چند نکته برای یادگیری بهتر

چند نکته برای یادگیری بهتر

چند نکته برای یادگیری بهتر

1.     یکی از حیطه های ناختی (بلوم) فهمیدن است. برای اینکه تشخیص دهید خوب فهمیده اید، مانن یک معلم درس را برای دیگری تدریس کنید و به او اجازه دهید از شما سوال کند اگر چنین امکاناتی ندارید، بعد از مطالعه و خلاصه برداری، کتاب را کنار بگذارید و مانند یک معلم همان درس را برای خودتان بازگو کنید.

2.     خودتان را به فکر کردن روی مسئله های ریاضی عادت دهید. توجه کنید که بسیار از مسائل به راحتی حل نمی شوند؛ بنابراین اگر در حل مسئله موفق نشدید، ناامید نشوید. برای حل مسائل تلاش کنید.

3.     مرحله ی سوم حیطه های شناختی (بلوم)، کاربرد است. روی مسائل کتاب های درسی خوب فکر کنید و برای حل آنها وقت بگذارید؛ اما به آنها اکتفا نکنید. همیشه یک مسئله ی جدید برای حل در ذهنتان داشته باشید و به دنبال مسائل جدید باشید. (استفاده از تمرین های پرتکرار)

مشاهده مقاله  راهكارهاى كاهش اشتباه (در آزمون ها)

4.     از مسائل مربوط به تست های سال های گذشته (داخل و خارج از کشور) اطلاع داشته باشید و اگر فرصت کردید راه حل آنها را نیز پیدا کنید. سعی کنید دایره المعارف مسائل ریاضی ذهنتان را… یعنی مجموعه مسائلی که دیده اید نه مسائلی که حل کرده اید، همواره توسعه دهید.

5.     برای اینکه بتوانید مسئله ای را حل کنید ابتدا باید طراح خوبی باشید تا بتوانید منظور طراحان کنکور را متوجه شوید بری اینکار مسائل جدیدی طراحی کنید. متن بعضی از مسائل کتاب را (بعد از حل آنها) به گونه ای مناسب تغییر دهید و سپس آن را حل کنید.

6.     روی بعضی از مسائل، گروهی کار کنید. می توانید چند مسئله را انتخاب کرده و بین خود تقسیم کنید و در فرصتی معین روی آنها کار کنید. سپس راه حل ها را با یکدیگر بررسی کنید و اگر توانستید راه حل مسائل را با معلمان خود در میان بگذارید.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود