیت مطالعه و چه از نظر کیفیت مطالعه رقابت داشته باشید.


ویژگی هفتم : توجه به کیفیت در کنار کمیت


یکی از اشکالاتی که در اکثر برنامه ریزی ها وجود دارد توجه یک طرفه به کمیت است . در این نوع برنامه ریزی سعی شده است به کیفیت و بازده مطالعه نیز توجه شود. شما در حین اجرای برنامه با استفاده از روشهای نوین مطالعه ، ترک عادتهای غلط و همچنین با عمق بخشیدن به یادگیری هایتان کیفیت را نیز مدنظر دارید و در مرحله ی ارزیابی نیز کیفیت مطالعه و میزان یادگیری مورد توجه شما می باشد. 

ویژگی هشتم برنامه ریزی کانون قلمچی : ساده بودن برنامه ریزی به این روش


پس از مطالعه ی این فصل و یک بار اجرای روش های ارایه شده متوجه خواهید شد که شما به سادگی می توانید برای خود برنامه ریزی کنید.

در پست بعدی اصول کلی برنامه ریزی رو هم یکبار واستون کامل توضیح میدیم.

مقاله: برنامه ریزی کانون قلمچی

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برنامه آزمون های گاج ۹4

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود