قبولی در دانشگاه فرهنگیان با چه رتبه‌ای امکان پذیر است؟

قبولی در دانشگاه فرهنگیان با چه رتبه‌ای امکان پذیر است؟

دانشگاه فرهنگیان را همه می‌شناسید، این دانشگاه اصلی‌ترین مرکز آکادمیک برای تحصیل معلمان است. نام قبلی این مرکز آموزشی «مرکز تربیت معلم» نام داشت، که بعد از سال 91 با هماهنگی وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، به یکی از دانشگاه‌های مهم کشور تبدیل شد.

قبولی در دانشگاه فرهنگیان با چه رتبه‌ای امکان پذیر است؟
قبولی در دانشگاه فرهنگیان با چه رتبه‌ای امکان پذیر است؟

از آن جایی که این دانشگاه به سبب مزایا و شغل آن متقاضیان زیادی دارد، پس برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان لازم است رتبه خوبی نیز کسب شود.

اما سازو کار قبولی در دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

اگر دفترچه کنکور سال‌های قبل را بررسی کنید، هر استان با توجه به نیاز خود میزان جذب دانشجو معلم را به تفکیک رشته و گروه‌های آزمایشی کنکور مشخص می‌کند. جالب است بدانید، وزارت آموزش پرورش با شعار از بوم برای بوم، می‌خواهد معلمان یک منطقه را از ساکنان خود آن منطقه انتخاب کند. برای مثال اگر شما در شهری مثل کرج دانش آموز هستید، آموزش پرورش امکان انتخاب رشته و خدمت در شهر کرج را فقط برای دانش آموزان بومی آن شهر ممکن کرده است. بنابراین یک دانش آموز کرجی، بعد از 4 سال تحصیل در آموزش پرورش کرج خدمت می‌کند. گرچه محل تحصیل دانشجو معلم ممکن است استان‌ها و شهرهای دیگر نیز باشد.

عمدتاً شهر محل تحصیل دانشجو معلمان در رشته‌های با ظرفیت بالا مثل آموزش ابتدایی در استان خودشان است. چون دانشگاه فرهنگیان در اغلب استان‌ها و شهرهای پر جمعیت مرکز و پردیس دارد.

انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان مجاز یا غیر مجاز؟

یک داوطلب باید حداقل رتبه لازم برای انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان را کسب کند، تا برای انتخاب رشته مجاز باشد. حداقل رتبه لازم معمولاً بستگی به میزان جذب و گروه آزمایشی و.. بستگی دارد.

دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه زمانی اتفاق می افتد؟

معمولاً بعد از انتخاب رشته و قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، به میزان چند برابر ظرفیت از متقاضیان دعوت به مصاحبه می‌کنند. دانشگاه فرهنگیان معیارهای زیادی برای انتخاب نیروی وزارت آموزش پرورش دارد. در مرحله مصاحبه، افراد واجد شرایط را انتخاب و متقاضیانی که با معیارهای لازم سازگار نیستند رد می‌شوند. سپس نتیجه نهایی قبولی در دانشگاه فرهنگیان به صورت هماهنگ در سازمان سنجش قابل مشاهده می‌شود.

اما چگونه در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان قبول شویم؟

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید جزو بهترین رتبه‌های برتر شهر خود شوید. لازمه کسب رتبه خوب نیز درس خواندن هوشمندانه است. در اینجا فرصتی برای بررسی نکات ریز و جزئیات نیست. ولی به جهت راهنمایی مکتبستانی ها ما سه کلید موفقیت را به شما معرفی می‌کنیم.

3 کلید موفقیت در کنکور و قبولی در دانشگاه فرهنگیان

برنامه ریزی کنکور

برای پاسخ دادن به سؤالات کنکور باید درس بخوانید. اما نحوه درس خواندن، زمان درس خواندن، ساعت‌های درس خواندن، بودجه بندی سؤالات و بسیاری از استراتژی‌های لازم برای درس خواندن و اجرای آن‌ها نیاز به یک برنامه ریزی جامع دارد. وقتی شما توانستید یک برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشید، پس می‌توانید از بهترین زمان‌های خود برای مطالعه استفاده کنید. ما در مکتبستان برای برنامه ریزی کنکور یک صفحه جامع در نظر گرفته‌ایم و جدیدترین و موثرترین راهنمایی‌های خود را در این صفحه برای شما کنکوری‌های عزیز ارائه می‌کنیم. جهت مشاهده به صفحه «برنامه ریزی کنکور 99» مراجعه کنید.  

بهترین منابع کنکور

اگر برای درس خواندن تازه شروع کردی یا از منابعی که استفاده می‌کنی، مطمئن نیستی! و بسیاری از اما اگر هایی که شما را در پیدا کردن منبعی جامع برای موفقیت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه فرهنگیان بی انگیزه کرده است، باید توقف کنید. و از خود این سؤال را بپرسید که بهترین منابع کنکور کدامند؟

اگر از ما بپرسید ما جواب این سؤال را در «بهترین منابع کنکور 99»  نوشته‌ایم. بهترین منابع را مشخص کرده‌ایم. این این بستری که ما برای کنکوری‌ها و داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان آماده کرده‌ایم. افراد مستعد و تلاشگر به آسانی می‌توانند رتبه برتر شهر خود شده و در دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل کنند. اما اگر از خودتان بپرسید قطعاً شجاعت این را بدست می‌آورید که با کم و زیاد کردن منابع از زمان و انرژی خود بهترین استفاده را داشته باشید. لازم به ذکر است، همیشه به منابع متنی و کتاب‌های کنکوری بسنده نکنید، از محتوای دیجیتال که راز بسیاری از دوستان و رقبای شما هستند نیز استفاده کنید.

مشاوره کنکور

در هر مقطعی، ممکن است سؤالات زیادی تمرکز شما را به درس خواندن کم کند. یا اصلاً ندانید که چگونه و چطور می‌توان میانبرها و راه‌های موفقیت را مسیریابی کرد. در این اوقات مأیوس کننده، هرگز به خود استرس وارد نکنید. در حقیقت این مشکلات و ندانم کاری‌ها فقط برای شما مشکل ساز نیست. حتی رقبای پرتلاش و موفق شما نیز از سؤال‌های گنگ و بی تدبیری‌های خود رنج می‌برند. پس در مقاطع حساس آمادگی به آزمون کنکور به خود اعتماد به نفس داشته باشید و تنها با یک تصمیم عاقلانه از مشاور کمک بگیرید. در صفحه «مشاوره کنکور 99» مباحث تکمیلی را درباره مشاوره گفته‌ایم.

تخمین رتبه کنکور و بررسی قبولی‌های پارسال

چون نحوه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از الگوریتم متفاوتی پیروی می‌کند ما به طور دقیق نمی‌توانیم رتبه لازم برای قبولی را مشخص کنیم. به عبارتی ساده‌تر، داوطلبان یک منطقه ممکن است با رتبه بیشتری نسبت به داوطلبان یک شهر دیگر در یک رشته مشابه قبول شوند. پس بهترین روش برای شناخت رتبه‌های لازم و درصدهای مورد نیاز، بررسی کارنامه و رتبه‌های قبولی پذیرفته شدگان سال‌های قبل شهر خودتان است.

تخمین رتبه کنکور هم یکی دیگر از راه‌های پی بردن به رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان است.

امیدواریم با اجرای همه‌ی روش‌ها و کارهای لازم رتبه برتر شهر  و محل زندگی خود شوید.

مقالات خواندنی:

رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

آیا مشاوره کنکور ۹۹ می‌تواند سرنوشت ساز باشد؟

قبولی در کنکور با رتبه عالی مشروط به آموختن روش‌های آسان و اصولی

مگه میشه کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند موفق بشن؟!

بهترین رشته‌های دانشگاه فرهنگیان کدامند؟

درآمد رشته دندانپزشکی چگونه است؟

رتبه لازم برای دانشگاه فرهنگیان

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود