راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

تقریبا اکثر دانش اموزان از عدم تمرکز خودشون هنگام مطالعه رنج میبرن، حتی شاید تمرکز روی مطالب واسشون از سخت ترین کار های دنیا باشه؛ اما ما باید ریشه این عدم تمرکز و حواس پرتی رو کشف کنیم تا بتونیم بر اون غلبه کنیم.

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

تمرکز چیست؟

حالت ذهنی و روانی است که در ان حالت تمام قوای حسی ،روانی و فکری انسان روی موضوع خاصی متمرکز میشود و تضمین کننده انجام صحیح کارها و رهایی از خطرات احتمالی است.

 

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

 

ایجاد تمرکز اکتسابی است .

خیلی از افراد فکر میکنند که تمرکز یک امر ذاتی و درونی است  اما در صورتی که هر شخص با تمرین و ممارست میتواند به توانایی بالای در تمرکز برسد فقط  باید به خود اعتماد داشته باشد که میتواند تمرکز را به دست اورد .

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

مهمترین عامل عدم تمرکز و حواس پرتی چیست؟

عدم تمرکز و حواس پرتی عوامل زیادی دارد اما من سعی دارم تا در اینجا به یکی از مهمترین عواملی که به کرات برای دانش اموزان اتفاق می افتد بپردازم.

و اون هم افکار و ایده هایی است که هنگام مطالعه به ذهن افراد میرسد،برای رهایی از این معضل پیشنهاد میکنم یک کاݝذ و یک قلم کنار دستتان داشته باشید تا هنگام بروز این افکار  و ایجاد عدم تمرکز ان ها را روی برگه کنار دستتان بنویسید  و خود را راضی کنید که بعد از اتمام مطالعه درس به انها خواهی پرداخت .

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

تکنیک های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

 

۱-سعی کنید در مکانی ارام و ساکت مطالعه کنید ،الیته این حرف به این معنا نیست که هیچ گونه صدایی را نشنوید ولی محیطی که در ان مطالعه میکنید باید حد اقل ارامش نسبی را داشته باشد

تند خوانی

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

۲-برای خودتان برنامه مطالعاتی درست کنید ،این کار باعث میشود تا شما بدانید که قرار است چه مطالبی را مطالعه کنید در حقیقت شما با این کار از تشویش ذهنی رهایی پیدا میکنید و به تمرکز دلخواهتان میرسید.

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

۳-سعی کنید در ساعاتی از شبانه روز که عملکرد بهتری برای ایجاد تمرکز دارید مطالعه کنید .

این زمان برای افراد متفاوت است ،برخی صبح زود را برای مطالعه انتخاب میکنند و عده ای دیگر اخر شب را.

پس این قضیه یک امر سلیقه های هست که هر شخص بر طبق ساعت فیزیولوژیکی بدنش تصمیم میگیرد.

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

۴-مطمئن باشید هنگام مطالعه گرسنه و یا خسته نیستید.

گرسنگی و خستگی دو عامل بسیار مهم در ایجادعدم تمرکز است ،پس سعی کنید زمانی که گرسنه هستید و یاخسته هستید سراغ درس نرین چون بازدهیو تمرکزتون به شدت پایین میاد.

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

۵-طرح سوال پیش از مطالعه

این کار برای ایجاد تمرکز بسیار مهم هست،اگر شما قبل ازمطالعه به طرح چند سوال بپردازید و بدانید که از خواندن مطلب دنبال چه چیزی هستین این امر کمک میکند تا تمرکزتان برای پیدا کردن جواب های سوالاتتان افزایش پیدا کند

 

 

۶-تند خوانی باعث ایجاد تمرکز

به تجربه ثابت شده افرادی که سرعت بیشتری در مطالعه دارند از افرادی که سرعت کمتری دارند هم یادگیری و هم تمرکز بیشتری دارند .

در حقیقت وقتی شما کند خوان هستید ذهنتان وقت اضافه به دست میاورد و همین امر باعثمیشود که ذهن از این شاخه به ان شاخه بپرد.

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

۷-خواندن اجمالی عاملی مهم در ایجاد تمرکز

این کار باعث میشود تا شما یک اشنایی از مطالبی که قرار است مطالعه کنید داشته باشید ‌،با این کارمیتوانید مطالب را سازمان بندی کنید و تمرکزتان را چند برار کنید.

چگونه فیزیک 100 بزنیم

 

۸-جدیت در مطالعه داشته باشید تا تمرکزتان صرف چیزهای بی خود نشود

وقتی قرار است مطالعه کنید و در پشت میزتان مینشینید با قاطعیت تمام به سراݝ خواندن بروید نگذارید تمرکزتان با چیزهایی که اصلا اهمیت ندارن د هدر رود.

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

۹-برای ایجاد تمرکز نگاه خیره داشته باشید

این تمرین برای کسب تمرکز بسیار کمک کننده است .برای این کار گاهی به اشیاءا اطرافتان خیره شوید و فقط به همان فکر کنید ،تمام تمرکزتات باید بشود همان چیزی که دارید به ان نگاه میکنید ،باید جوری به ان نگاه کنید گه گویی در اطرافتان چیز دیگری وجود ندارد.

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

۱۰-نظم مکانی تمرکزتان را تقویت میکند

سعی کنید محیط مطالعه تان مرتبو منظم باشد ،این نظم در ایجاد تمرکز فوق العده کمک کننده است ،وقتی در یک مکان همه چیز در جای خودش قرلر گرفته باشد ذهنتان از اشفتگی خارج میشود و تمرکزتان تقویت میشود.

راهکار های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

برای اطلاع از شرایط تهیه محصولات و استفاده از خدمات مکتبستان کلمه ی “کنکور” را به شماره ۳۰۰۰۷۰۰۴۹۰ پیامک کنید تا مشاورین ارشد ما با شما تماس بگیرند و به طور کامل راهنماییتون کنند
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

كنكوری بخونم يا تشريحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود