وقتی که نظم همه چیز را زیباتر می کند

وقتی که نظم همه چیز را زیباتر می کندسخت کوشی روحِ واحد در جسم همه ی موفقیت هاست. چندین و چند نقل قول از بزرگان عرصه های علمی در مومرد سخت کوشی شنیده و خوانده ایم؛ اما چرا سخت کوشی تا این اندازه مهم است؟ جادوی حیرت انگیز سخت کوشی چیست؟

سخت کوشی به دلیل تعهد و علاقه ای که به فعالیتِ در حال انجام به وجود می آورد عنصر حیاتیِ موفقیت های ماست. بدون سخت کوشی باید دنیای شیمی آلی را بدون کربن تصور کنیم.

یکی از شاخص های محوری در فرایند سخت کوشی، نظم است. باید نظم را از دیدگاهِ «قرار داشتن هر چیز در جایگاه اصلی» بررسی کنیم تا آن گاه، نقش محوری آن به وضوح در مسیر موفقیت لمس شود.

تصور کنید که صرفاً با یک تصویر ذهنی و شاید خیالی شروع به کاری کرده اید. در میانه های راه به فکر جمع آوری اطلاعات می افتید. کمی بعد احساس ضعف می کنید و سراغ هدف گذاری می روید.

منابع اتلاف شده هر لحظه تأثیرِ منفی بیشتری بر فعالیت شما می گذارند و در نهایت نتیجه ی به دست آمده حتی نیمی از وضعیتی که از ابتدا در ذهن داشته اید هم نیست. این چرخه ی معیوب چگونه به این نتیجه رسید؟ اگر از ابتدا همه چیز در جایگاه واقعی خود قرار داشت چه اتفاقی می افتاد؟

مشاهده مقاله  در روز های پیش رو به تلاش های تان ارج بگذارید

 

منظم بودن، این چرخه را اصلاح می کند. شناخت مسیر و تعیین هدف به ابتدای فرایند منتقل می شود، هدف واضح به انگیزه ی دائمی می انجامد و منابع به طور منظم مصرف می شوند؛ یعنی بین مصرف منابع و پوشش دادنِ هدف گذاری ها رابطه ی مستقیمی وجود دارد و در نهایت هدف به دست آمده شکل عملیِ هدفِ واضحی است که در ابتدا ترسیم شده بود.

منظم بودن در مقیاس عملیِ سخت کوشی به معنی استفاده ی متقارن از توانمندی فردی است. یک فرد سخت کوش می داند که همیشه به منبع انرژی بی انتها دسترسی نیست؛ پس باید توجه کرد که با بهره گیری از نظم، همه چیز در شرایط استفاده ی بهینه قرار داشته باشد.

تمرین منظم به افرایش قدرت می انجامد. مصرف منظم، بهره وری منابع را بالاتر می برد. باز خورد گرفتنِ منظم، میزان صحت فعالیت های ما را بهتر مشخص می کند.

تلاش منظم از استفاده ی نامناسب از استعدادها جلوگیری می کند. وقتی نظم همراه سخت کوشی در مسیر موفقیت باشد، همه چیز در جایگاه واقعی خود قرار خواهد داشت و همه چیز به تصویر هدف شبیه تر خواهد بود. 
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود