كار هايي كه بايد پيش از مطالعه شيمي انجام دهيد

كار هايي كه بايد پيش از مطالعه شيمي انجام دهيد

كار هايي كه بايد پيش از مطالعه شيمي انجام دهيد

كار هايي كه بايد پيش از مطالعه شيمي انجام دهيد:
١- ياد اوري مطالب حفظي گذشته:
براي اين كار شما بايد مطالب مربوطه را ترجيحا به صورت كليد واژه ويا رمز گذاري به خاطر سپرده باشيد تا بتوانيد راحت تر بازيابي ذهني كنيد. استفاده کردن از کتاب عبارت نامه مهر و ماه که تموم نکات حفظی و مفهومی کتاب درسی را در یک جا جمع کرده است برای این امر مفید است.
٢-ياد آوري فرمول هاي گذشته : براي اين امر مي توانيد از دسته بندي فرمول هاي مربوطه به هر مبحث مشخص استفاده كنيد تا نگاه شما را براي حل مسائل مختلف آماده كند و سرعت شما را در حل مسائل بالا نیز افزایش دهد و در نتیجه وقت بیشتری را در سر جلسه برای خود ذخیره می کنید
3-شیوه درست مطالعه: به‌خاطر داشته باشيد که خواندن 10 صفحه از کتاب شيمي مشابه خواندن 10 صفحه از يک کتاب تاريخ و يا ادبيات نيست، متن مربوط به اين درس پيچيده‌تر است زيرا که مي‌تواند شامل: فرمول‌ها، نمودارها، تصاوير و مفاهيم مشکل باشد. بنابراين شما نياز داريد تا براي خواندن ، فکر کردن و انجام تکاليفتان زمان بيش‌تري را اختصاص دهيد. به عنوان مثال ؛ممکن است براي تسلط بر5 صفحه از يک کتاب شيمي نياز به 50 دقيقه زمان باشد.
4-شناخت درست از درس: همین اول باید بگم که شیمی به سه بخش تقسیم میشه: حفظی، مفهومی-تکراری، مسئله. بخشهای حفظی فقط حفظ کردن و دقت در ارتباط دادن حفظیات به هم و در نهایت یکپارچه سازی حفظیات رو می طلبه. بخش مفهومی-تکراری، نیازمند تحلیل و تکرار در مهارت پیدا کردن در پیاده سازی مفهومه. مسائل هم که تکلیفشون مشخصه. باید تکنیک تشخیص مجهول و روش رسیدن به مجهول رو پیدا کنی.

كار هايي كه پس از مطالعه شيمي بايد انجام دهيد :
1-مطالعه درسنامه : بعد از مطالعه كتاب به صورت دقيق ، درسنامه راهگشا براي استخراج نكات گوناگون مبحث مربوطه مي باشد و باعث تثبيت ذهني نهايي مبحث به صورت كامل مي شود.

2-مرور سريع : از طريق كتب خلاصه كننده يا از طريق ابزار هايي مثل تنظيم جدول و دسته بندي مطالب مي توانيد مطالب مطالعه شده را به طور سريع مرور كنيد. براي ياد داشت هايي که در کلاس و يا کتاب هاي مختلف در ارتباط با درس تهيه کرده ايد زمان مناسب در نظر بگيريد و سعي کنيد آن ها را در يک فترچه مخصوص خلاصه نويسي کنيد.
3-تست زني : در مرحله اخر براي تفهيم و پايه گذاري نهايي مطالب در ذهن از تست زني به دو صورت موضوعي مفاهيم و مسائل استفاده مي كنيد تا خيالتان از آمادگي يك مبحث خاص آسوده شود. جهت آماده شدن براي امتحان وقت مناسبي را در نظر بگيريد و تعدادي مسئله حل شده تهيه کنيد و آن ها را مطالعه کنيد ،سپس با استفاده از آن ها مسائل مشابه آن ها را مورد بررسي قرار داده براي هر کدام روش حل مناسبي طراحي کنيد . در صورت نياز معادله يا فرمول مربوط به مسائل را از کتاب درسي خود پيدا کنيد.
4-علامت گذاری مطالب: داخل کتاب باید، سه نوع عبارت رو بغل جملات یا پاراگراف علامت گذاری کنید و البته با سه رنگ مختلف. “ح” برای حفظی بودن اون خط یا پاراگراف. عبارت “مت” برای مفهومی-تکراری ها. عبارت “مس” رو برای مسئله ها. با این کار دسته بندی مطالب انسجام مفیدی پیدا می کند و تثبیت ذهنی و بازیابی آن ساده تر است.

مشاهده مقاله  چگونه ادبیات را 100 بزنیم

پ.ن : اگر دنبال برنامه ای حرفه ای هستید که با استفاده از آن بتوانید تا کنکور لااقل ۳ بار درسهایتان را بخوانید کافیست “برنامه” را به 3000700490 پیامک کنید دانشجویان پزشکی چنین برنامه ای را مخصوص خود شما تنظیم میکنند و خیال شما را بابت تمام کردن درسها کاملا راحت خواهند کرد ??

مصطفی احمدیان
مشاور مکتبستان

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود