دانلود ” جزوه شیمی دهم ” رایگان | دانلود جزوه شیمی دهم تجربی

جزوه شیمی دهم

دانلود جزوه شیمی دهم تجربی

جزوه شیمی دهم ریاضی همیشه و همه دوره ها یکی از اصلی ترین دروس و جزو  شرایط انتخاب رشته تجربی بوده و هست. گروه آموزش مکتبستان برای شما در قالب فایل های جداگانه، تمام فصل های مربوط به درس شیمی دهم رو آماده کرده.

تو داوطلب عزیز کنکور 1401 می تونی در ادامه همین صفحه تمام جزوات مربوط به درس شیمی دهم رو در قالب فایل های جداگانه و به صورت کاملا رایگان از باکس های دانلود دریافت کنی و برای تسلط بهتر به درس شیمی دهم از اونها استفاده کنید.

همانطور که می دانید جزوه شیمی دهم در 3 فصل تالیف شده است که متناسب با 3 فصل شیمی دهم می باشد. حالا با ما یعنی تیم مکتبستان فصل به فصل پیش برید تا یک آرشیو کامل برای جزوه شیمی پایه دهم برای خودتون جمع آوری کنید.

علت استفاده از جزوات درس شیمی چیست؟

درس شیمی از محبوب‌ترین و شیرین‌ترین درس‌های اختصاصی در دو گروه آزمایشی ریاضی و تجربی است که اکثر دانش‌آموزان دبیرستانی در 3 پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از آن بسیار استقبال می‌کنند.

یادگیری این درس اگر چه برای دانش‌آموزان دبیرستانی در پایه دهم و دیگر پایه‌ها آسان به نظر می‌رسد؛ اما با وجود مسائل حل کردنی و مطالب مفهومی در این درس، دانش‌آموزان دوره متوسطه نیاز دارند تا در کنار مطالعه متن اصلی کتاب درسی شیمی از جزوات گردآوری‌شده در این زمینه استفاده نمایند.

لذا جزوه ی شیمی دهم می‌تواند برای یادگیری بهتر و راحت‌تر مفاهیم کتاب درسی یک منبع معتبر و مفید برای دانش‌آموزان پایه دهم دوره متوسطه باشد.

پس توصیه و پیشنهاد ما مکتبستانی‌ها به شما دانش‌آموزان پایه دهم این است:

که فرصت را از دست ندهید و همین الان جزوه درس شیمی این پایه را که در این صفحه از سایت مکتبستان برای شما به صورت فصل به فصل و البته رایگان قرار داده‌ایم، دانلود نموده و از مطالب موجود در آنها بهره‌مند شوید.

ما سعی کردیم جزوه درس شیمی دهم را به صورت فصل به فصل برای دانش‌آموزان پایه دهم جمع آوری کنیم تا آنها راحت‌تر بتوانند مفاهیم و مطالب کتاب درس شیمی را یاد بگیرند.

بنابراین شما دانش‌آموزان پایه دهم اگر از این جزوه درس شیمی در سایت ما استفاده نمایید، نتایج زیر را به دست خواهید آورد:

  • شما می‌توانید با استفاده از این جزوه در امتحانات نوبت اول و نوبت دوم دبیرستان به سؤالات شیمی آسان‌تر پاسخ دهید.
  •  می‌توانید با مطالعه جزوه کامل شیمی دهم از آن برای خلاصه برداری و نت برداری از این درس استفاده نمایید.
  • تسلط شما بعد از مطالعه جزوه درس شیمی پایه دهم بر روی مفاهیم و مطالب کتاب درسی افزایش خواهد یافت.
  • داوطلبان نظام قدیم می‌توانند با بهره گیری از این جزوه با مفاهیم درس شیمی نظام جدید آشنا شده و خود را برای تست‌های این درس در آزمون‌های آزمایشی و کنکور سراسری آماده کنند.
  •  مطالب در جزوه شیمی پایه دهم اغلب به صورت موردی و بیان نکات لازم و ضروری برای یادگیری بهتر دبیرستانی‌های این پایه و کنکوری‌ها ذکر شده است.
  • داوطلبان کنکوری می‌توانند با استفاده از جزوات درس شیمی در پایه دهم و دیگر پایه‌ها به یک جمع بندی کامل و جامع از این درس برای آزمون سراسری برسند.

علت استفاده از جزوات درس شیمی چیست؟

پس می‌توان بیان نمود که جزوه درس شیمی پایه دهم و دیگر پایه‌های دوره متوسطه هم می‌توانند برای دانش‌آموزان در حال تحصیل مفید باشد و هم داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند از آن برای پاسخ گویی به سؤالات تستی استفاده نمایند.

جزوه این قسمت به صورت گزینشی از جزوات استاد علیرضا زارع می­باشد که برای شما تنظیم شده و آماده دانلود می باشد. فصل بندی این جزوات مطابق با کتاب شیمی دهم و به این صورت می باشد.

فصل اول : کیهان زادگاه الفبای هستی

کیهان زادگاه الفبای هستی فصل اول شیمی دهم می­باشد. توضیح جامعی از عنصر های سازنده هستی و ترکیب های شیمیایی موجود در اتمسفر می باشد. مقایسه عنصرهای سازنده سیاره ها اولین بخش فصل اول شیمی دهم می­باشد و در ادامه نیز به ذرات بنادی اتم و محاسبات جرم اتمی پرداخته شده است که این مبحث هم به تنهایی موضوعی مهم و قابل اعتنا می باشد و البته در فصل های بعدی و تست های کنکور سراسری می تواند به شما کمک فراوانی کند.

همان طور که می‌دانید در دوره متوسطه فصل اول شیمی پایه دهم از فصل‌های مهم و پایه‌ای به منظور یادگیری مفاهیم شیمی محسوب می‌شود.
لذا در جزوه شیمی پایه دهم فصل اول سعی شده تا نکات مهم و اساسی از این فصل برای دانش‌آموزان این پایه بیان شود. از مهم‌ترین مطالب فصل اول شیمی دهم می‌توان به جدول تناوبی عناصر اشاره نمود.

با توجه به اهمیت یادگیری جدول تناوبی برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه در این جزوه تلاش کردیم تا به این مبحث بیشتر اشاره شود.

جزوه شیمی دهم فصل اول با توجه به درصد قابل توجهی از سوالات که در در بودجه بندی کنکور 1401 به خود اختصاص می دهد معمولا به شدت مورد استقبال دانش آموزان قرار می گیرد. با دانلود جزوه شیمی دهم فصل اول بر این فصل اول به صورت کامل مسلط می­شوید.

این جزوه مخصوص شیمی دهم تجربی و ریاضی می باشد و نیاز دانش آموزان هر دو رشته را برآورده می کند.

فرمت: PDF

حجم: 12 مگابایت

دانلود

فصل دوم : ردپای گاز ها در زندگی

ردپای گازها در زندگی فصل دوم شیمی دهم می باشد. این فصل را می توان به بخش مطالب حفظی و مسائل تقسیم کرد. که هر دوی این بخش ها با توجه به بودجه بندی کنکور 1401 از اهمیت بالایی برخوردار است.

این فصل با توجه به تعداد سوالات کنکوری که به خود اختصاص می­دهد, اهمیت بسیار بیشتری نیز نسبت به فصل اول دارد. در این فصل ابتدا به نکاتی طلایی پیرامون تروپوسفر و اگزوسفر پرداخته می شود و در ادامه گاز اکسیژن به صورت کامل مورد بررسی قرار می­گیرد و نکاتی طلایی و کنکوری درباره آن بیان می شود. در انتهای این بخش به واکنش های شیمیایی مختلف در مراحل گوناگون به صورت جزئی پرداخته شده است.

اگر بخواهیم در مورد بخش‌ها و قسمت‌های فصل دوم شیمی پایه دهم صحبت کنیم باید به بخش موازنه معادلات شیمیایی اشاره نماییم. پس دانش‌آموزان پایه دهم دوره متوسطه در هر دو گروه آزمایشی ریاضی و تجربی باید تمام تلاش خود را برای یادگیری این مبحث به کار بگیرند.

بنابراین آنها می‌توانند در کنار کتاب درسی خود از جزوه شیمی فصل دوم پایه دهم که در این صفحه فایل دانلودی رایگان آن را قرار داده‌ایم استفاده نمایند.

جزوه شیمی دهم فصل دوم با تمامی نکاتی که در کنکور 1401 به کمک شما خواهد آمد به صورت کامل برای شما قرار گرفته است.

فرمت: PDF

حجم: 22 مگابایت

دانلود

فصل سوم : آب اهنگ در زندگی

آب آهنگ زندگی عنوان فصل سوم شیمی  دهم می­باشد. در این فصل  ابتدا نکاتی درباره آب های سطحی زمین و یون های چند اتمی به صورت کامل بیان شده است.

محلول ها و حل شونده ها و ترکیب های یونی موجود در آب دریاها در فصل سوم شیمی دهم ارائه می­شود. در ادامه این فصل محاسبات مربوط به غلظت مولار و مولالیته مطرح می گردد که بخش بسیار مهم و قابل توجهی برای برنامه ریزی کنکور 1401 است و تست های خوب و متنوعی را نیز شامل می شود.

در ادامه این فصل ساختار لوئیس و ترکیبات یونی و مولکولی با جزئیات دقیق مورد بررسی قرار میگیرد و نقش پیوند هیدروژنی در نقطه ی جوش به صورت کلی تحلیل و بررسی میگردد که برای تعیین سرنوشت کنکور 1401 نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه اثر قشار بر انحلال گازها نیز به صورت جزئی مورد بررسی و تحلیل قرار می­گیرد.

دانلود جزوه شیمی دهم دبیرستان

اگر بخواهیم به بخش‌های مهم و اساسی فصل سوم کتاب شیمی پایه دهم اشاره نماییم این موارد به صورت زیر هستند:

  • یون‌ها، محلول‌ها چگونه موادی هستند؟
  •  منظور از غلظت چیست؟
  •  برهم کنش‌های بین مولکولی چگونه ایجاد می‌شوند؟
  • پیوند هیدروژنی چیست؟
  •  امتزاج پذیری چیست؟
  •  فرایندهای انحلال و تفکیک را شرح دهید؟
  •  منظور از انحلال پذیری در گازها و رسانایی الکتریکی در محلول‌ها چیست؟

بنابراین شما دانش‌آموزان پایه دهم دوره متوسطه به ویژه رشته تجربی می‌توانید برای یادگیری بهتر این مفاهیم با دانلود جزوه کامل شیمی دهم تجربی، از سایت مکتبستان بر این مفاهیم تسلط پیدا کنید.

این فصل یکی از تست خیز ترین و پر نکته ترین مباحث شیمی در کنکور می­باشد و نیازمند توجه و بررسی دقیق توسط شما عزیزان است که شما می توانید با آزمون های آزمایشی به تسلط کامل برسید.

فرمت: PDF

حجم: 20 مگابایت

دانلود

 

برخی از سوالات متداول 

تفاوت این جزوات با سایر جزوه های دیگر در چیست ؟

تمامی این جزوات بصورت طبقه بندی شده می باشد که باعث میشود شما دانش آموزان عزیز از مطالعه آن دچار سردرگمی و خستگی نشوید مهم ترین نکته آن رایگان بودن آنها می باشد که بسیار قابل توجه می باشد.

آیا مطالعه این جزوات به تنهای کافی می باشد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر نه تنها این جزوات بلکه سایر جزوات دیگر هیچ وقت مرجهع کامل برای مطالعه نمی باشد و در راستای مطالعه کتاب درسی کارآمد می باشد.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

12 نظر درباره “دانلود ” جزوه شیمی دهم ” رایگان | دانلود جزوه شیمی دهم تجربی

  1. منصور می گوید:

    سلام
    جزوه مسائل شیمی دهم و بهترین جزوه شیمی دهم را از کجا پیدا کنم ؟ شما در سایت دارید ؟

  2. مهسا می گوید:

    سلام
    لینک دانلود جزوه شیمی دهم ریاضی و دانلود رایگان جزوه شیمی دهم تجربی در سایت هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود