فواید مرور درسها

مرور درسها برای کنکوری ها

مرور درسها

قطعا مرور درسها برای کنکوریهایی که قراره تو کنکور 1400 شرکت کنن اهمیت زیادی داره ، اغراق نیست اگر بگیم مرور دروس کنکور به اندازه خود درس خوندن اولیه اهمیت داره چه بسا بیشتر !

در ادامه تعدادی از فواید مرور درس ها رو میگیم که بهتر اهمیت مرور کردن درس ها رو متوجه بشین.

1- نگهداری مطالب :

گل کاشتن آسونه اما نگهداری و پرورش اون به دقت و نظم نیاز داره …

تو مسیر کنکور 1400 درس خوندن زیاد سخت نیست، شاید یادگیری مهمترین قسمتی باشه که باید بهش توجه کنین. البته نگه داشتن مطلب تو ذهن سخته همونطور که یک باد میتونه یه مزرعه رو نابود کنه اگر از محفوظیاتتون مراقبت نکنید ممکنه همشون به فراموشی سپرده بشن. پس این مهمه که بدونیم چه زمانی و به چه اندازه ای مرور دروس کنکور رو انجام بدیم و حتما بخشی از برنامه ماه های پایانی کنکور 1400 باید به این بخش اختصاص پیدا کنه.

مدیریت زمان در کنکور2- فهم مطالب :

مرور فقط برای نگهداری مطالب نیست بلکه برای فهمیدن خیلی از مطالب لازمه که چند بار اونا رو بخونیم تا عمیقا یاد بگیریم. در دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان نمرات عالی گرفتید و همیشه نفراول بوده اید و از هم کلاسی های خود برتر بوده اید اما وقتی که تصمیم میگیرید کنکور بدهید و در آزمون­های آزمایشی شرکت کنید بعد از گرفتن کارنامه متوجه  می شوید که دو سه هزار نفر دیگررتبه های بالای شمارا گرفته اند و احساس شرمندگی می کنید.در اینجا شما با جامعه آماری بزرگ تری مواجه هستید و ممکن است دیگر نفر اول نباشید این امری طبیعی است زیرا افرا گوناگون با فاکتورهای مختلف روی کار آمده اند و همگی در کنکور 1400 شرکت خواهند کرد.

همیشه و همه جا تمام تلاش خود را بکنید و مطمئن بشید تنها نکته ای که شما رو نسبت به دیگر رقبای شما در کنکور 1400 متمایز میکنه میزان یادگیری شما و تلاش برای رسیدن به فهم صد درصدی دروس کنکور هست.

3- سرعت و تسلط :

بچه ها همه ما مسیر خونه تا مدرسه رو اینقدر طی کردیم که الان میتونیم با چشم بسته اونو پیدا کنیم اما این اتفاق برای یه مسیر ناآشنا و جدید رخ نمیده.

پس یکی دیگه از فواید بزرگ مرور کردن افزایش سرعت و دقتمون در هر مبحثه.

داشتن ذهنیت مناسب برای انجام هر کاری باعث می شود ما در انجام کارهایمان جلوتر بیفتم. مثلا اگر قرار است در کنکور 1400 شرکت کنیم و میخواهیم روش های تندخوانی برای کنکور را یاد بگیریم، قبل از هرکاری می بایست اول از لحاظ ذهنی، هم آماده شرکت در کنکور1400 باشیم و هم آماده یادگیری روش­های مطالعه سریع شویم. برای افزایش سرعت و بازده مطالعه نیز لازم است که ابتدا خود را از لحاظ ذهنی آماده کنیم. این کار از چند طریق ممکن است انجام شود:

  • دلیل انجام کاری که انجام می دهیم را بدانیم
  • صدای درونمان را کنترل کنیم
  • بر روی مطالعه تمرکز کنیم

روش مرور درس ها

برای کنکور 1400 باید به مرور و نحوه انجام اون توجه کنین. زمان مرور کردن درس ها مهمه. شما ۲۴ ساعت بعد از اینکه مطلبی رو برای اولین بار میخونید ممکنه تا حدود ۷۰ درصد اون مطلب رو فراموش کنید! حالا اگه یک روز بعد یعنی همون ۲۴ ساعت بعد بازم این مطلب رو مرور کنید ماندگاریش تو ذهن حدود ۱۰ روز میشه. این یعنی مرور دروس کنکور به خوبی انجام شده.

مشاهده مقاله  كار هايي كه بايد پيش از مطالعه شيمي انجام دهيد

برای مرور درسهای خودتون میتونین از روش های مختلفی استفاده کنین که یکی از از این روش ها رو در ادامه میگم تا بتونین ازش استفاده کنین.

1- یادداشت‌هاتو صرفا روخونی نکن !

وقتی برا بار اول مطلبی رو می‌خونی مفاهیم زیادی رو ازش درمیاری و سعی میکنی یاد بگیری، ولی بار دوم با ذهنیت «اینو که بلدم» همون مطلبو مرور می‌کنی که همین باعث میشه روند پردازش اطلاعات رو عمیق انجام ندی و نکات خیلی مهم رو از قلم بندازی بنابرین میتونی با یادداشت برداری منبع ارزشمندی رو برای ماه های پایانی کنکور 1400 مشخص کنی.

2- روش مرور کردن درسها ، از خودت هی سوال بپرس!

تکنیک بسیار خوبی که‌ در روش مرور کردن درسها میتونه جایگزین روخونی بشه خودآزمایی هستش. می‌تونی از سؤالات مطرح‌شده آخر هر فصل کتاب درسی هم برا این کار استفاده کنی.البته در این قسمت استفاده از سوالات سال های قبل کنکور سراسری هم آمادگی خوبی رو برای شرکت در کنکور 1400 برای شما ایجاد میکنه. اینطوری مرور کنی شک نکن یادگیری و به‌خاطرسپاری مطالب بهتر و موثرتر میشه!

3- اطلاعات جدیدو با یادگیری های قبلیت ترکیب کن!

استراتژی دیگه اینه که پا به پای خوندن، مطالب کلیدی متنو با چیزی که از قبل میدونستی ارتباط بدی و برای یادگیری بهتر اطلاعات جدید رو با اطلاعات قبلی ترکیب کنی…
این کار میتونه کمک زیادی برای موفقیت و کسب مهارت در تست های ترکیبی کنکور 1400 نیز برای تو ایجاد کنه.

مدیریت زمان4- اطلاعات رو به تصویر بکش!

یکی از بهترین کارهایی که میشه در بحث روش مرور دروس کنکور مطرح کرد همین تصویر سازیه :

مثلا ساخت نمودار، جدول و مدل‌های بصری! برا به تصویر کشیدن اطلاعات باید حضور ذهن و تمرکز بالا و فعال تری حین مطالعه خودت داشته باشی و کم‌تر منفعل بمونی! هرچقدرم که ذهنت فعال تر باشه، یادگیریت بهتر میشه! بر این اساس تو میتونی برای کنکور 1400 گام بلندی برداری و با یک مطالعه درست و منطقی که برنامه ریزی دقیقی هماره خودش داشته باشه همه دروس رو در ذهن خودت ذخیره کنی.

5- از فلش کارت استفاده کن!

فلش کارت وسیله خوبیه تا مطالبی که خوندی رو هی مرور کنی! یه برنامه اجباری برا هر شبت بذار که من هرشب مثلا ٣٠ دقیقه فلش کارتامو مرور میکنم! با این روش شما طی دو هفته یک بار مطلب رو خوندید و ۳ بار مرور کردید: آخر شب همون روز، روز بعدش، و یک هفته بعد. اینجوری ماندگاری مطالب تو ذهن شما هم برای آزمون­های آزمایشی و هم در دراز مدت برای کنکور 1400 بالاتر میره. مرور درس ها خیلی مهم هست .

6- تا دقیقه‌ی نود صبر نکن؛ مرور ها رو در زمان های مختلف انجام بده

بعضی تون تا لحظه‌ی آخر و صبح روز قبل از کنکور 1400 یا هر آزمونی که دارین صبر میکنین و تو یه نصف روز مطالبو مدام تکرار می‌کنین!! این روش مناسبی برا یادگیری طولانی‌مدت نیست . دوست گلم ، امکانش هست که برای روز بعد خوب باشه اما چیز زیادی از مطالب یادتون نمی‌مونه و چند روز بعد میبینید که هیچ اثری ازش در ذهنتون نیست …

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود