شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه

شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه

شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه

در این مقاله قصد داریم پیرامون شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه صحبت کنیم.

خواندن این مقاله را  مخصوصا به آن دسته از افراد که دانشجو هستند و میخواهند مجددا در کنکور شرکت کنند، توصیه میکنیم.

 

شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان دانشگاه های روزانه و شرکت مجدد در کنکور

 

همواره دانشجویان زیادی هستند که میخواهند از شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه در ابعاد مختلف ، اطلاعات کسب کنند. از مهمترین جنبه های اهمیت قوانین و شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه مجوز شرکت در کنکور سراسری ، خسارت و جریمه انصراف از دانشگاه و شرایط تحصیل مجدد دانشجوهای انصرافی بوده است. .

از آنجایی که قوانین مربوط به انصراف از تحصیل و دانشگاه جزو آیین نامه های دانشجویی محسوب میشود و دسترسی به آنها بسیار سخت است در این مقاله سعی کردیم موارد مهم شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه را شرح دهیم.

همچنین از آنجایی که جریمه انصراف از دانشگاه معمولا با تغییراتی در طول سالهای متوالی همراه بوده است در این مقاله قوانینی توضیح داده میشود که در حال حاضر سندیت دارند و اجرایی می شوند.

 

”لزوم انصراف از تحصیل برای شرکت در کنکور سراسری مخصوص دانشجویان دولتی است “

 

شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه برای شرکت مجدد در کنکور سراسری

شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاهاگر از شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98 مطلع باشید ، از اجبار انصراف از تحصیل تا 30 بهمن برای شرکت مجدد در کنکور سراسری هم آگاهی دارید . اولا باید ذکر کنیم که این اجبار صرفا برای دانشجویان دانشگاه دولتی روزانه است.

به این معنی که اگر در کلیه مقاطع تحصیلی ( کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ) دانشجوی دوره روزانه هستید و قصد دارید در کنکور سراسری ثبت نام کنید باید تا زمان ثبت نام از دانشگاه انصراف دهید.

مهلت انصراف برای داوطلبان ثبت نام کنکور سراسری 98 تا 30 بهمن 97 میباشد و فرم شماره 3 انصراف باید تحویل دانشگاه شود.

اجباری نیست که فرم شماره 3 انصراف را حتما تا قبل اسفند 97 پر کرده باشید. همین که انصراف قطعی تایید شده باشد کافی است .

 

شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه برای شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد سراسری

موضوع انصراف از دانشگاه برای کسانی که دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری هستند و قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سراسری را دارند، شامل همه دانشجویان همه دوره ها میشود.

اگر قصد دارید در کنکور کارشناسی ارشد سراسری شرکت کنید و قصد قبولی در دانشگاه های سراسری ( روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پردیس های خود گردان، پیام نور و مجازی را دارید ) و همزماند انشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری هستید باید حتما از تحصیل انصراف دهید.

مهلت انصراف هم تا زمان ثبت نام است که به عنوان مثال اگر قصد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98 را دارید باید تا 10 دی ماه فرم انصراف قطعی خود را به دانشگاه تحویل دهید.

مشاهده مقاله  دوست خوب کنکوری ، حماسه خلق کن

از انجایی که کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 با سراسری ادغام شده است دقت داشته باشید اگر صرفا قصد تحصیل در دانشگاه آزاد دارید مشمول این قانون نمی شوید .

 

”برای قبولی در کلیه مقاطع دانشگاه آزاد لزومی به انصراف پیش از ثبت نام نیست “

 

شرایط انصراف از تحصیل و دانشگاه برای شرکت مجدد در کنکور دکتری سراسری

کلیه دانشجویان دوره دکتری تخصصی در کلیه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ( دانشگاه های دولتی، پردیس های خود گردان، پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد و … ) تا زمانی که از دانشگاه انصراف قطعی ندهند حق ثبت نام آزمون دکتری را ندارند.

از آنجایی که آزمون دکتری دانشگاه آزاد و آزمون دکتری دانشگاه سراسری 98 ادغام شده است باید اشاره کنیم اگر هدفتان از ثبت نام دکتری صرفا قبولی در دانشگاه آزاد است نیاز نیست انصراف از دانشگاه دهید.

 

و اما چند نکته مهم در مورد جریمه انصراف از تحصیل در انواع دانشگاه ها:

 

جریمه انصراف از دانشگاه دولتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور و پردیس های خودگردان

 

جریمه انصراف از دانشگاه مقوله بسیار وسیعی است که با توجه به زمان انصراف و دلیل انصراف حالت های مختلفی را شامل میشود. دراین قسمت صرفا به این توضیحات می پردازیم :

  • اگر قصد انصراف از دانشگاه دولتی را دارید و بعد از انصراف مجددا قصد آغاز به تحصیل در یک دانشگاه دولتی روزانه دیگر را دارید، از پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه دولتی معاف هستید.
  • جریمه انصراف از دانشگاه شبانه، دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی 1.5 برابر شهریه ثابت می باشد.
  • جریمه انصراف از دانشگاه آزاد هم 1.5 برابر شهریه ثابت است ولی اگر بعد از انصراف از دانشگاه آزاد قصد آغاز به تحصیل در یک دانشگاه آزاد دیگر را دارید ازپرداخت این جریمه انصراف معاف هستید.
  • جریمه انصراف از پردیس های خود گردان معادل پرداخت شهریه ثابت ترمهای باقیمانده است که رقم بسیار قابل توجهی است بنابراین توصیه میکنیم قبل از انتخاب این دانشگاه حتما اطلاعات کافی در مورد پردیس های خود گردان ( بین الملل سابق ) و شهریه پردیس های خود گردان داشته باشید .

 

برای اطلاع از شرایط تهیه محصولات و استفاده از خدمات مکتبستان کلمه ی “کنکور ” را به شماره ۳۰۰۰۷۰۰۴۹۰ پیامک کنید تا مشاورین ارشد ما با شما تماس بگیرند و به طور کامل راهنماییتون کنند
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود