مگه میشه کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند موفق بشن؟!

مگه میشه کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند موفق بشن؟!

چطوری میشه این حجم زیاد دروس را توی این فرصت کم به خاطر سپرد؟! دیگه دیره امسال را بی‌خیال میشم ان‌شاء‌الله از سال دیگه حسابی تلاش خودمو می‌کنم. آخه کی تا حالا تونسته تو مدت دو، سه ماه درس بخونه و تو آزمون کنکور موفق بشه؟! برو بابا چرا اینقدر می‌خوای وقتت رو برای کارایی بذاری که میدونی نمیشه، آخه خودت فکرش‌رو بکن، تو این وقت‌ کم چطور می‌خواهی این حجم دروس رو بخونی؟! چطور میتونی آخر‌سر جمع‌بندی‌شون کنی؟! ولش کن امسال را خوش باش سال دیگه خدا بزرگه.

و هزاران آخه و آیا و‌اگه و‌مگه دیگه؛

مگه میشه کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند موفق بشن؟!
مگه میشه کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند موفق بشن؟!

واقعیت چیست؟

واقعیت اینه که نه تنها میشه بلکه اگر شما بخواهید جزء نفرات برتر کنکور هم خواهید شد و این مستلزم اینه که عزمتون‌ رو‌ جزم کنید و یه یا علی بگید و برید جلو، شاید بگویید اینا همش شعاره! ولی کاملا در اشتباهید، افراد زیادی بودند که در مدت کم، به موفقیت‌های بزرگ رسیدند، چون به خودشان و توانایی‌هاشون ایمان داشتند. خدای بزرگ به انسان حافظه‌ای داده که اصلاً قابل تصور نیست. همچنین اراده‌ای که خدا به انسان داده اصلا قابل تصور نیست، اگر خواب راحت و فکر آزاد و تغذیه مناسب را چاشنی اراده کنید، دو سه ماهه به راحتی می‌توانید به همان نتیجه دلخواهتان برسید.

کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند با آنهایی که زود شروع کردند چه فرقی دارند؟

افرادی که از ابتدای سال شروع کردند و برنامه ریختند و به جلو رفتند شاید در نگاه اول موفق‌تر به نظر برسند ولی این مستلزم آن است که آنها واقعا با انگیزه و روی برنامه پیش‌ رفته باشند، این در حالی است که تعدادی از دانش‌آموزانی که زود شروع می‌کنند در واقع هیچ قدم مثبتی در جهت درس خواندن برنداشته‌اند یا کم برداشتند و درواقع اسمش است که زود شروع کردند و چه بسا آن دانش‌آموز که دیر شروع کرده با برنامه‌ریزی خوب و عزم راسخ، از آن دانش آموزی که زود شروع کرده، خیلی جلوتر هم باشد. بنابراین هیچ معیاری برای مقایسه وجود ندارد؛ اصلا بیشتر کسانی که زود شروع کرده‌اند تلاش جدی‌تر خود را در همان ماه‌های آخر به کار می‌گیرند، در همان چند ماهی که شما شروع می کنید! پس زیاد هم با هم فرق نمی‌کنید؛ در ضمن ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است بنابراین اجازه ندید زمان به راحتی و ارزانی از دست برود، بیشتر افراد موفق از جمله رتبه‌های برتر کنکور، وقتی از آنها سوال می‌کنید از کی شروع کردید شاید هرکدام جواب متفاوتی بدهند ولی اکثر ایشان می‌گویند: ما موفقیت خودمان را مدیون تلاش چند ماه آخر هستیم؛ چون اصولا همه ما تا خطر را نزدیک خودمان احساس نکنیم انگیزه‌ای برای حرکت نداریم و نزدیک شدن موعد کنکور هم، یک زنگ خطر است، همان سیلی محکمی که ما را بیدار نگه می‌دارد تا زمان کنکور، پس زیاد هم نمی‌خواهد نگران باشید، همه‌ی ما مثل هم هستیم، دقیقه نودی. البته ما هرگز نمی‌گویم کسانی که از نیم سال اول شروع کردند تلاششان بیهوده است چرا که شما در همه حال باید تلاش کنید چه از نیم سال اول چه نیم سال دوم، بنابراین هر دو گروه موفق خواهند شد اگر واقعی تلاش کرده باشند.

مهم‌ترین گام، فکر کردن به هدف نهایی است

دانش‌آموزی که می‌خواهد شروع کند مهم نیست کِی می‌خواهد شروع کند بلکه مهم این است که هدفش چقدر برایش مهم است و این کافی است، بنابراین دیر شروع کرده‌ها هرگز نباید به زود‌شروع کرده‌ها غبطه بخورند و در عذاب وجدان باشند؛ عاشق درس خواندن باشید، به کتاب‌هایتان عشق بورزید، به هدف نهایی زیاد فکر کنید، کارها خودش خود‌ به‌ خود درست می‌شود؛ در عوضِ روزها و ساعت‌های از دست داده، خودتان را تنبیه کنید و فقط درس بخوانید، بخوانید و بخوانید و تست بزنید و کلا تا فرا رسیدن روز آزمون به هیچ چیز جز درس خواندن فکر نکنید هر کاری می‌کنید، مهمانی می‌روید‌، به خرید می‌روید، به مسافرت می‌روید، زمان آن‌ها را تنظیم کنید تا به درس خواندن شما آسیب نزند. یادتان باشد.با درستان تنظیم کنید، درس را در اولویت هر کار دیگری قرار دهید.

مشاهده مقاله  دانلود جزوه دیفرانسیل مبحث تعریف حد

بهترین راهکار برای کسانی که برای کنکور دیر شروع کرده‌اند چیست؟

۱- برنامه‌ریزی:

برنامه‌ریزی درست و دقیق برای کسانی که برای کنکور دیر شروع کرده‌اند خیلی مهم و حیاتی است، اگر خودتان بتوانید که هیچ! ولی توصیه ما به شما این است که بهتر است خودتان این کار را نکنید و این کار را به یک مشاور کاربلد بسپارید تا بتواند یک برنامه بی‌نقص برای زمان محدود شما تنظیم کند و شما را تحت نظر داشته باشد و کار شما را پیگیری کند. در این زمینه می‌توانید روی کمک ما حساب کنید.

۲- ایجاد انگیزه:

ممکن است در بین راه مأیوس شوید و حجم زیاد درس‌ها و دیدن کتاب‌ها شما را به وحشت بیندازد، اگر اراده‌ای بسیار قوی داشته باشید هرگز این موارد شما را نمی‌تواند ناامید کند، ولی باز اگر احتمال می‌رود سست شوید، در این زمان باز شما به شخصی احتیاج دارید که به شما دلداری بدهد و شما را به ادامه‌ی راه دلگرم کند، که باز ما همان مشاور را به شما پیشنهاد می‌کنیم، و این دلگرمی صد چندان می‌شود وقتی می‌دانید کسی به شما مشاوره می‌دهد که خودش روزی در جای شما بوده و اکنون به همان موفقیتی دست پیدا کرده که اکنون آرزوی شماست، در این مورد هم ما در کنار شما هستیم و تنهایتان نمی‌گذاریم.

۳- خلاصه و چکیده:

حجم زیاد درس‌ها ممکن است مشکل ایجاد کند، بنابراین شما به خلاصه و چکیده نیاز دارید، شاید هم بعضی از موارد درس‌ها را درست متوجه نشده باشید لذا به کسی احتیاج دارید تا آنها را برای شما توضیح دهد، بنابراین می‌توانید از جزوه‌ها و پکیج‌های موجود در همین سایت استفاده کنید.، در این جزوه‌ها و پکیج‌ها سعی شده به مسائل کلیدی پرداخته شود و از مسائل حاشیه‌ای دوری شود بنابراین شما وقتِ کم و ارزشمندتان را صرف خواندن مسائل حاشیه‌ای نمی‌کنید.

حرف آخر

اگر کسانی که برای کنکور دیر شروع کرده‌اند به گونه‌ای که گفتیم درس بخوانند حتما موفق خواهند شد ولی باز به فرض هم اگر موفق نشدید حداقلش این است که پیش وجدان خود ناراحت نیستید که کاش یه تلاشی کرده بودم!

از کجا معلوم که سال آینده شرایط درس خواندن داشته باشید؟! بنابراین این لحظات گرانبها را از دست ندهید و باز حداقلش این است که چند ماهی را درس خواندید، کار بیهوده‌ای که نکردید! مطمئن باشید مطالب درسی هم فراموش‌تان نمی‌شود و اگر با این محفوظاتی که دارید سال دیگر دوباره تلاش کنید مطمئن باشید که حتما موفق خواهید شد، پس هرگز امیدتان را از دست ندهید، از همین لحظه یا علی بگویید به خدا توکل کنید و به سمت هدف‌تان قدم بردارید، اینجاست که دلتان آرام می‌گیرد و با تمادی که به خدا دارید موفقیتِ خود را حتمی می‌کنید و مطمئن باشید هیچ کس با اعتماد به خدا ضرر نکرده، پس زودِ زود تصمیم خودت را بگیر، خدا تلاش هیچ کس را بی‌جواب نمی‌گذارد و این را همیشه آویزه گوشِت کن که: «از تو حرکت ازخدا برکت»

 

مقالات خواندنی: 

برنامه ریزی کنکور 1401 رایگان

تاثیر معدل در کنکور 1401

روش اصولی مطالعه واژگان و املای ادبیات فارسی

بهترین روش مطالعه زیست

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود