جزوه شیمی دوم دبیرستان | ساختار اتم

جزوه شیمی دوم دبیرستان

در اين پست جزوه شیمی دوم دبیرستان مبحث (ساختار اتم) که توسط استاد میرزایی برای ما فرستاده شده است رو واستون قرار داده ایم.

اما در ابتدا توضیح مختصری در مورد شیمی دوم دبیرستان به شما عزیزان می دهیم:

جزوه شیمی دوم دبیرستان

شیمی دوم دبیرستان | جزوه شیمی دوم دبیرستان

فصل ۱ و ۲ کتاب شیمی سال دوم دبیرستان کاملا حفظی می باشد .البته بایستی به این نکته هم توجه داشت که علاوه بر حفظ تمام نکات این فصل باید درک عمیقی در مطالب این فصل داشته باشیم به عنوان پرسش تیپ رایجی که احتمال مطرح شدن آن در این سال نیز وجود دارد این است که در تست، ۴ گزاره از نتایج دانشمند آورده می شود و پرسش این است که کدام یک از نتیجه گیری های وی امروزه دارای مثال نقض است که در کتاب درسی به شکل مستقیم به آن اشاره نشده است اما از داوطلب حرفه ای انتظار می رود با مطالعه ی عمیق مطالب کتاب درسی ، توانایی پاسخ به پرسش را داشته باشد.

.

فصل ۳ و ۴ سال دوم را نیز می توانیم در مجموع حفظی قلمداد کنیم البته امکان مطرح کردن تیپ خاصی از مسائل همچون محاسبه ی طول پیوند ، شعاع واندروالسی وجود دارد . در هر صورت به این دو فصل باید توجه خاصی شود . مطالب موجود در این دو فصل باید عمیقا فراگیرید . آنچه در سال های اخیر مشاهده شده است این است که با توجه به مطالب موجود در این فصل باید توانایی استدلال بر روی نتایج قوانین آمده در قسمت های این فصل را به طور کامل داشته باشید .
به عنوان مثال اگر در قسمتی از کتاب به طول پیوند کوالانسی اشاره شده است ، باید سریعا ربط آن به قدرت پیوند ، دمای نقطه ی ذوب و . . . برای خود مشخص کنید . یادتان باشد جداول موجود در کتاب نباید صرفا حفظ کنید ، بلکه هر جدولی که در کتاب درسی آمده است ، دارای هدف خاصی می باشد . شما باید آن هدف را برای خود مشخص کنید زیرا طراحان پرسش به این نکته توجه ویژه ای می کنند . از این رو به روابط موجود در هر جدول توجه بسیار ویژه ای داشته باشید.

مشاهده مقاله  دانلود جزوه فیزیک مبحث موجهای مکانیکی ۱

 

فصل ۵ سال دوم اگرچه بسیار کم حجم و ساده به نظر می رسد ، اما داوطلبان باید توجه بسیار زیادی به این فصل داشته باشند زیرا قسمت اعظمی از مسائل تلفیقی از این قسمت از تاب سال دوم می باشد  )در سالهای اخیر علاقه ی طراحان سوالات کنکور سراسری به طرح پرسشهای تلفیقی بسیار زیاد شده است و مطمئن باشید در آزمون سراسری ۹۳ نیز شاهد این نوع پرسش ها خواهیم بود ( ، همچنین این فصل ارتباط زیادی با مبحث اسید و باز یعنی فصل ۳ سال چهارم دارد و تسلط کامل به این بخش از کتاب ، کمک بزرگی به فهم فصل ۳ سال چهارم می کند.

جزوه شیمی دوم دبیرستان
جزوه شیمی دوم دبیرستان

براي دريافت جزوه شیمی ساختار اتم فايل زير را دانلود کنيد.

دانلود جزوه شیمی دوم دبیرستان

مبحث ساختار اتم کاری از آقای  میرزایی

اساتید ارجمند می توانند جزوات کنکوری را برای مکتبستان ارسال کنند تا با نام خودشان در سایت قرار گیرد.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود