چرا تمرکز در فعالیت ها مهم است؟

چرا تمرکز در فعالیت ها مهم است؟

چرا تمرکز در فعالیت ها مهم است؟

یکی از مهمترین عوامل موفقیت، تمرکز است؛ همان ویژگی کم نظیری که با کنار زدن عوامل مزاحم، فعالیت های شما را غنی تر می کند و به بازدهی بالاتر، نزدیک و نزدیک تر می شوید.

ما به تمرکز نیاز داریم؛ چون تفاوت های اساسی اجرای متمرکز و نامتمرکز فعالیت ها قابل لمس است.

حتما تجربه کرده اید که علی رغم صرف زمان برای انجام یک فعالیت، نتیجه نهایی مطلوب نیست؛ زیرا قرار دادن بعضی از اجزا را نادیده گرفته اید.

تکرار چندباره ی همین فعالیت علاوه بر صرف زمان و انرژی مجدد، زمان هدف گذاری شده برای پایان فعالیت را نیز تغییر خواهد داد.

تمرکز با وجود تاثیر زیاد در روند اجرای فعالیت ها، خود با چالشی مستقل به نام تاثیرپذیری از شرایط بیرونی مواجه است. به عبارت دیگر، عوامل متعددی می تواند میزان تمرکز شما را در زمان اجرای سخت کوشانه ی فعالیت ها تحت تاثیر قرار دهد.

مشکلات روزمره، خستگی ناشی از کارها، موارد جدید و برنامه ریزی نشده، فرصت ناکافی برای استراحت و… از جمله عواملی هستند که همواره به شکل یک چالش اساسی در برابر مهارت تمرکز شما قرار می گیرند تا کارآمدی اجرای فعالیت ها را دچار نوسان کنند؛ اما مثل همه ی چالش های مسیر سخت کوشی، برای این مورد نیز راهکاری اجرایی و در دسترس وجود دارد که باید با آن آشنا شویم؛ تکنیک هایی که به ما کمک می کند تا با کنار زدن صحیح مشکلات، تمرکز خود را بازآفرینی کنیم و از آن در جهت اجرای دقیق تر فعالیت ها بهره ببریم.

مشاهده مقاله  مطالعه ی تکمیلی در نوروز

در گام اول، وجود مرزبندی مشخص میان کار و فعالیت که برآیندی از برنامه ریزی منظم است، در دست یابی به تمرکز موثر خواهد بود. مشخص نبودن زمان اختصاص یافته به هر دو بخش و تداخل آنها به صورتی که در زمان کار در حال فراهم سازی مقدمات استراحت و در زمان استراحت در حال انجام موازی کارها باشید، ریتم هردوی آنها را به شکل نامطلوبی به هم می زند که نتیجه ی مستقیم آن کاهش تمرکز در زمان اجرای فعالیت هاست.

در گام بعدی رکوردهای خود را در زمان هایی جابجا کنید که برای این کار آمادگی لازم را دارید. اجرای مطابق با برنامه ی فعالیت ها صحیح ترین شیوه ی اجرایی خواهد بود. در صورت داشتن آمادگی کافی می توانید کمی بیشتر از میزان هدف گذاری خود به برنامه تان اضافه کنید؛ اما همین کار در شرایطی که هنوز آمادگی جسمی و ذهنی لازم برای افزایش حجم فعالیت ها را ندارید، یک اشتباه اساسی برای اجرای متمرکز کارهایتان است و اثر جانبی آن می تواند افزایش خستگی و کاهش بازدهی در روزهای آتی باشد.

تفکرات منفی را از خود دور کنید. این جمله توصیه ی همیشگی ما به کسانی است که درگیر عوامل کاهنده ی تمرکز هستند؛ اما چه قدر در اجرای این راهکار در برنامه های خود موفق هستید؟ مهمترین تاثیر صرف انرژی برای تفراکت منفی، دور شدن توان ذهنی شما از فعالیت های اصلی، اهداف اولیه و نتایج هدف گذاری شده است و این واضح ترین مصداق کاهش تمرکز در اجرای فعالیت هایی است که زیربنای موفقیت شماست.
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود