كارآموزي در نمايندگي مجاز سايپا
كارآموزي در نمايندگي مجاز سايپا
قیمت:۴۰۰۰۰ریال
فهرست مطالب :
عنوان صفحه
مقدمه ۱
سيستم جرقه پلاتيني ۲
اتصالات مهم دستگاه اسكوپ ۵
كليدهاي كنترلي دستگاه اسكوپ ۶
تشريح الگوي ثانويه در سيستم جرقه پلاتيني ۸
ناحيه آتش ثانويه ۹
ناحيه مياني ثانويه ۱۱
ناحيه دوال Dwellثانويه ۱۲
ناحيه احتراق اوليه ۱۴
ناحيه مياني اوليه ۱۵
ناحيه دوال اوليه ۱۶
كليدهاي عملياتي و انتخاب حالت موج ۱۸
مقدمه :
امروزه موتورهاي خودروها و سيستمهاي جانبي آن به صورت يك قواي محركه پيچيده دائماً در حال تغيير،تحول و بهينه شدن مي باشد . در اين راستاي اين تغييرات روشهاي تست و عيب يابي موتور خودروها در حال تغيير و تحول مي باشد و همين امر باعث بوجود ابزارهاي جديدي براي عيب يابي دقيق و متناسب با تكنولوژي روز موتورهاي احتراقي داخلي مي باشد . يكي از مهمترين اين ابزارها دستگاه اسيلوسكوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) مي باشد .
اسكوپ تعميرگاهي كه عموماُ ((اسكوپ )) ناميده مي شود در واقع يك ولتمتر عيني (Visual Voltmeter) مي باشد ولي برخلاف ولتمترها كه عقربه آنها به كندي حركت مي كند و مقدار ولتاژ را نشان مي دهد اسكوپ مقادير لحظه اي ولتاژ را روي لامپ تصوير به صورت منحني گرافيكي نشان مي دهد كه به اين منحني الگو مي گويند .
به عبارت ديگر اسكوپ وسيله اي است كه تغييرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان مي دهد كه محور افقي X آن جهت نمايش حركت شفت دلكو بر حسب درجه يا درصد و يا نمايش زمان واقعي كه بر حسب ميلي ثانيه است ، مي باشد .
براي اين منظور به ترتيب به موارد زير خواهيم پرداخت :
- مرور مجدد بر سيستمهاي جرقه و احتراق
- عملكرد دستگاه اسكوپ
- سيستم جرقه خودرو
قبل از پرداختن به روشهاي استفاده از دستگاه اسكوپ ابتدا سيستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار مي دهيم .
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود جزوه کنکور برای همه دروس
برای دانلود جزوات سایر دروس روی جزوه کنکور کلیک کنید