نکاتی برای موفقیت در جلسه کنکور / مخصوص کنکوری های 99

نکاتی برای موفقیت در جلسه کنکور / مخصوص کنکوری های 99

هدف از هر کاری بهره برداری از نتایج آن است. برای رسیدن به هدف و دستیابی به عملکردی موفق یکی از پژوهشگران نکات ارزشمندی را بیان می‌کند که به کمک این نکات می‌توانید در جلسه کنکور به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید:

نکاتی برای موفقیت در جلسه کنکور / مخصوص کنکوری های 98
نکاتی برای موفقیت در جلسه کنکور / مخصوص کنکوری های 99

 

1- به آنچه می‌خوانید فکر کنید.

2- مطالب را در ذهنتان دسته بندی کنید تا بتوانید آن‌ها را به هم ربط دهید.

3- جرقه و نکاتی که به ذهنتان در حین مطالعه می‌رسد را بلافاصله بنویسید.

4- یادداشت برداری و نکات را جمع آوری و مرور کنید.

5- به سؤالات هر بخش توجه کنید.

6- مطالب را هر بار دوره کنید.

نکاتی در هنگام مطالعه برای موفقیت در جلسه کنکور

مطالعه باید با اراده‌ی قوی و با تمام وجود صورت گیرد تا نکته‌های با ارزش آن، در ذهن ثبت گردد.

در هنگام مطالعه باید به چند نکته توجه کنید:

فقط با چشم بخوانید.

تمام مطالب حتی حاشیه‌های صفحات را بخوانید.

روی نکات کلیدی و مهم تاکید کنید.

مطالب را با سرعت بالا و عمیق بخوانید.

تمرین و تکرار داشته باشید.

در زمان مطالعه تمام هوش و حواستان روی مطلب باشد.

کنکور متشکل از سؤالات زیاد و متعدد مفهومی و موضوعی است. این آزمون برای ارزیابی رشد، مهارت‌ها و ارزیابی دستاوردهای علمی آموزشی است.

نکاتی برای جلسه‌ی کنکور

  • داوطلبان باید از ترس و اضطراب اجتناب و آرامش خود را حفظ کنند و به خود یادآوری کنند که قادر به پاسخگویی به همه سؤالات هستند. بنابراین استرس و ترس از امتحان ممکن است نتیجه کنکور شما را خراب کند پس نباید از کنکور بترسید.  این آزمون مانند تمام آزمونهاست، پس جایی برای نگرانی و ترس برای خود نگذارید.
  • مرور دروس از قبل باعث می‌شود که به جواب سؤالات کنکور نزدیک و نزدیک‌تر شوید. همچنین شرکت در آزمونهای آزمایشی به داوطلبان کمک می‌کند علاوه بر سازماندهی پاسخ خود، زمان خود را نیز سازماندهی کند.
  • سؤالات را یک بار و با دقت بخوانید تا مانع از هدر رفتن زمان خود شوید. یادتان باشد 50 درصد پاسخ به سؤال خواندن سؤال است.

چگونه در کنکور عملکردی عالی داشته باشیم؟

گام اول

اولین گام موفقیت، داشتن حس خوب و مثبت است. یادتان باشد افکار منفی آثار زیانباری به بار می‌آورند. همچنین با میزان اعتماد به خود و باور، می‌توانید میزان موفقیت خود را بسنجید که چقدر خودتان را باور دارید؟ اگر باورتان ضعیف است و یا مطمئنید که با خواندن این همه درس در جلسه کنکور عملکرد خوبی نخواهید داشت، قطعاً همین طور می‌شود. پس باید باور خود را تغییر دهید. باور خود را  با افکار مثبت و داشتن یک حس زیبا تغییر دهید. مثلاً به خودتان تلقین کنید؛ «که من دانشجو پزشکیم» اما از جملاتی مانند: «من در رشته پزشکی قبول می‌شوم» استفاده نکنید. یادتان باشد برای رسیدن به هر آنچه که می‌خواهید باید از قبل تصویر خودتان را در آن چیز دیده باشید. بزرگی می‌فرماید: تخیل به تقدیر فرد تبدیل می‌شود. پس تا اینجا متوجه شدید که زندگی دقیقاً همانگونه است که تصورش را می‌کنی هر چیزی که برایت پیش می‌آید، محصول اندیشه‌های توست.

گام دوم

دومین گام داشتن هدف و برنامه ریزی است. داشتن هدف به همراه برنامه ریزی درست و زمان بندی صحیح، می‌تواند شما را از حواشی زندگی دور کند تا بهتر درس بخوانید و به موفقیت چشمگیری برسید. برنامه ریزی، همت و پشتکار، پله‌های موفقیت را تشکیل می‌دهند. اگر هم نتوانستید متناسب با برنامه پیش بروید باز مأیوس نشوید و ادامه دهید. برنامه ریزی، مشاور کنترل شما در مسیر موفقیت خواهد بود.

گام سوم

سومین گام تمرین و تکرار درک مطلب همراه با تمرکز است. اگر در حین مطالعه تمرکز ندارید، جمله‌ی: «من تمرکزم عالیه را بارها و بارها تکرار کنید و نفس عمیق بکشید.» را استفاده کنید، حس شما بهتر و تمرکزتان به مراتب عالی‌تر خواهد شد. بزرگی می‌فرماید: تمرکز، کلید کامیابی در همه‌ی زمینه‌های زندگی است هر چه تمرکز تو بهتر باشد خواهی توانست سریعتر و مؤثرتر کار کنی و به هدفت برسی و متوجه جزئیاتی خواهی شد که از چشم دیگران مخفی می‌ماند.

گام چهارم

گام چهارم تلاش و پشتکار است. با تلاش و پشتکار می‌توانید اثرات ارزنده‌ای را به جای بگذارید. هر قدر تلاش شما بیشتر باشد نتیجه بهتری به دست خواهید آورد. و در هیچ زمانی دست از تلاش برندارید و اجازه ندهید هیچ فکر و حواشی جلوی درس خواندن و موفقیت شما را بگیرد. به گونه‌ای باید درس بخوانید که آماده‌ی پاسخگویی درست به 70 درصد تستهای هر درس را داشته باشید. مهم‌ترین مسئله در روز آزمون مدیریت زمان است. در ابتدا هر سوالی را با دقت بخوانید و آنها را طبقه بندی کنید یعنی اگر با سؤال سختی مواجه شدید زمان خود را صرف فکر کردن به جواب آن نکنید، فقط آن‌ها را علامت بزنید تا سر فرصت برگردید و به آن‌ها پاسخ دهید و در نهایت در مدت زمان باقی مانده به پایان آزمون، به سؤالات سخت برگردید و روی آن‌ها فکر کنید و جواب صحیح بدهید. سعی کنید به سوالاتی که خیلی شک دارید پاسخ ندهید که نمره منفی کسب نکنید.

گام پنجم

گام پنجم داشتن انگیزه است. خیلی از افراد دوست دارند در رشته‌ی مورد علاقه خود قبول شوند ولی انگیزه کافی را ندارند و این شما را از رسیدن به مقصد منع می‌کند. بنابراین باید انگیزه‌ی خود را بشناسید و هر چند وقت یکبار آن را مرور کنید و همیشه به خود امید دهید که می‌توانید بهتر از گذشته عمل کنید. با افزایش انگیزه یادگیری، و خلاقیت در سطح گسترده‌ای دست به دست هم می‌دهند.

گام ششم

گام ششم استفاده از پشتیبان است. پشتیبان با پیگیری‌های خود به شما کمک می‌کند که سریعتر به موفقیت برسید و مدام درسهای شما را چک می‌کند و از دور مراقب درس خواندن شماست.

و کلام آخر: یقین داشته باش که به خواسته‌ات می‌رسی و به علت یقینی که داری صاحب همه چیز خواهی شد.

مقالات خواندنی: 

کنکور منحصرا زبان و رشته های خوب آن

بهترین مدرس کنکور کیست؟

کنکور زبان و ۴ نکته‌ای که باید دانست

آیا میتونیم از اسفند به خودمون بیایم و تو کنکور ۹۸ نتیجه بگیریم ؟!

فهرست نهایی حذفیات کنکور ۹۸ – نظام جدید

جمع بندی کنکور ۹۸

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود