قبولی در رشته داروسازی مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹

قبولی در رشته داروسازی مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹

داروسازی زیرگروه یک تجربی و یکی از رشته‌های پرطرفدار و پر‌متقاضی کنکور‌تجربی در سالهای اخیر، از جمله ۹۸ بوده‌است و مطمئناً در سال ۹۹ نیز از همین محبوبیت برخوردار است. از طرفی آرزوی قبولی در رشته داروسازی یکی از انگیزه‌های قوی برای تلاش داوطلبان در کنکور ۹۹ خواهد بود و مثل آن است که بر آتش فعالیت‌های خود نفت بپاشید. 

قبولی در رشته داروسازی مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹
قبولی در رشته داروسازی مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹

برای قبولی در رشته داروسازی باید چه کنیم؟

از آنجایی که داروسازی رشته‌ای پرمتقاضی است، مطمئنا باید به گونه‌ای تلاش کنید و وقت بگذارید تا بتوانید موفقیت خود را تضمین کنید. برای این منظور اگر هدف شما قبولی در کنکور در رشته داروسازی در سال ۹۹ باشد، وقت کافی برای مطالعه و برنامه‌ریزی خواهید داشت. البته متقاضیان برای کنکور ۹۹ به  دو دسته تقسیم می‌شوند؛ اول آن دانش‌آموزانی که آخرین سال تحصیلی را پیشرو دارند که البته باید تلاش مضاعف داشته باشند تا هم بتوانند به معدل خوب و دلخواه برسند و هم بتوانند از پس آزمون کنکور سربلند بیرون بیایند. چون همانطور که خودتان هم می‌دانید معدل سال آخر، تقریبا ۳۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر می‌گذارد. و دوم‌ دانش‌آموزانی که فارغ از تحصیل و درس خواندن، تنها دغدغه کنکور را دارند و از حالا عزمشان را جزم کرده‌اند که خودشان را برای کنکور ۹۹ آماده کنند.

از نگاه اول، دسته دوم راحت‌تر هستند؛ چون دیگر دغدغه مدرسه رفتن و تحصیل ندارند. ولی در کل کار هر دو دسته سختی‌های خودش را دارد و باید هر دو به هدف نهایی فکر کنند و نهایت تلاش خود را بکنند تا بتوانند به نتیجه دلخواه برسند؛ پس سعی کنید درس خواندن شما به گونه‌ای باشد که حداکثر درصد قبولی در رشته داروسازی را مد نظر بگیرید نه حداقل درصد را! وقتی حداکثر را در نظر بگیرید نهایتا درصد قبولی در حد خوب را کسب خواهید کرد و موفقیت شما حتمی خواهد بود.

میانگین درصد برای قبولی در رشته داروسازی و ورود به دانشگاه دولتی روزانه چقدر است؟ 

متقاضیان زیادی هر ساله به رشته داروسازی جذب می‌شوند. ملاک ما جهت بررسی درصد‌های لازم، برای ورود به دانشگاه‌های سراسری روزانه است. اطلاع از میانگین درصدهای داوطلبان در سال‌های قبل، بهترین راهنمای ما برای یک برنامه‌ریزی جامع و نزدیک به واقع خواهد بود. البته باز توصیه می‌شود شما ملاک را بر حداقل درصد‌ها نگذارید تا موفقیت شما امکان وقوع بیشتری به خود بگیرد، زیرا ممکن است بنابر‌ دلایلی از قبیل افزایش یا کاهش ظرفیت، تغییرات در رتبه قبولی، سطح کنکور و سطح داوطلبان این ملاک حداقل درصد تغییر کند.

درصد قابل قبول برای دروس عمومی میانگین ۷۰ درصد دارد و برای اختصاصی ۵۷ درصد.

در کنکور تجربی، زیست‌شناسی و شیمی بالاترین ضریب را دارند. برای قبولی در رشته داروسازی تست‌های مربوط به این درس باید بالای ۶۰-۷۰ درصد زده شود.

ریاضی و فیزیک جزء دروس با اهمیت، بعد از زیست‌شناسی و شیمی محسوب می‌شوند.

داوطلبانی که از الان قصد دارند در کنکور ۹۹ شرکت کنند، با اطلاع از درصدهای داوطلبان سال‌های قبل و نهایت تلاش برای رسیدن به درصد‌های بالاتر، توصیه می‌شود با نزدیک شدن به موعد کنکور، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ را حتما مطالعه کنند تا لیست رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که در انتخاب رشته ۹۹ دانشگاه‌های سراسری پذیرش دارند را مشاهده کنند.  برای قبولی در رشته داروسازی اطلاع از درصدهای داوطلبان در سال‌های گذشته به تنهایی کافی نیست؛ اطلاع از در‌صدها، آن هم نه آخرین درصد‌های قبولی بلکه میانگین و بالاترین درصد‌ها، زمانی با ارزش و مفید خواهد بود که ما برای رسیدن به آن در‌صد‌ها تلاش کنیم و اگر تلاش‌ها در مسیر درست واقع شود آنوقت مفید خواهد بود.

روش صحیح درس خواندن، حل تست‌های کاربردی و مفید، استفاده از چکیده‌ها، منابع خوب و جامع، استفاده از پکیج‌ها و در آخر و البته مهمتر از همه یک برنامه‌ریزی درست و اصولی در راه رسیدن به هدف، بسیار به ما کمک می‌کند. برای برنامه‌ریزی و روش درست درس خواندن به شما توصیه می‌شود از همراهی یک نفر که خودش هم این راه را پیموده و موفق شده، بهره ببرید. در این صورت موفقیت شما به خاطر نظارت و بهبو‌دبخشی به عملکردتان، حتمی خواهد شد. در این مسیر می‌توانید روی کمک ما حساب کنید.

مدام خودتان را بیازمایید تا بفهمید در چه سطحی هستید.

یکی از مواردی که بد نیست آن را تا زمان کنکور انجام دهید آزمودن خودتان است. خوب است شما با اطلاع از درصدهای قبولی در سال‌های قبل، درصدهای خودتان را که در آزمون‌های آزمایشی کسب کرده‌اید در نرم‌افزار تخمین رتبه کنکور بسنجید تا بفهمید در چه سطحی قرار گرفته‌اید. اگرچه این نرم‌افزارها صددرصد واقعیت رتبه را به خاطر همان سطح کنکور در هر سال یا سطح داوطلبان به شما نشان نمی‌دهد ولی تا حدود زیادی به شما کمک می‌کند که خودتان را بسنجید تا نهایتا بتوانید خودتان را به آن رتبه مورد رضایت برسانید و این کار میسر نخواهد شد مگر با یک تلاش و پشتکار فوق‌العاده، که آن هم مستلزم یک برنامه‌ریزی قوی و جامع است.

تلاش جدی مستلزم داشتن یک هدف جدی است.

اگر به موفقیت در کنکور ۹۹ فکر می‌کنید باید از هم‌اکنون تلاش جدی خود را به کار بگیرید و این را بدانید که هیچ کس بدون تلاش به هیچ جایی نرسیده.

اینکه شما از الان هدف خودتان را مشخص کرده‌اید که آن قبولی در رشته داروسازی است، بسیار ارزشمند است؛ انسان بی‌هدف، انگیزه برای تلاش ندارد، زیرا هدفی ندارد که بخواهد برای آن تلاش کند. پس حالا که هدف خودتان را مشخص کرده‌اید و تصمیمتان را گرفته‌اید، مواظب باشید هرگز در این مسیر به بیراهه نروید و برای کسب درصد‌های لازم از الان به طور مداوم تلاش کنید. 

آینده شغلی رشته داروسازی 

آینده شغلی و بازارکار هیچ رشته‌ای را نمی‌توان تخمین زد. دنیای کسب و کار بسیار متنوع و پیچیده است. و چون علم و نیاز‌های بشر همیشه در حال تغییر است. ممکن است در این رشته نیز شغل‌ها اشکال و نام‌های متفاوتی داشته باشند. اما برخی از شغل‌های رایج یک داروساز به شرح زیر است:

قبولی در رشته داروسازی مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹

فارغ التحصیلان رشته داروسازی در داروخانه ها، کارخانه‌های‌ آرایشی ـ بهداشتی و صنایع‌ داروسازی‌ (صنعت‌ ساخت‌ و کنترل‌ دارو) و همچنین  در زمینه هایی چون درمان‌ و آموزش‌ پزشکی و در امور اجرایی وزارت‌ بهداشت‌ مشغول به کار می شوند. البته فرصت‌های تحقیقاتی در کارخانه‌های تولید دارو برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی وجود دارد. 

محبوبیت این رشته به دلیل بازار کار آن است. به جرئت می‌توان گفت که بیشتر از 90 درصد فارغ التحصیلان این رشته مشغول به کار می‌شوند. البته از بحث پولی و درآمدی این رشته بگذریم، این رشته جذابیت بسیار زیادی دارد.

سخن آخر:

سعی کنید همیشه فکر‌تان آزاد باشد و محیط مطالعه را برای خودتان مهیا کنید. به تغذیه‌ خودتان بیشتر از هر موقع دیگر اهمیت دهید، البته منظور من پرخوری نیست؛ بلکه بهتر است کمتر بخورید ولی از مواد پرانرژی که سطح عملکرد مغز را بالا می‌برد و شما را سرحال و بانشاط می‌کند از قبیل غذاهای پروتئین دار و ویتامین‌ها مانند سبزیجات و میوه‌ها و…تغذیه کنید. به هیچ چیز جز درس خواندن فکر نکنید. تمام زندگیتان را با درس خواندن تنظیم کنید و هیچ گاه از هدف اصلی‌تان غافل نشوید.

هرگز اجازه ندهید افکار منفی، شما را از هدف بزرگتان منحرف کند و اتفاقات زندگی، شما را در مسیر دیگری قرار دهد به گونه‌ای که چشم باز کنید و ببینید که دیگر وقتی نمانده. 

این را به یاد داشته باشید که قبولی در رشته داروسازی از هر پیش‌آمد شیرینی در زندگیتان شیرین‌تر است.

 

مقالات خواندنی: 

بهترین رشته‌های تجربی کدامند؟

قبولی در رشته فیزیوتراپی مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹

بهترین رشته‌های انسانی کدامند؟ بروزرسانی ۲۰۱۹

بهترین رشته‌های دانشگاه فرهنگیان کدامند؟

برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟

قبولی در دانشگاه فرهنگیان با چه رتبه‌ای امکان پذیر است؟

دندانپزشکی چند ترم است؟ تحصیل در دانشگاه و بازار کار

قبولی در رشته پرستاری مخصوص داوطلبان کنکور ۹۹ به چه صورت است؟

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود