ھدف گذاری در کنکور ، چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟

ھدف گذاری در کنکور ، چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟
ھدف گذاری در کنکور ، چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟

چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟

ناپلئون ھيل می گوید برای موفقيت یک ویژگی ھست که انسان باید آن را داشته باشد و آن ھم مشخص بودن ھدف است؛ یعنی فرد باید بداند که چه می خواھد وبه شدت خواستار به دست آوردن آن باشد.
ھدف گذاری در کنکور از جمله عوامل مھم برای موفقيت در کنکور است،با ھدف گذاری در کنکور متوجه می شوید برای رسيدن به ھدف چقدر تلاش کنيد و از طرفی انگيزه ی شما برای ادامه دادن بيشتر می شود

ھدف گذاری در کنکور چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟
ھدف گذاری در کنکور چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟

برای شروع ھر کاری باید ھدف انجام ان را در ابتدا مشخص کنيد
اولين و عمده ترين دليلِ آن كه عده اى از مردم موفق نمى شوند، آن است كه نمیدانند چه مى خواھند و در اين بين سر در گم شده اند…
آن ھا بدون ھدف به دور خود مى چرخند و در پايان به ھمان نقطه آغازين برمى گردندو به دنبال ھدفى نامعلوم و عبث با سرعت به بيراھه مى روند و تصور مى كنند كه به جلو مى روند. شايد بعضى بپندارند كه شناخت ھدف، كار آسانى است و در بدو امرھم چنين مى نمايد، اما با كمى دقت در مى يابيم كه چنين نيست، زيرا تمام ھدف ھا دو قسمت می شوند: يك ھدف ھايى ھستند كه شناخت آن ھا با معلومات و تجربه ممكن است; اين ھدف ھا ھدف ھاى معمولى و مقطعى است. اما يك سلسله ھدف ھاى عالى و چند بعدى نيز ھست كه شناخت آن ھا به دانش و تجربه و انديشه بسيار نياز دارد.

حال معيار ھای ھدف گذاری در کنکور چيست؟

_ابتدا باید ھدفی را که ميخواھيم انتخاب کنيم ببينيم آیا ارزش رسيدن دارد یا نه.
منظور اینکه ببينيم آیا این ھدفی که من انتخاب ميکنم مرا به ارزشھایم خواھد رساند یا خير.
برای ھدف گذاری در کنکور باید سوال ھای زیر را از خود بپرسيد
انتخاب این ھدف ضرورت دارد؟ آیا من به رسيدن به این ھدف نياز دارم؟ آیا این ھدف واقعا ارزشمند است؟ ایا به کمک این ھدف می توانم تاثيری از خود بر کره ی زمين بگذارم؟ ایا این ھدف به من اميد و انگيزه زندگی کردن ميدھد یا نه؟

ھدف گذاری در کنکور چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟ 3
ھدف گذاری در کنکور چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟ 3

– ھدف باید مشخص و معين باشد. (وقتی علاقه مند به قبولی در رشته ایی ھستيد شھر مورد نظرتان را نيز مشخص کنيد مثلا ھدف من؛قبولی در رشته پزشکی شھر شيراز
– معيار ھای رسيدن ان قابل اندازه گيری باشد. مثلا برای درس خواندن در رشته پزشکی شھر شيراز نيازمند حدود ۵۶ ساعت مطالعه در ھفته دارم(این که برای قبولی در ھر رشته ایی به چقدر زمان نياز دارید به ویژگی ھای شخصی و شرایط تان و رشته بستگی دارد که برای مشخص کردن ميزان ساعت مطالعه علاوه بر در نظرگرفتن شرایط فعلی تان نيازمند بررسی قبولی ھای سابق در ان رشته نيز ھستيد)

مشاهده مقاله  دفتر برنامه ریزی کنکور


– ھدف قابل دسترسی و در دسترس باشد. (طوری نباشد که به دليل شرایطتان اھدافی انتخاب کنيد که توانایی انجام ان را ندارید مثلا درس خواندن در رشته ی پزشکی در دانشگاه دولتی شيراز)

** رسيدن به اھداف بسيار بزرگ نيازمند کسب موفقيت ھای پی در پی کوچک و در نھایت آمادگی برای رسيدن به اھداف بزرگ و در نتيجه کسب موفقيت ھای بزرگ است. پس موفقيت ھای کوچک به دست امده در این راه رابشناسيد .این موفقيت ھای کوچک حتی ميتواند موفقيت در تست زدنی درسی باشد که قبلا در ان مشکل داشتيد

– ھدف مطابق با علاقه و خواست ما باشد.نه به زور اطرافيان و فشار ھای انان
( من به رشته ی پزشکی بيشتر از دندان علاقه دارم)
در نقطۀ مقابل، در مواردی که علاقه نداریم اما ميدانيم ھدفی موثر و مفيد است،باید با کسب اطلاعات ایجاد علاقه کنيم.(علاقه مندی شما به رشته ایی درصورت داشتن مھارت و موفق بودن در رشته ی دیگر)

ھدف گذاری در کنکور چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟ 5
ھدف گذاری در کنکور چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنيم؟ 5

– در بازۀ زمانی مشخصی تعيين شود و دستيابی به آن محدود به زمان باشد. (فعلا تاکنکورحدود ٩ ماه زمان دارم پس باید برنامه ایی مطابق زمان خود داشته باشم)اگر تمام مراحل بالا را با دقت عمل کنيد،نتيجۀ این نوع انتخاب ھمان انتخاب ھوشمندانه است.

با داشتن یک ھدف مکتوب و برنامه ی منظم، کارایی و توانایی شما بيش تر از کسی خواھد بود که تنھا ھدف ھایش را در ذھن نگه می دارد.
نوشتن ھدف روی کاغذ یعنی این که شما به خود ایمان دارید که با پشتکار می توانيدھمان چيزی شوید که می خواھيد. ھم چنين تأثير خوبی روی قدرت تفکر شماداشته و به شما انگيزه و انرژی می دھد.
*اھداف مھمتر و لازمتر در اولویت دستيابی قرار دارند
اگر با دقت و مشورت اهداف خود را انتخاب کنید مطمعنا موفق خواهید بود

 

دوستان کنکوری عزیز
اگر مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین مکتبستان داشته باشید و آنها شما را برای یک ادامه حرفه ای در مسیر کنکور راهنمایی کنند کلمه “کنکور” را به شماره ۳۰۰۰۷۰۰۴۹۰ پیامک کنید تا با شما تماس بگیریم

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود