چگونه پزشکی شیراز قبول شویم؟ | قبولی در دانشگاه پزشکی شیراز

دانشگاه پزشکی شیراز

می‌خواهید دانشگاه پزشکی شیراز قبول شوید؟

می‌شه قبولی در دانشگاه پزشکی شیراز را در قالب رویا و آرزو، به واقعیت تبدیل کرد؛ و اتفاقاً کار ساده‌ای است، اگر متد و نظم حرفه‌ای را همراه با پشتکار به کار ببندید.

لازم دیده شد قبل از پرداختن به روش‌ها و متدهای مورد نیاز برای قبولی در رشته پزشکی و ورود به دانشگاه پزشکی شیراز درصد‌های قبولی سال ۹۸ را بررسی کنیم و یک برآورد داشته باشیم از نمرات خودمان با درصدهای سال قبل.

 

 میانگین درصد و رتبه مورد نیاز جهت قبولی در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه پزشکی شیراز - میانگین درصد و رتبه

1) پرورش انگیزه مهمترین عامل قبولی در رشته پزشکی

شاید بارها شنیده باشید که انگیزه، عاملی مهم برای موفقیت در هر کاری است. و اینها واقعا شعار نیست و هر کسی در هر کاری موفق شده به روش‌های مختلف، انگیزه را در خود ایجاد کرده.

رویاپردازی اگرچه درنظر خنده‌دار و دور از واقعیت است ولی خود عاملی قوی در رشد انگیزه در درون انسان است.

لزومی ندارد رویاهای خودتان را به زبان بیاورید و برای کسی بازگو کنید، و توصیه ما این است که به هیچ‌وجه از رویاهای خودتان با کسی صحبت نکنید زیرا اطرافیان ممکن است به دلیل آن واقع‌بینی که دارند رویای شما را دور از واقعیت ببینند و باعث سرکوب آن و در نهایت سرکوب انگیزه شما شوند بدون آنکه قصدی داشته باشند؛ بنابراین در خلوت خود هر چقدر دوست دارید با آب و تاب رویاپردازی کنید و مطمئن باشید رویای دانشگاه پزشکی شیراز، حقیقت دارد.

علم جدید به یافته‌هایی دست پیدا کرده که می‌گوید شما به هر چه فکر کنید به آن می‌رسید.

ضمیر ناخودآگاه شعور ندارد و هر چه به خورد آن بدهید می‌پذیرد.

کافی است چند بار رویاپردازی کنید و بر این باور باشید که من یک پزشک حاذق هستم یا الان دارم در دانشگاه پزشکی شیراز درس می‌خوانم، خودتان به مرور خواهید دید که تمام شرایط برای رسیدن شما به آرزویتان فراهم می‌شود؛ یعنی کائنات دست به کار می‌شود که شما را به رویای شیرینتان برساند.

از طرفی زمانی که شما رویاپردازی می‌کنید تلاش برای رسیدن به هدفتان برایتان شیرین می‌شود؛ کم‌کم خودتان می‌فهمید که حتی از تلاش، لذت هم می‌برید.

دانشگاه پزشکی شیراز - تلاش هدفمند

2) تلاش هدفمند عاملی مهم برای قبولی در دانشگاه پزشکی شیراز

اینکه می‌گوییم تلاش باید هدفمند باشد این است که تلاش با تلاش هدفمند دو مقوله جداست و نیاز به کمی توضیحات دارد؛ به این معنی که تلاش اگر هدفمند نباشد تلاشی است بیهوده.

مثلا فرض کنید شما بیشترین تلاش را برای خواندن مطالب بگذارید و دانش‌آموز دیگر نصف تلاش شما را می‌گذارد ولی رتبه بهتری در کنکور نسبت به شما کسب می‌کند. مهمترین دلیل آن تلاش هدفمندی است که دوست شما برای مطالعه دروس نسبت به شما داشته. دوست شما قبل از شروع مطالعه دروس، زیرکی به خرج داده و مطالب مهم را از مطالب کم‌تر مهم و مطالب اضافی تفکیک داده و بیشترین زمان را اختصاص داده به خواندن مطالب مهم

تست‌های سال‌های قبل را مرتب زده و با نحوه تست‌زنی و نحوه سوال دادن آشنا شده و می‌داند تمرکز طراحان سوال بیشتر روی کدام مطالب و نکات دروس است.

مشاهده مقاله  مشمولان شرکت مجدد در کنکور با معافیت تحصیلی

تست‌زنی وقت زیادی نمی‌برد و کافی است قبل از شروع مطالعه دروس تست‌های آن درس را بزنید. شاید ۱۰ دقیقه وقت شما را بگیرد ولی نتیجه ساعتها مطالعه را به شما می‌دهد.

به جای آنکه وقت خود را به مرور قسمتهای کم اهمیت کتاب بگذرانید، جزوه‌ها و خلاصه‌های ارزشمند را از جاهای معتبر خریداری کنید و مطالعه کنید، یا از خلاصه‌هایی که در طول سال تهیه کرده‌اید استفاده کنید.

 

3) نظم و برنامه‌ریزی راهکاری برای قبولی در پزشکی شیراز

انگیزه و رویاپردازی راه را خیلی برای قبولی در پزشکی شیراز هموار می‌کند ولی به تنهایی کافی نیست و تمام عوامل در کنار هم، شما را به یک موفقیت ایده‌آل می‌رساند.

شروع هر کاری که در نهایت ما را به یک هدف و مقصد بزرگ و ایده‌آل برساند نیازمند یک  برنامه‌ریزی بلندمدت است. به جرات می‌گوییم بدون برنامه همان بهتر که اصلا شروع نکنید.

هر چقدر هدف بزرگ باشد مثل دانشگاه پزشکی شیراز، برنامه‌ریزی باید دقیق‌تر باشد. شما حتی برای دقیقه‌ها و ثانیه‌ها نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشید. حتی برای استراحت و غذا خوردن و تفریح با برنامه پیش بروید. حتی مدل غذا خوردن و مقدار و اندازه غذا باید برنامه داشته باشد.

مثلا برنامه غذایی داشته باشید. اینکه چه غذایی برای رشد حافظه مفید است. کدام غذا سنگین است و از آن پرهیز کنید که باعث خواب‌آلودگی و تنبلی شما نشود و…

برنامه درسی هم نیاز به یک بازبینی تخصصی دارد که باید خیلی دقت کنید از وقتتان به بهترین نحو استفاده کنید که  بهتر است با یک مشاور در زمینه کنکور مشورت شود.

یک مشاور با تجربه برنامه ریزی را بر اساس نیاز شما انجام می‌دهد؛ برای مثال: ضعفهای شما را در دروس خاص در نظر می‌گیرد و با درنظر گرفتن اینکه کدام دروس و مطالب مهمتر است یک برنامه‌ریزی جامع و ایده‌آل برای شما انجام می‌دهد. و مطمئنا برنامه‌ریزی که مخصوص شماست با شخص دیگر فرق دارد و براساس نیاز شما طراحی شده و نباید کسی از برنامه فرد دیگری استفاده کند.

دانشگاه پزشکی شیراز

الان چیکار کنم؟؟

دیگه وقتشه بلند بشی و به خدا توکل کنی. اتاقتو مرتب کن، برنامه از پیش تنظیم شدتو بذار جلوت و با جدیت تمام تلاش کن و رویاهاتو تبدیل کن به هدف و رسیدن به هدفت را معیار اصلی زندگیت قرار بده و بدون و مطمئن باش خانم یا آقای دکتر شدن در چند قدمی توست و اون کمیت باور تو و کیفیت تلاش توئه که تو را به قبولی در پزشکی شیراز می‌رسونه.

هیچوقت ذره‌ای به هوشت شک نکن و نگو افرادی که رتبه برتر در کنکور گرفتند از بهره هوشی بالایی برخوردار بودند. من به تو اطمینان می‌دهم که تمام افراد، رتبه برتری خود را مرهون تلاش و جدیت خود هستند و اینکه خودشان را باور داشتند، از تمام آنها که بپرسی چگونه به قبولی در رشته پزشکی رسیدی؟

به ساعات بالای مطالعه در روز همراه تلاش هدفمند با نظم و برنامه‌ریزی اشاره می‌کنند و غیرممکن است یک رتبه برتری بگوید من تنها به خاطر هوش بالا به قبولی در رشته پزشکی رسیدم. و بسیارند افرادی که با بهره هوشی متوسط ورودی دانشگاه پزشکی شیراز بودند.

پاشو یکم به خودت سختی بده و مطمئن باش به آسانی می‌رسی که یک عمر لذت آن را خواهی برد.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

2 نظر درباره “چگونه پزشکی شیراز قبول شویم؟ | قبولی در دانشگاه پزشکی شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود