دو روش برای تمرین مدیریت زمان

دو روش برای تمرین مدیریت زمان

دو روش برای تمرین مدیریت زمان

شاید این جمله را از کسانی که از امتحان کنکور بیرون می آیند شنیده باشید:

  • زمان کم آورده ام.
  • به چند تست آخر نرسیدم.
  • جواب سوال را بلد نبودم یا مطمئن نبودم.
اگر می خواهید به چنین مسئله ای در جلسه ی کنکور دچار نشوید و با آرامش برای تمام سوالات وقت بگذارید، حتما در پروژه ی هفتم این دو روش را انجام دهید:

1-  روش مبحث شناسی:

سعی کنید هر روز 10-15 دقیقه زمان بگذارید و از یک کتاب جمع بندی، مبحث تست ها را بدون این که حل کنید، کنارش بنویسید. با اینکار ذهن منظم و متمرکز می شود. در دوران جمع بندی با روش منظومه ای مطلب را کاملا فرا می گیرید.

2-  روش تست شناسی:

سعی کنید با خواندن سوال و بدون حل آن، وقت گیر بودن یا نبودن آن را مشخص کنید. این روش کمک شایانی به شما می کند، با تکنیک ضربدر و منها به راحتی با مدیریت زمان در آزمون زمان در دستان شماست.

 

 

در منزل تکنیک های تست زنی را تمرین کنید

دست یابی به موفقیت در جلسه ی آزمون هم مستلزم توجه به راهکارها و راه حل هایی است که در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنیم.

1-  مرور قبل از آزمون:

مرور درس ها در واقع باعث می شود مطالب آموخته شده بازیابی شده و در ذهن به صورت منظم جای بگیرند. مرور خلاصه ی درس ها و نکات قبل از تمرین می تواند مفید باشد.

2-  کمیت یا کیفیت:

در تست زنی کمیت و کیفیت را باید توأماً حفظ کنید. نیازی نیست در یک مرحله تعداد زیادی تست کار کنید. می توانید تست های تان را در بسته های 10-30 تایی در چندین مرحله (چند روز) کار کنید.

3-  زمان مهم است:

مسئله این است که شما باید زمان را تحت کنترل خود داشته باشید نه این که زمان انجام کارهای شما را محدود کند. برای اینکه در جلسه ی آزمون بتوانید مدیریت بهتری داشته باشید، در منزل تست ها را به صورت زماندار حل کنید تا بتوانید سرعت خود را افزایش دهید.

مشاهده مقاله  بهترین روش برنامه ریزی تابستان را از زبان دکتر کاویانی بشنوید

4-  کار را نصفه و نیمه رها نکنید:

هدف از تمرین تستی در منزل یادگیری است؛ پس حتما بعد از اتمام سوالات آنها را بررسی و تحلیل کنید. منظور از بررسی صرفا مشخص کردن صحیح و غلط ها نیست. به نکات آموزشی سوالات هم توجه کنید.

5-  پاسخ نامه برای بعد از آزمون است:

همانطور که در جلسه ی آزمون به پاسخ نامه دسترسی ندارید در منزل هم نباید قبل از اتمام مجموعه تان سراغ پاسخ نامه بروید. اینکار باعث می شود نتیجه کارتان واقعی نباشد.

6-  تست ها را به صورت مجموعه ای کار کنید:

با توجه به این که شما در جلسه ی آزمون هم با تست ها به صورت مجموعه ای سروکار دارید بهتر است در منزل نیز حداقل یکبار آزمون را شبیه سازی کنید.

نکته ی ویژه: یکی از شتباهاتی که برخی دانش آموزان دارند، این است که تست ها را بدون زمان و به صورت تکی کار می کنند؛ یعنی یک سوال را پاسخ می دهند و به سراغ پاسخ می روند. بعد از مطمئن شدن از پاسخ به سراغ سوال بعدی می روند. این روش دو اشکال دارد: اولا باعث کند شدن سرعت عمل دانش آموز می شود. دیگر این که دانش آموز عادت می کند وقتی از بابت سوال اول به اطمینان خاطر رسید، با آرامش به سراغ سوال دوم برود. در حالی که در جلسه ی آزمون خبری از پاسخ نامه نیست و به دلیل عدم اطلاع از پاسخ ها ذهن داوطلب دچار بی نظمی و آشفتگی می شود. توصیه می کنم حتما در منزل تمرین های تستی خود را با رعایت اصول، پاسخ دهید تا منجر به نتیجه ی مثبت شود.

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود