خواب زیاد کنکوری ها

هر سال تعداد قابل توجهی از دانش آموزان، مشکل خواب را با مشاورین خود مطرح می کنند. هرچند بیش از 8 ساعت خواب در طول شبانه روز زیاد است ولی تقریباً برای هیچ دانش آموزی زیاد خوابیدن مشکل اساسی نیست. اگر در طول روز، 2 ساعت را برای کارهایی مثل غذا خوردن و نماز و سایر امور شخصی و 6 ساعت را برای مدرسه و 2 ساعت را برای کلاس های غیردرسی درنظر بگیریم، در روزهای غیرتعطیل، 14 ساعت و در روزهای تعطیل، 22 ساعت باقی می ماند. حال ساعت خواب خود را از این زمان باقی مانده کم کنید. آیا زمان باقی مانده را به مطالعه اختصاص داده اید؟

خواب زیاد کنکوری ها
خواب زیاد کنکوری ها

خواب زیاد کنکوری ها

فرض کنید دانش آموزان پرخواب، در روزهای مدرسه حدود 10 ساعت و در روزهای غیرمدرسه حدود 12 ساعت می خوابند ولی وقتی ساعات مطالعه را از آنها می پرسیم معمولاً کمتر از 3 ساعت مطالعه دارند.یک جمع و تفریق ساده نشان می دهد که این عده از دانش آموزان باید بیشتر از ساعات خواب، نگران ساعات بیداری خود باشند، چون از ساعات بیداری به خوبی استفاده نمی کنند.

خواب زیاد باعث کسلی می شود. بهترین خواب، خواب شبانه ی 6 تا 8 ساعت است. حدود یک تا یک و نیم ساعت خواب بعد از ظهر نیز ایرادی ندارد؛ اما مشکل اساسی، عدم تحرک و ورزش است. بیشتر دانش آموزان به ویژه دختران، دچار این مشکل هستند. 20 تا 30 ورزش هوازی پیوسته (ایروبیک) و 5 دقیق دوش گرفتن بعد از آن، پس از مدتی چنان تأثیری در بالا رفتن کیفیت مطالعه، تنظیم ساعات خواب، نشاط و شادی، بالا رفتن میزان یادگیری و رفع خستگی دارد که دیگر حاضر نیستید به هیچ وجه آن را کنار بگذارید.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود