آزمون تابستان ، قلم‌ چی یا گزینه دو ؟

قلم‌ چی یا گزینه دو ؟ قلمچی بهتر است یا گزینه دو ؟روی صحبت ما در این مقاله با دوستان سال سومی است. چون کنکوری های عزیز تازه بعد از ماه رمضان کنکور می دهند و تا کمی استراحت کنند و نتایج شان بیاید، تقریبا تابستان تمام شده است.

قبل از بحث در مورد اینکه آیا در تابستان در آزمون های آزمایشی تابستانی ثبت نام کنیم یا نه، خوبه که به اهمیت مطالعه در تابستان بپردازیم.

اهمیت مطالعه در تابستان

بچه های پیش دانشگاهی همیشه حسرت این را می خورند که چرا قبلا دروس پایه را کار نکرده اند تا الان خیالمان از دروس پایه راحت باشد و با وقت کافی به درس های پیش دانشگاهی می رسیدیم.

پس اگر شما با تسلط به مباحث پایه(خصوصا دروس اختصاصی) وارد پیش دانشگاهی شوید:

  1. اولا با صرف وقت کم تری می توانید دروس پایه آزمون های درطول سال را مرور کنید و وقت بیشتری روی دروس پیش دانشگاهی(که حجم قابل توجهی از سوالات کنکور را به خودشان اختصاص میدهند) بذارید.
  2. ثانیا در تست های ترکیبی می توانید قوی تر ظاهر شوید. می دانید که سوالات کنکور به سمت سوالات مفهومی و ترکیبی می روند، پس اگر شما به پایه تسلط داشته باشید، با خواندن مباحث پیش دانشگاهی به صورت ناخودآگاه نکات مرتبط به درسی که خواندید توی ذهنتان مرور می شود.
  3. ثالثا تابستان یک فرصت استثنایی است که دیگر در طول سال برای شما پیش نمی آید. شما مدرسه ندارید و می توانید از کل ساعات روز استفاده کنید. به جرآت می توان گفت که سه ماه تابستان معادل 6ماه سال تحصیلی است.

پس توصیه اکید ما این است که توی تابستان حتما روی مباحث پایه، به تسلط برسید.

آزمون آزمایشی در تابستان، آری یا خیر؟

قلم‌ چی یا گزینه دو
قلم‌ چی یا گزینه دو

کلا شرکت در آزمون های آزمایشی مورد توافق تمام مشاوران کنکور است اما درمورد آزمون آزمایشی در تابستان اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

یکی از سه رکن اصلی کنکور، ” برنامه ریزی کنکور ” است. داوطلبی که برنامه خوبی نداشته باشد به راحتی این سه ماه تابستان را از دست می دهد.پس هدف از شرکت در یک آزمون آزمایشی در تابستان باید گرفتن یک برنامه خوب از آزمون های  آزمایشی تابستانی باشد.

پس سوال اصلی آیا در تابستان در آزمون های آزمایشی تابستانی شرکت کنیم یا خیر؟

با توجه به برنامه آزمون های آزمایشی تابستانی موسسات مطرح کشور به این نتیجه می رسیم که: اولا آزمون های تابستانی را دیر شروع می کنند (اکثرا بعد از مرداد آزمون هایشان شروع می شود) و دوما این که هیچ کدام از آنها برنامه خوبی برای تسلط داوطلبین بر روی دروس پایه ندارند. پس اگر در تابستان در برنامه آزمون های آزمایشی شرکت نکنید مشکل بزرگی پیش نمی آید و می توانید به جای آن با یک برنامه ریزی درست و اصولی و با کمک کلاس های کنکوری یا دی وی دی های کنکوری مناسب و تهیه منابع خوب بر روی دروس اختصاصی پایه مسلط شوید.

قلم‌ چی یا گزینه دو برای تابستان ؟

اگر علاقه دارید که در یکی از این آزمون های آزمایشی تابستانی شرکت کنید، ” گزینه دو” به دلیل سوالات استانداردی که دارد، گزینه خوبی است و ما در آزمون های آزمایشی تابستانیِ قلم چی شاهد سوالات نامناسبی معمولا هستیم. البته فقط برای آزمون آزمایشی تابستان گزینه دو را مطرح می کنیم و در طول سال تحصیلی هیچ چیزی جای برنامه ی خوب قلم چی را نمی گیرد.

نکته دیگر در رابطه با افرادی که می خواهند در آزمون آزمایشی تابستان شرکت کنند این است که سعی کنند کاستی های برنامه آزمون های آزمایشی تابستانی را برطرف کنند و اصل را بر تسلط روی دروس اختصاصی پایه قرار دهند نه برنامه آزمون آزمایشی تابستانی شان.

و هم چنین در آزمون های آزمایشی تابستان زیاد درگیر تراز و رتبه نشوند. چون ما هرساله داوطلبین زیادی را می بینیم که درگیر فضای رقابتی تراز و درصد و رتبه قرار می گیرند و از هدف اصلی شان که تسلط بر روی دروس پایه است، دور می شوند.

grn_download

برای دانلود pdf این مقاله کلیک کنید

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود