جمع بندی دروس عمومی امتحانات نهایی

جمع بندی دروس عمومی امتحانات نهایی

با سلام به همراهان همیشگی سایت مشاوره کنکور مکتبستان. در این پست میخواهیم راجع به جمع بندی دروس عمومی امتحان نهایی صحبت کنیم. همچنین به اطلاع میرسانیم ثبت نام مشاوره کنکور 95 آغاز شده است و علاقه مندان میتوانند از الان ثبت نام کنند.

 

دین و زندگی نهایی

برای جمع بندی دین و زندگی باید به مطالبی که به نحوی آنها را علامت گذاری کرده اید، دقت ویژه داشته باشید، اکثرا دانش آموزان زیر نکات مهم خط می کشند، پس به مطالب خط کشیده شده توجه کنید.

سوالات دین و زندگی ممکن است بسیارسلیقه ای مطرح شود، بنابراین دیدن نمونه سؤالات امتحانات نهایی همراه با پاسخ های تشریحی که آموزش و پرورش منتشر می کند بسیارحائر اهمیت است.

پکیج امتحان نهایی - رایگان
دروس عمومی امتحانات نهایی

عربی نهایی

برای جمع بندی عربی حتما خلاصه درس هایتان را مطالعه کنید. اگر به خاطر داشته باشید، گفته بودم که از قواعد هر درس خلاصه درس تهیه کنید و این خلاصه درس را با چند مثال مهم همراه کنید. ترجمه متن دروس را حتما چندین بار مرور کنید و تمرین های کتاب را دوباره پاسخ دهید. به تمرین های تعریب دقت دوچندانی داشته باشید. کلمات انتهای کتاب را که به تفکیک دروس هستند، حتما مطالعه کنید.

توجه کنید که معمولا تمرین های تعریب مطرح شده در امتحان نهایی مشابه کتاب هستند، بنابراین سعی کنید تمرین های این قسمت را حفظ کنید.

زبان انگلیسی نهایی

برای جمع بندی زبان انگلیسی بهتر است به جای آن که یک درس را از ابتدا تا انها بخوانید، قسمتهای مشابه دروس مختلف را پشت سر هم بخوانید، به این شکل که ابتدا واژگان همه درس ها سپس متن هر درس، سپس گرامر و … به همین ترتیب پیش بروید تا ترتیب مطالب بهتر ئر ذهنتان جای بگیرد. به املای کلمات هم دقت کنید.

در درس زبان انگلیسی در امتحانات نهایی بسیار دیده شده که عینا از متن دروس سؤال می شود، بنابراین بهتر است متن کتاب را چندین و چند بار مرور کنید تا از پاسخگویی به سؤالات این قسمت اطمینان حاصل کنید. حتی اگر مطلبی از نظر شما اشتباه است، اما در کتاب آمده است، شما باید همان مطلب اشتباه را یاد بگیرید و در امتحان هم پاسخ دهید.

ادبیات نهایی

برای ادبیات باید هر درس را تمام کنید و بعد به سراغ درس بعدی بروید، یعنی برخلاف زبان باید مطمئن شوید که به همه مطالب هر درس تسلط کافی دارید. در نهایت و برای مرور، می توانید تاریخ ادبیات همه دروس را یکجا مطالعه کنید و یا به یکباره واژگان را بخوانید. شعرهای حفظی کتاب را فراموش نکنید.

خودآزمایی های کتاب در امتحان نهایی بسیار مهم هستند، در بسیار موارد، سؤالاتی کاملا مشابه خودازمایی مطرح شده است، مطمئن شوید که همه خودآزمایی ها را به طور کامل می دانید. حتی سؤالاتی که از نظر شما اهمیت چندانی ندارند.

زبان فارسی نهایی

در مورد زبان فارسی دقت کنید که دروس را به تفکیک موضوع یعنی زبان شناسی، نگارش، املا و بیاموزیم و دستور زبان مطالعه کنید و در نهایت به سراغ پاسخگویی به سؤالات بروید.

توجه کنید که در امتحان نهایی از شما خواسته می شود متنی را بنویسید، که این هم موضوع مهمی است.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود