چگونه قدرت یادگیری و فعالیت ذهنی خودمونو افزایش بدیم؟

چگونه قدرت یادگیری و فعالیت ذهنی خودمونو افزایش بدیم؟

چگونه قدرت یادگیری و فعالیت ذهنی خودمونو افزایش بدیم؟

? چگونه قدرت یادگیری و فعالیت ذهنی خودمونو افزایش بدیم؟ ✌️

? یكی از مهمترین تكنیكهایی كه باعث افزایش قدرت یادگیری می شه، افزایش فعالیت ذهنیه. میزان واكنش ما نسبت به مطالب، تحت تاثیر حالت های روحی، علایق و انگیزه‌ها تغییر می كنه. حالا هر چقد این واكنش نسبت به مطالبی كه مطالعه می كنیم بیشتر باشه، اوناهم بیشتر و بهتر در ذهن ما جا میگیرن. اما این روش های ایجاد واکنش فعالانه ذهن چه چیزهایی هستند:

1- گرم كردن: ذهن ما هم مثل جسممون برای اینكه ورزیده تر بشه و كارشو بهتر انجام بده، نیاز به گرم كردن داره. در پونزده دقیقه اول مطالعه نیروی ما صرف گرم كردن مغز در جهت تمركز روی موضوع مورد نظر می شوه. بنابراین كارآیی فرد در 15 دقیقه ی اول كمتره. حتما تا به حال متوجه شدید كه در دقایق اول امتحان هم فهم سوالات و پاسخ دادن به اونا تا یکم سخته اما بعد از چند دقیقه با راحتی بیشتری موفق میشیم اونا رو جواب بدیم. پس اگر شروع درسی برایتان مشكل بود، دلسرد نشید و به مطالعه ادامه بدید??. وقتی ذهنتون آماده شد با سرعت بیشتری مطالبو یاد میگیرید. ??
بطور كلی بهترین راه برای گرم كردن ذهن، مرور مطالب گذشته است?. این كار علاوه بر آماده كردن مغز، باعث می شه كه بهتر بتونید بین معلومات جدید و قبلیتون ارتباط برقرار كنید.

2- تكرار كردن: همانطور كه در بالا گفتیم، مرور و تكرار مطالب گذشته به فهم مطالب جدید كمك قابل توجهی می کنه؛ چون باعث می شه ذهن فعال تر بشه.

مشاهده مقاله  یاد بگیرید نه بگویید

3- اثر “بالارد”: این اثر مربوط به قسمت ناخودآگاه ذهن هست. در حقیقت بعد از مطالعه قسمتی از مغز هنوز به فعالیت خودش در زمینه یادگیری و یادآوریه مطالبی که خوانده شده، ادامه می ده، دقیقا مثل وقتی كه پا رو از روی پدال گاز بر می‌دارین ، اما ماشین هم چنان به حركت خودش ادامه می ده.

? برای تقویت و ادامه این حركت ذهنی باید:

? اولا، نسبت به مطالب در خود
تون علاقه ایجاد كنید، چون ثابت شده مطالب مورد علاقه زمان كمتری می بره. حتی تظاهر به اینکه یه مطلبو بیشتر دوس دارین قدرت یادگیری رو افزایش می ده.

? ثانیا، در خودتون انگیزه ایجاد كنید. اهمیت یادگیری مطالب رو برای خودتون مشخص كنید تا با هدف و انگیزه بیشتری مطالعه كنید.

? ثالثا، پس از مطالعه مطالب مشكل، به ذهن خودتون یکم استراحت بدین چون هر چقد مطالب مشكل تر باشن و قوای ذهنی بیشتری رو بكار بگیره، حركت ناخودآگاه ذهن هم بیشتر میشه.

✅ همراهان مکتبستانی
آیا میخواهید در ماه های پایانی تحول بزرگی در رتبه کنکور خود ایجاد کنید ؟! ?
با دی وی دی های مخصوص جمع بندی صفرتاصد میتونید طی این ۲ ماه چند مرتبهه درساتونو با سرعت بالا بخونید و مرور کنید و به انواع روش های حرفه ای حل تست مسلط بشین ??
برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این دی وی دی ها ، “صفرتاصد” رو به ۳۰۰۰۷۰۰۴۹۰ پیامک کنید تا راهنماییتون کنیم ?

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود