جمع بندی کنکور 98

 

جمع بندی کنکور 98

قطعاً تمام دانش آموزان شرکت کننده در کنکور در ابتدا دوست دارند که در رشته مورد علاقه خود قبول شوند و اولویت بعدی آن‌ها خواهان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، برای موفقیت در آینده است.

 جمع بندی کنکور 98
جمع بندی کنکور 98

برای آمادگی در کنکور، تمام داوطلبان باید دو سال قبل از کنکور آمادگی لازم را برای شرکت در این آزمون را کسب کنند. اگر هم در این مدت دو سال فرصتی برای درس خواندن نداشته باشند باید از منابع غیر درسی معتبر در کنار منابع درسی خود استفاده کنند. با این حال تنها یک سوم داوطلبان، موفق به انتخاب رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود در بهترین دانشگاه‌های کشور می‌شوند که امیدواریم با راهکارهایی که ما در اختیار شما قرار می‌دهیم و با تلاش خودتان شما هم جز این داوطلبان باشید.

 

رمز موفقیت در کنکور

رمز موفقیت در کنکور: هدف، برنامه ریزی، جمع بندی و خود باوری است.  

خودباوری اولین رمز موفقیت و گام اصلی برای رسیدن به یادگیری است. افراد خودباور اهداف خود را مشخص می‌کنند و از زمان و مکانی که در آن قرار دارند خوب استفاده می‌کنند و از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند. کسی که هدف خود را مشخص کرده باشد برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی می‌کند و با کمک  برنامه ریزی می‌تواند تمام مطالب کنکور را بخواند و برای کنکور 98 جمع بندی کند.

 

تقویت حافظه

 

مهم‌ترین روش‌های افزایش حافظه و افزایش توانایی آن برای ذخیره اطلاعات عبارت است از:

1- توجه به موضوعات مهم: این اولین و اساسی‌ترین راه برای بهبود حافظه است زیرا توجه، یکی از مهمترین اجزای آن است. برای انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت شما باید بارها و بارها روی مطالب تمرکز کنید و آن‌ها را چندین بار بخوانید تا یادآوری و جمع بندی راحت‌تر صورت گیرد، همچنین سعی کنید در یک مکان مطالعه کنید و از سایر مواردی که ذهن شما را منحرف می‌کند خودداری کنید. مانند: درس خواندن جلوی تلویزیون یا شنیدن موسیقی در حین درس خواندن و غیره

 

2- مطالعه کردن متوالی: بسیاری از داوطلبان در آخرین ثانیه مانده به کنکور تصمیم می‌گیرند که درس بخوانند. برابر تحقیقات انجام شده داوطلبان که در دوره‌های متوالی درس می‌خوانند خیلی بهتر از داوطلبان که در چند ثانیه و در زمان‌های کوتاه درس می‌خوانند به یاد می‌آورند.

3- ساختار و سازماندهی اطلاعات

محققان دریافتند که اطلاعات به گروه‌های متعددی در حافظه سازماندهی می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از ساختار و سازماندهی مناسب خود مطالعه کنید و از مزیت آن‌ها برخوردار شوید. سعی کنید نکات مهم را یادداشت کنید. با یادداشت برداری و خلاصه نویسی می‌توانید مطالبی که نیاز به اندیشه و تفکر بیشتری دارند و یا باید آن‌ها را حفظ کنید راحت‌تر به خاطر بسپارید، آن‌ها را بخوانید تا بتوانید مفاهیم مرتبط به یکدیگر را برای کنکور 98 جمع بندی کنید.

 

4- تنوع باعث افزایش تلاش و قدرت حافظه می‌شود

اگر در شب مطالعه می‌کنید سعی کنید صبح به بررسی اطلاعاتی که شب خواندید بپردازید. اضافه شدن تازگی به دوره‌ی مطالعه، اثربخشی تلاش شما را افزایش می‌دهد و حافظه شما را در طول زمان بهبود می‌بخشد.

 

 5- خوابیدن به موقع و به اندازه‌ی کافی

خواب برای حافظه و یادگیری مهم است خواب پس از یادگیری منجر به تغییرات مغزی می‌شود.

 

ترفند تقویت حافظه و جمع بندی کنکور 98

1- متون درسی خود را با ترفندهای طنزآمیز، آهنگ، شوخی تبدیل کنید که هیچوقت آن مطالب مهم از ذهن شما پاک نشود مثلاً: یک تعریف را مطالعه کنید و سپس یک توصیف دقیق‌تر از معنای آن را در ذهنتان ایجاد کنید و بارها و بارها این توصیف را بخوانید پس از چندین بار مطالعه متوجه می‌شوید که اطلاعات بسیار ساده‌تر از گذشته است. مثلاً تکنیک طنز آمیز تاریخ ادبیات: «هوشنگ ابتهاج رشتی کنار دریا سس شن خورد:  هوشنگ ابتهاج اهل رشت بود از آثار او می‌توان به سراب- سیاه مشق- شبگیر- نخستین نغمه‌ها اشاره کرد.

 

2- زیر نکات مهم با ماژیک یا رنگ متفاوت خط بکشید یا رنگ آمیزی کنید.

 

جمع بندی کنکور 98 فرصتی ایجاد می‌کند مطالبی را که در گذشته خوانده‌اید در مدت زمان کوتاهی یادآوری و در زمان شرکت در آزمون عملکرد بهتری داشته باشید. 

 

 مزایای جمع بندی کنکور 98

  • مدیریت زمان
  • رفع اشکالات
  • بررسی نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف
  •  دوره کردن مطالب و صرفه جویی در زمان برای دستیابی به بهترین نتیجه
  • یادآوری مطلب خوانده شده در کمترین زمان
  • تست زدن هر چه بهتر
  • دسته بندی مطالبی موضوعی
  • افزایش سرعت مطالعه

 

برای جمع بندی کنکور 98 از چه روش‌هایی باید استفاده کرد؟

تنها هدف جمع بندی دروس، یادگیری بهتر مطالب و انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت خود به حافظه بند مدت است. در اینجا به بررسی چند روش می‌پردازیم.

  • از نکات مهم دروس تکنیک بسازید و آن‌ها را در ذهنتان بگنجانید
  • استمرار در مطالعه
  • تمرین و تکرار  مطالب جمع بندی شده کنکور 98
  • خط کشیدن زیر عبارات مهم در بازخوانی و تمرکز بیشتر

 

محتوای دیجیتال جمع بندی کنکور 

محتوای غیر کتاب و کاغذ  وجود دارند که علاوه بر جمع بندی از تکنیک‌های عالی برخوردارند. امروزه برای صرفه جویی در زمان نیازی نیست به دنبال معلم باشید، بلکه می‌توانید بهترین و با تجربه ترین و موفق‌ترین معلم‌ها را با استفاده از پکیج‌های آموزشی دیجیتال به منزل خود بیاورید. همین الان با ما تماس بگیرید.

 

مقالات خواندنی: 

کنکور منحصرا زبان و رشته های خوب آن

بهترین مدرس کنکور کیست؟

کنکور زبان و ۴ نکته‌ای که باید دانست

آیا میتونیم از اسفند به خودمون بیایم و تو کنکور ۹۸ نتیجه بگیریم ؟!

فهرست نهایی حذفیات کنکور ۹۸ – نظام جدید

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود