شادمانه به استقبال روز کنکور بروید

شادمانه به استقبال روز کنکور بروید

شادمانه به استقبال روز کنکور بروید

هر روز که به ایام آزمون سراسری و آزاد نزدیک و نزدیک تر می شویم، دغدغه ها و نگرانی های دانش آموز و والدین بیش تر می شود. این امر، کاملاً طبیعی است و حتی ممکن است که استرس نیز دامنگیر دانش آموز شود. نقش اولیای دانش آموز در مهار کردن این نگرانی و استرس، بسیار تعیین کننده است.

اصلی ترین وظیفه ی اولیا در این میان، ایجاد فضایی صمیمی، دلگرم کننده، فرح بخش و شورآفرین است. فراهم سازی این فضا در محیط خانواده و ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر از یک سو و با دانش آموز از سوی دیگر، استرس و نگرانی را از بین می برد یا به کم ترین حد ممکن کاهش می دهد و توانایی های هوشی و عاطفی دانش آموز را تقویت می کند و او را برای یک حضور مطمئن و با تمرکز کامل در جلسات آزمون آماده می سازد.

در این روزهای باقی مانده تا کنکور از طرح هر گونه مشکل یا اختلاف خانوادگی پرهیز کنید؛ زیرا باعث آزردگی خاطر و فرسایش جسم و روح فرزندتان می شود و قدرت تمرکز او را به شدت تضعیف و تخریب می کند.

به مهمانی رفتن و مهمانی دادن، وقت زیادی از شما و فرزندتان تلف می کند. در این روزهای باقی مانده تا کنکور، رفت و آمدها را حذف کنید.

از آن جا که بی خوابی موجب تضعیف حافظه می شود، مهم است که فرزندتان به ویژه در این روزها از خوابی مناسب و منظم بهره مند شود. خواب و بیداری قاعده مند و سر وقت، نقش مهمی در موفقیت او خواهد داشت. این موضوع به ویژه در شب کنکور اهمیت حیاتی دارد.

برای مقابله با خستگی، بهتر است هر روز بعد از ظهر کمی بخوابد. خواب نیم روز، قابلیت تمرکز و بهخاطر سپردن را احیا کرده و خستگی را دور می کند. علاوه بر آن، دانش آموز باید به ازای هر 2 ساعت مطالعه، استراحتی به مدت 10 تا 20 دقیقه داشته باشد.

روز کنکور، روزی مثل بقیه ی روزهاست. از القای حساسیت های بی مورد پرهیز کنید و با ایجاد فضایی دلگرم کننده، نشاط بخش و امیدآفرین، به استقبال این روز بروید.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود