ایام نوروز، دوران پیشرفت

ایام نوروز، دوران پیشرفت

ایام نوروز، دوران پیشرفت

بعد از شش ماه از شروع سال تحصیلی به دورانی می رسیم که آموزش رسمی برای مدتی طولانی تعطیل می شود و دانش آموزانی که در شش ماه گذشته با آمادگی هایی دست یافته بودند، در صورت رها کردن درس ها با مشکلاتی مثل فراموشی دانسته ها و اینرسی سکون و کند شدن چرخ دنده های ماشین فکر و یادگیری، مواجه خواهند شد.

در زمان هایی که دیگران درس نمی خوانند یا با برنامه ی منسجم تلاش نمی کنند، شما با داشتن برنامه ریزی درست و پشتکار می توانید به موفقیت دست یابید.

ابتدا از خودتان امتحان بگیرید. سپس هر کدام از قسمت هایی را که نیاز به مطالعه دارند بخوانید. یادتان باشد دوران عید به سرعت می گذرد. اولویت بندی و شروع از مهم ترین کار هاست.

تعطیلات نوروز زمانی مطمئن برای پیشرفت درسی

این گفته ی ادیسون را با دقت بخوانید: « تمام پیشرفت های عالمگیر خود را مدیون تفکر منظم و یادداشت برداری دقیق هستم. » به تعطیلات نوروز نزدیک می شویم. تقریباً دو سوم از سال تحصیلی گذشته است و طبق معمول نگرانی هایی در خصوص بعضی از درس ها و مباحث داریم. دوران طلایی نوروز می تواند فرصتی استثنایی برای جبران عقب ماندگی ها و پیشرفت درسی باشد، به شرط آن که از این دوره با درستی استفاده شود. اما چگونه؟

این جا گفته ی ادیسون به کار می آید: تفکر منظم و یادداشت برداری دقیق. کارنامه ی آزمون های قبلی خود را با دقت بررسی کنید. با این کار افکارتان منظم و شفاف خواهد شد. حالا دیگر می دانید برای هر مبحث باید چه کار کنید، چند ساعت درس بخوانید، از کدام منابع استفاده کنید، چه تعداد تست بزنید و چه هدف گذاری ای داشته باشید. هر چه برای این بررسی زمان بیش تری بگذارید و در تکمیل آن دقت کنید، از برنامه ریزی درسی و پیشرفت خود اطمینان بیش تری پیدا خواهید کرد. برای این که درگیر روزمرگی های نوروز نشوید، دو روز کامل را صرف تفریح و دید و بازدید کنید و روز های دیگر را کاملاً به مطالعه اختصاص دهید.

روز هایی که نباید از دست بدهید

دوران طلایی نوروز فرصت استثنایی برای خود آموزی است و گام اول برای رسیدن به وضعیت مطلوب درسی، برداشتن گام هایی در مسیر خود کنترلی و افزایش مهارت تاب آوری و ترجیح لذت آینده نگری است. نکته این جاست که همواره رشد و پیشرفت چشم گیر درسی، بیرون از دایره و منطقه ی آسایش اتفاق می افتد.

در این دوران داشتن برنامه ای مشخص و روشن همراه با تلاش بیش تر و سماجت در اجرای برنامه، می تواند ایام نوروز را سکوی پرتاب و زمینه ساز دگرگونی و تحول آموزشی کند.

برای اثر بخشی بیش تر، از همین حالا جهت و مقدار حرکت خود را در پنج قسمت مشخص کنید:

مشاهده مقاله  ديگه جملات تكراری تا كی ؟!

1-چقدر می خواهید تلاش کنید و توان تلاش کردن شما چقدر است؟

2-می خواهید از چه منابعی استفاده کنید؟

3-روی کدام سؤالات بیش تر تمرین می کنید و به کدام اولویت بیش تری خواهید داد؟ درس ها، اشتباه ها و بدون پاسخ ها؟

4-روش مطالعاتی و سبک یادگیری شما در رویارویی و طبقه بندی درس ها چگونه است؟( درس هایی که تسلط زیادی در آن ها دارید. درس هایی که تسلط متوسطی در آن ها دارید. درس هایی که نیاز به مطالعه ی بیش تری در آن ها دارید.

5-افزایش مهارت خود کنترلی و احساس مسئولیت با ایجاد تعهد و هدف گذاری واقع بینامه و قابل دسترس فراموش نکنید: مهم نیست چه روز هایی را از دست داده اید؛ مهم این است که چه روزهایی را نباید از دست بدهید.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود