در شهریور ماه چگونه درس بخوانیم؟ دستورالعمل ویژه برای کسانی که تازه درس خواندن شروع کرده اند

در شهریور ماه چگونه درس بخوانیم؟

کنکوری‌ها، مهم‌ترین رقیب شما برای موفقیت در آزمون سراسری و رسیدن به اهدافتان، فقط خود شما هستید، تنها خودتان می‌دانید که از زندگی چه می‌خواهید و برای به دست آوردن آن حاضرید چقدر تلاش کنید و چه سختی‌هایی را تحمل کنید.

داوطلبان کنکور، برای شرکت در این آزمون بزرگ از همین حالا شروع کنید، شهریورماه را نقطه شروع خود قرار دهید و برای رسیدن به هدفتان قدم‌های محکم و بلند بردارید، برای شما برنامه ویژه‌ای داریم.

در شهریور ماه چگونه درس بخوانیم؟
در شهریور ماه چگونه درس بخوانیم؟

برای شروع از شهریور ماه

آیا می‌دانید که اولین قدم برای شروع هر کاری مهم‌ترین و سخت‌ترین مرحله آن است؟ آیا می‌خواهید شهریورماه را نقطه شروع خود قرار دهید؟ 

اگر قدم اول را برای شروع مطالعه و آماده شدن برای کنکور سال بعد، درست، محکم و مطمئن بردارید، در مسیر درست قرار می‌گیرید و طی کردن مسیر برای‌تان آسان می‌شود.

برای قرار گرفتن در مسیر درست مطالعه و آماده شدن برای کنکور، باید یکسری از دستورالعمل‌های ویژه را رعایت کنید.

 

دستورالعمل‌های ویژه برای شروع درس خواندن از شهریور

1- شروع خوب و مناسب

با توجه به هوای مطبوع و خوب شهریور ماه، زمان خوبی را برای درس خواندن در نظر گرفته‌اید، از این فرصت استفاده کنید و بهترین نتیجه را به‌دست بیاورید.

در ابتدای راه برای درس خواندن، قدم‌های محکم و پیوسته بردارید، گاهی ممکن است داوطلبان کنکور، یک شروع طوفانی را داشته باشند، ولی در میانه راه خسته شده و نتوانند به خوبی عمل کنند.

 

2- برنامه‌ریزی اصولی

از همین ابتدا، برای مطالعه و درس خواندن برنامه‌ریزی کنید، یک برنامه‌ریزی اصولی و دقیق موجب می‌شود که دید بهتری نسبت به مسائل پیش‌رو داشته باشید و نگرانی شما درباره مسائل مختلف از بین می‌رود.

اگر با رتبه‌های برتر کنکور صحبت کنید یکی از مهمترین دلایل موفقیت‌ خود را داشتن یک برنامه منسجم و دقیق می‌دانند، برای داشتن یک برنامه دقیق از افراد موفق، راهنمائی بخواهید.

 

3- تکنیک‌های تست‌‌زدن

لزوما ساعت‌های طولانی مطالعه کردن، رمز موفقیت نیست؛ بلکه بین درس خواندن و استراحت و سایر فعالیت‌های خود تعادل ایجاد کنید و از همین ابتدا با تکنیک‌های تست‌زنی آشنا شوید.

هر درسی را که می‌خوانید، تست‌های مربوط به آن درس را بزنید، با این روش هم تسلط بیشتری روی دروس پیدا می‌کنید و هم این‌که با نحوه تست‌های کنکور آشنا می‌شوید.

 

4- روحیه خود را حفظ کنید

ممکن است وقتی می‌خواهید برای کنکور شروع به درس خواندن کنید با حجم بالایی از کتاب‌ها و جزوه‌های خوانده نشده روبرو شوید و احساس ناامیدی کنید.

برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید کتاب‌ها را به طور مرتب و طبقه‌بندی شده قرار دهید و روحیه خود را حفظ کنید و مانع احساس ناامیدی شوید.

 

5- با نحوه کاربردی مطالعه آشنا شوید

برخی افراد، با این‌که زمان قابل توجهی را برای مطالعه و تست‌زدن اختصاص می‌دهند اما نتیجه دلخواه خود را به‌دست نمی‌آورند، اگر علت را جستجو کنید می‌بینید که روش درس‌خواندن آن‌ها درست نیست.

ماهیت دروس اختصاصی و عمومی با یکدیگر فرق دارد، برخی از دروس مانند معارف، فقط جنبه حفظی دارند؛ برخی دیگر محاسباتی هستند و نیاز به تمرین و تکرار دارند؛ بنابراین قبل از آغاز درس خواندن برای کنکور باید با روش کاربردی و اصولی مطالعه آشنا شوید.

 

6-خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

شما از شهریور ماه شروع به درس‌خواندن برای کنکور کرده‌اید ، عده‌ای ممکن است ماه‌ها زودتر از شما و عده‌ای دیگر ماه‌ها بعد از شما شروع کنند اما این دلیل نمی‌شود که شما خودتان را از آن‌ها جلوتر و یا عقب‌تر ببینید.

همانطور که قبلا گفته شد، بزرگترین رقیب شما خودتان هستید، پس خودتان را با کسی مقایسه نکنید و برای پیشرفت و موفقیت سعی کنید هر روز بهتر از روز قبلِ خود باشید و بیشتر تلاش کنید.

 

7- نکات مهم را یادداشت کنید

اگر از همان ابتدا که شروع به درس‌خواندن و آماده شدن برای کنکور می‌کنید، تمام نکات و مسائل مهم را یادداشت کنید، در روزهای نزدیک به کنکور جزوه‌ای از نکات مهم و کلیدی دارید که برای مرور دوباره آن‌ها، نیاز به صرف زمان زیادی ندارید.

8- ورزش کنید

آیا می‌دانید که ورزش کردن علاوه بر این‌که برای سلامت جسمی شما مفید است، موجب تعادل روحی هم شده و توانائی تمرکز را بالا می‌برد؟

ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا با یک ذهن شاد و بشاش مطالعه کنید و نتیجه بهتری به‌دست بیاورید.

 

9- در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید

اگر شرکت در آزمون‌های آزمایشی را برای هفته‌ها و روزهای آخر گذاشته‌اید، در اشتباه هستید، از همان شهریور ماه که شروع به درس‌خواندن می‌کنید در آزمون‌های آزمایشی حضوری یا مجازی شرکت کنید.

با شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور، با نحوه تست‌ها، تعداد سوالات، مدیریت زمان، مهارت‌های تست زدن، راه‌های غلبه بر استرس و… آشنا می‌شوید و برای سوالاتی که در ذهنتان به وجود آمده جواب مناسبی پیدا می‌کنید.

 

10- غذاهای مقوی بخورید

با توجه به این‌که برای درس‌خواندن و مطالعه نیاز به انرژی و توانائی بالایی دارید از همان ابتدا از غذاهای مقوی، مولتی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن استفاده کنید. ماهی‌، میوه، شیر، سبزیجات و… در برنامه غذایی خود قرار دهید و ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

برای حفظ سلامتی‌تان حتما مقاله: «کنکوری‌ها چگونه سلامتی خود را حفظ کنند؟ | ۱۲ توصیه از مکتبستان» را بخوانید.

11- از افراد موفق مشاوره بگیرید

اگر برای انجام هر کاری از فردی که قبلا آن را انجام داده و موفق شده است راهنمائی بخواهید، مسلما زودتر به پیروزی می‌رسید.

برای شروع درس خواندن و موفقیت در کنکور، از رتبه‌های برتر کنکور سال‌های قبل و قبول‌شدگان رشته‌های تاپ و به طور کلی افرادی که قبلا این مسیر را با موفقیت طی کرده‌اند، راهنمایی و مشاوره بگیرید و با رمز موفقیت آن‌ها آشنا شوید.

 

12- استراحت کافی داشته باشید

استراحت و خواب کافی مانع از خستگی ذهن‌تان شده و قدرت تمرکز در یادگیری و به خاطر سپردن دروس را در شما افزایش می‌دهد.

اگر میزان خواب و استراحت شما کافی و مناسب نباشد، میزان کارایی و بازده مغزتان کاهش پیدا کرده و نمی‌توانید نتیجه مطلوبی را به‌دست بیاورید.

به خاطر داشته باشید سرعت بالا برای رسیدن به موفقیت لازم است ولی کافی نیست، پس به گذشته برنگردید و فقط به هدفتان در آینده‌ای نزدیک و پیش‌ رو بیندیشید. 

توصیه‌هایی برای مکتبستانی‌ها: مکتبستانی‌های عزیز سال تحصیلی جدید را زودتر از رقیبان خود شروع کنید. شما با داشتن تدریس خصوصی معلمان کنکوری برتر (پکیج شتاب) همیشه یک قدم جلو هستید. در این ماه درس مورد علاقه خود را همراه با معلمان خصوصی مکتبستان بخوانید. 

مقالات خواندنی: 

۱۰ راز موفقیت رتبه‌های برتر کنکور ۹۸ کدامند؟

برنامه ریزی کنکور ۹۹

بهترین منابع کنکور ۹۹

مشاوره کنکور ۹۹

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود