نحوه مطالعه دروس عمومی در ماه های انتهایی کنکور

نحوه مطالعه دروس عمومی

طبیعت دروس عمومی به شکلی است که نیاز به مرور فراوان دارد چرا که به شدت فرار هستند. برای کسب درصد های عالی در دروس عمومی در این ماه های باقی مانده توجه بیشتری به این دروس داشته باشید و بیشتر به مرور آن ها بپردازید. بهتر است از این زمان به بعد نسبت مطالعه دروس اختصاصی به دروس عمومیتان ۶۰ به ۴۰ باشد و این درصد در دو ماه انتهایی کنکور ۵۰ به ۵۰ باشد.

نحوه مطالعه دروس عمومی
نحوه مطالعه دروس عمومی

ادبیات و زبان فارسی

تمامی لغات انتهایی سه کتاب ادبیات فارسی را جدا کرده و به هم پیوست کنید. همواره در زمان های مرده خود و اوقات فراغت خود به مطالعه این لغات مشغول شوید. دقت کنید که باید بر فرض اگر لغتی ۴ معنی جداگانه دارد هر ۴ معنی را یادبگیرید و فقط به یک معنای لغات بسنده نکنید.

برای تاریخ ادبیات نیز به همین شکل بهتر است خلاصه ای کامل و جامع از تاریخ ادبیات در دفتری داشته باشید و هر زمان که به دست می آورید مرور کنید تا به طور کامل در حافظه بلند مدت شما ثبت شود.

در این ماه های انتهایی از تست‌زنی خصوصا تست های کنکورهای گذشته غافل نشوید و برای مباحثی مثل آرایه های ادبی و قرابت معنایی و زبان فارسی به تست زنی مشغول شوید.

مشاهده مقاله  آزمون آزمایشی

عربی

با توجه به اینکه این درس در سال سوم دبیرستان تمام می شود و در سال پیش دانشگاهی این درس را ندارید بهتر است که به تست‌زنی بپردازید و در صورتی که در مبحث خاصی ضعف احساس کردید قواعد مربوط به آن مبحث را از روی خلاصه های خود مرور کنید. شبی ۳۰ تست برای مرور فوق العادست.

دین و زندگی

بیش از ۶۴ درصد از تست های این درس از آیات و روایات به طور مستقیم طرح می شود و با توجه به فرار بودن آیات می بایست روزانه در تایم های محدود مرور شوند که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. حتما با زدن تست های سال های اخیر کنکور سراسری از تیپ تست هایی که از آیات سوال طرح می کنند اطلاعات کسب کنید تا مطالعه آیات هدفمند باشد و به نحوه‌ی تست هایی که مطرح می شوند نزدیک شوید.

زبان انگلیسی

برای مباحث ریدینگ و کلوز تست بهتر است یک شب در میان یک مجموعه کلوز تست و ریدینگ را بررسی کنند. به زدن تست های تالیفی مناسب با سطح کنکور سراسری برای مبحث لغات و گرامر بپردازید و از طریق تست زدن لغات را مرور کنید.

مقاله: نحوه مطالعه دروس عمومی

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود