فرمول های مثلثات

فرمول های مثلثات

مثلثات

فرمول های مثلثات

درس «مثلثات» را چه‌گونه مطالعه کنیم؟

به دلیل آن که مثلثات شیوه‌ی خاصی برای مطالعه دارد، آن را در قسمتی جدا از ریاضی آوردم تا به‌تر به آن توجه کنید. توجه داشته باشید که مثلثات درسی نیست که بتوانید آن را در 2، 3 روز و یا حتی یک هفته به‌طور کامل مطالعه کنید و به مشکل برنخورید. مثلثات را باید به‌‌طور پیوسته بخوانید. باید آرام‌آرام فرمول‌های مثلثات را بخوانید و از آن‌ها تست بزنید. مثلا یک روز فرمول‌های تبدیل ضرب به جمع را حفظ کنید و تست بزنید تا برای‌تان جا بیفتد. یک روز برای جمع به ضرب همین کار را تکرار کنید. یک روز دیگر فرمول‌های وارون توابع مثلثاتی را بخوانید و یک روز دیگر تعدادی از فرمول‌های مثلثات را حفظ کنید و تست بزنید. بعد از چند وقت، تست‌های کلی از مباحثی که خواندید بزنید به‌نحوی که ندانید از کدام فرمول حل می‌شود. بار اول زمان و درصد نگیرید اما بار دوم سعی کنید سرعت خود را بدون کاهش دقت، افزایش دهید. من حدود 3 صفحه از خلاصه‌هایم به مثلثات اختصاص داشت و آرام‌آرام فرمول‌ها را در آن نوشتم. وقتی کل مثلثات تمام شد (شاید حتی یک یا 2 ماه طول بکشد)، خلاصه‌ام نیز تمام شد و مرتبه‌های بعد فرمول‌های مهم را از خلاصه‌ام می‌خواندم و تست کلی از تمام مباحث مثلثات و به‌صورت زمان‌دار می‌زدم و سعی می‌کردم سرعت و دقت خود را افزایش دهم.

مشاهده مقاله  جزوه کنکوری زیست2 (زیست سوم )

پس توجه کنید که:

1) مثلثات را باید آهسته و پیوسته بخوانید و خلاصه‌ی خود را آرام‌آرام تکمیل کنید.

2) پس از تمام شدن مطالعه‌ی مثلثات و تکمیل خلاصه، هر بار که می‌خواهید مرور کنید،‌ خلاصه را بخوانید و فرمول‌ها را به یاد آورید و 2، 3 روز بعد تست جامع بزنید.

3) در زمان تست زدن، اگر به نکته‌ یا فرمول جدید و جالبی برخورد کردید و به نظرتان دانستن آن مفید است، در خلاصه‌‌ی خود وارد کنید.

براي دريافت جزوه ریاضی فرمول های مثلثات  فايل زير را دانلود کنيد.

دانلود  جزوه ریاضی فرمول های مثلثات

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود