جزوه زیست دهم : 100% رایگان تمام فصل های 1 تا 7

جزوه زیست دهم

دانلود جزوه زیست دهم 

زیست شناسی همیشه و همه دوره ها به طور قطع مهم ترین درس رشته تجربی بوده و هست و ضرایب دروس اختصاصی و عمومی کنکور مهم است .دانلود جزوه زیست دهم  تجربی برای شما قرار داده شده است.

گروه آموزش مکتبستان برای شما در قالب فایل های جداگانه، تمام فصل های مربوط به درس زیست شناسی دهم رو آماده کرده. تو داوطلب عزیز کنکور 1400 می تونی در ادامه همین صفحه تمام جزوات مربوط به درس جزوه کامل زیست دهم رو در قالب فایل های جداگانه و به صورت کاملا رایگان از باکس های دانلود دریافت کنی و برای تسلط بهتر به درس زیست شناسی دهم از اونها استفاده کنی.

همانطور که می دانید جزوه زیست پایه دهم در ۷ فصل تالیف شده است که متناسب با ۷ فصل زیست دهم می باشد. درس زیست شناسی پایه دهم که از 7 فصل تشکیل شده است در کنکور سراسری 16 تا 17 سؤال را شامل می‌شود.

در درس زیست شناسی دهم دو بخش جانوری و گیاهی از فصل‌های مهم هستند که به صورت ترکیبی با زیست پایه‌های یازدهم و دوازدهم در آزمون سراسری از آنها سؤال مطرح می‌شود.

بنابراین تلاش نمایید مفاهیم این درس را به صورت کامل بخوانید و نسبت به تمام مطالب آن تسلط کامل داشته باشید.همچنین شما می‌توانید با استفاده از جزوه ی زیست دهم بر مهارت و تسلط خود در این درس بیفزایید.

به دلیل اهمیت ویژه و خاصی که درس زیست شناسی در گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری دارد، داوطلبان و دانش‌آموزان باید جزوه زیست شناسی پایه دهم را در کنار جزوات زیست شناسی سال‌های بعد نیز داشته باشند. آنها می‌توانند بهترین جزوه زیست دهم رایگان را از وبسایت مکتبستان دریافت کنند.

حالا با ما یعنی تیم مکتبستان فصل به فصل پیش برید تا یک آرشیو کامل برای جزوه زیست پایه دهم برای خودتون جمع آوری کنین. جزوه این قسمت به صورت گزینشی از جزوات آقای تراب قنبری و استاد علی کرامت می­باشد که برای شما تنظیم شده و آماده دانلود می باشد. فصل بندی این جزوات مطابق با کتاب زیست شناسی دهم و به این صورت می باشد.

دانلود جزوه زیست دهم 

  • فصل اول : دیروز, امروز, فردا

زیست شناسی دیروز, امروز, فردا که فصل اول زیست دهم می­باشد. توضیح جامعی از کلیت زیست شناسی می باشد. بررسی هویت زیست شناسی از سال های قبل تا به امروز و اتفاقاتی که پیرامون زیست شناسی و موقعیت آن در زندگی بشر رخ داده است نیز از دیگر موارد مورد بحث در این فصل می­باشد. جزوه زیست دهم فصل اول با توجه به سوالات کمی که در بودجه بندی کنکور 1400 به خود اختصاص می دهد معمولا کمتر مورد استقبال دانش آموزان قرار می گیرد.

فصل اول زیست شناسی دهم که با عنوان زیست شناسی دیروز، امروز، فردا است، به بیان مطالبی درباره اینکه هویت زیست شناسی از سال‌ها قبل تا به امروز چگونه بوده است؟ می‌پردازد.

همچنین درباره زیست شناسی نوین و خدماتی را که در طول سال‌ها به بشر نموده هم مطالب را بیان نموده است.در جزوه فصل یک زیست دهم سعی شده است که مفاهیم طوری برای داوطلبان و دانش‌آموزان بیان شود که آنها به راحتی بتوانند این مطالب را یاد بگیرند.

می‌توان گفت جزوه فصل اول زیست شناسی دهم مروری از کتاب زیست شناسی دهم به صورت خط به خط است و برای تسلط دانش‌آموز پایه دهم بر این فصل مفید خواهد بود. شما می‌توانید با دانلود جزوه فصل اول زیست دهم علاوه بر مطالب کتاب درسی زیست شناسی مهارت خود را در این درس افزایش دهید. پس همین الان این فایل را دانلود نمایید.

جزوه این قسمت به صورت گزینشی از جزوات آقای تراب قنبری و استاد علی کرامت می­باشد که برای شما تنظیم شده و آماده دانلود می باشد.

فصل بندی این جزوات مطابق با کتاب زیست شناسی دهم و به این صورت می باشد.

برای دانلود فصل اول زیست دهم pdf از اینجا اقدام کنید :

فرمت:PDF
حجم فایل: 4 مگابایت
دانلود
  • فصل دوم : گوارش و جذب مواد

گوارش و جذب مواد که فصل دوم زیست دهم می باشد. این فصل با توجه به تعداد سوالات کنکوری که به خود اختصاص می­دهد اهمیت بسیار بیشتری نسبت به فصل اول دارد.

در این فصل ابتدا به یاخته و بافت جانوری پرداخته می شود و در ادامه ساختار عمکلرد لوله گوارش به صورت کامل مورد بررسی قرار می­گیرد. در انتهای این بخش به مبحث جذب مواد و تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و تنوع گوارش در جانداران نیز به صورت جزئی پرداخته شده است.

جزوه زیست دهم فصل دوم با تمامی نکاتی که در کنکور 1400 به کمک شما خواهد آمد, به صورت کامل برای شما قرار گرفته است. برای اینکه بتوانید علاوه بر مطالب فصل دوم کتاب درسی زیست پایه دهم توانایی خود را در این درس برای کنکور سراسری سال 1400 بالا ببرید، استفاده و دانلود جزوه زیست دهم فصل دوم نیز می‌تواند بسیار مناسب باشد.

گوارش و جذب مواد که فصل دوم زیست دهم می باشد. این فصل با توجه به تعداد سوالات کنکوری که به خود اختصاص می­دهد اهمیت بسیار بیشتری نسبت به فصل اول دارد. در این فصل ابتدا به یاخته و بافت جانوری پرداخته می شود و در ادامه ساختار عمکلرد لوله گوارش به صورت کامل مورد بررسی قرار می­گیرد.

در انتهای این بخش به مبحث جذب مواد و تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و تنوع گوارش در جانداران نیز به صورت جزئی پرداخته شده است. جزوه زیست دهم فصل دوم با تمامی نکاتی که در کنکور 1400 به کمک شما خواهد آمد، به صورت کامل برای شما قرار گرفته است.

فرمت:PDF
حجم فایل: 6 مگابایت
دانلود
  • فصل سوم : تبادلات گازی

بررسی روند تبادل گازها در فصل سوم زیست شناسی دهم مورد بررسی قرار میگیرد. در این فصل ابتدا ساز و کار دستگاه تنفسی بدن به صورت کامل تحلیل می­شود و در ادامه نکات خوبی درباره تهویه ی شش ها نیز برای شما بیان می گردد.

در انتهای این فصل نیز, انواع تبادلات گازی با جزئیات دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. این فصل مانند فصل های دیگر زیست دهم نکات زیاد و مهمی دارد و با توجه به حجم مناسب مطالبی که دارد, مورد استقبال دانش آموزان در برنامه ریزی کنکور 1401  قرار خواهد گرفت.

در کنار مطالب فصل سوم کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم، دانلود جزوه زیست دهم فصل سوم نیز به دانش‌آموزان و کنکوری‌های سال آینده پیشنهاد و توصیه می‌شود. پس فرصت را از دست ندهید و همین الان این فایل را از وبسایت مکتبستان دانلود کنید.

فرمت:PDF
حجم فایل: 4 مگابایت
دانلود

فصل چهارم : گردش مواد در بدن در جزوه زیست دهم 

  • فصل چهارم : گردش مواد در بدن

در ابتدای فصل چهارم زیست شناسی دهم با عنوان گردش مواد در بدن به موضوع قلب اشاره شده است که از مهم‌ترین و سخت‌ترین فصل‌های زیست شناسی دهم محسوب می‌شود.

بخش دوم این فصل نیز که مطالبی درباره رگ‌های بدن در آن بیان شده و همچنین انتهای فصل چهارم زیست شناسی دهم که درباره تنوع گردش مواد در جانوران است نیز بسیار مهم خواهد بود.

با توجه به اهمیت مطالب بیان شده در فصل چهارم کتاب درسی زیست شناسی دهم و همچنین تأثیر آن در کنکور سراسری شما می‌توانید در کنار مطالب درسی این کتاب، از جزوه زیست دهم فصل 4 نیز استفاده نمایید.

فرمت:PDF
حجم فایل: 5 مگابایت
دانلود
  • فصل پنجم : تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد

در فصل پنجم زیست شناسی دهم به بحث تنظیم اسمزی و دفع مواد زاید پرداخته شده است. در بخش اول این فصل مطالبی درباره کلیه‌ها بیان شده و در ادامه آن تشکیل ادرار و تخلیه آن و همچنین دفع و تنظیم اسمزی نیز توضیح داده شده است.

پس می‌توان گفت که این فصل از کتاب زیست شناسی پایه دهم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.شما می‌توانید با دانلود جزوه زیست دهم فصل 5 علاوه بر مطالب کتاب درسی مهارت و تسلط خود را در این درس افزایش دهید. پس همین الان این فایل را دانلود نمایید.

فرمت:PDF
حجم فایل: 3 مگابایت
دانلود
  • فصل ششم : از یاخته تا گیاه

از یاخته تا گیاه عنوان فصل ششم کتاب زیست شناسی سال دهم است که به بررسی یاخته‌های گیاهی می‌پردازد و قسمت‌های مهم یک ساختار گیاهی را توضیح می‌دهد.

با توجه به اهمیت این بخش شما می‌توانید علاوه بر مطالب و مرور کتاب درسی از جزوه تألیفی آن نیز استفاده نمایید.

جزوه زیست دهم فصل 6 می‌تواند تمام مطالب مهم کتاب زیست شناسی پایه دهم را در اختیار دانش‌آموزان محصل در این پایه و همچنین داوطلبان کنکور سراسری سال 1400 قرار دهد.

فرمت:PDF
حجم فایل: 3 مگابایت
دانلود

فصل هفتم : جذب و انتقال مواد در گیاهان در جزوه زیست دهم 

  • فصل هفتم : جذب و انتقال مواد در گیاهان

همان طور که می‌دانید جذب و انتقال مواد در گیاهان عنوان فصل هفتم کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم بوده که در بخش اول آن درباره تغذیه گیاهی و جانوران مفید و مناسب برای تغذیه گیاهان مطالب بیان شده است.

انتقال مواد در گیاهان هم در ادامه این مطالب به صورت کامل و مفصل توضیح داده شده است.با توجه به اهمیت این فصل و همچنین سخت بودن مطالب آن جزوه تألیفی این فصل می‌تواند برای شما مفید باشد.

جزوه زیست دهم فصل 7 علاوه بر جزوه فصل‌های دیگر کتاب زیست شناسی پایه دهم رشته تجربی می‌تواند به داوطلبان کنکور سراسری سال 1400 و همچنین دانش‌آموزان این پایه که مشغول به تحصیل هستند، جهت درک بهتر مفاهیم کتاب درسی زیست شناسی مفید واقع شود.

داوطلبان کنکور سراسری سال 1400 با مطالعه بهترین منابع کنکور 1401 و همچنین دانش‌آموزان محصل پایه دهم دوره دوم متوسطه می‌توانند علاوه بر دانلود و استفاده از جزوات تألیفی آقای تراب قنبری و استاد علی کرامت که در این مقاله در اختیار آنها قرار گرفته است، از جزوه زیست دهم هم‌کلاسی نیز جهت بالا بردن اطلاعات خود استفاده نمایند.

فرمت:PDF
حجم فایل: 4 مگابایت
دانلود

اگر می‌خواهید برای آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در رشته تجربی بالاترین درصد را برای درس زیست شناسی کسب کنید حتماً در کنار مطالعه خط به خط کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم از جزوه زیست دهم سال 99 به صورت کامل و آزمون های کانون فرهنگی آموزش قلم چی شرکت کنید و  در وبسایت مکتبستان استفاده نمایید.

دلیل استفاده از جزوات درس زیست شناسی چیست؟

معمولاً دانش‌آموزان دبیرستانی در رشته تجربی برای اینکه مطالب و مفاهیم دروس عمومی یا حتی اختصاصی از جمله درس زیست شناسی خود را بیشتر متوجه شوند و بهتر یاد بگیرند، از منابع و کتاب‌های مختلفی همچون جزوات استفاده می‌کنند. این کار در روند پیشرفت تحصیلی آنها تاثیر بسزایی دارد.

آنها سعی می‌کنند از همان اول سال تحصیلی برای یادگیری کتاب‌های درسی خود منابع متنوع و کتاب‌های گوناگون خریداری نموده و از آنها استفاده نمایند.

این دانش‌آموزان تصور می‌کنند کتاب‌های کمک درسی گوناگون و منابع آموزشی مختلف می‌توانند به آنها کمک کنند تا در امتحانات نوبت اول و نوبت دوم و گاهاً دیگر آزمون‌ها نمره بالایی را کسب نمایند.
اما آیا تابه‌حال به این مسئله فکر کرده‌اید که این کار ممکن است اشتباه باشد و نتیجه منفی را برای شما به وجود آورد؟

بله درست است استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی متنوع و گوناگون هیچ کمکی را به شما نخواهند کرد چرا که هر کدام از آنها برای یادگیری مطالب درسی روش و شیوه خاص خود را دارند و استفاده هم‌زمان از آنها باعث سردرگمی دانش‌آموزان می‌شود.

وقتی شما از چندین کتاب کمک آموزشی برای یادگیری استفاده می‌کنید، چون هم‌زمان به چند روش یک مبحث را می‌خوانید، بلافاصله از مطالعه آن خسته می‌شود و یا ممکن است مطالب را به درستی متوجه نشوید.

پس می‌توان به این نتیجه رسید که این‌گونه روش آموزشی اصلاً نمی‌تواند مفید و مؤثر باشد و شما باید روش مطالعه و یادگیری خود را تغییر دهید.

اما راهکار مهم در این زمینه چیست؟

راهکار و روش درس خواندن و یاد گرفتن مطالب درسی بسیار آسان است به شرطی که شما درست‌ترین و بهترین روش را استفاده نمایید. یادتان باشد که همیشه استفاده از یک روش درست بهتر و مؤثرتر از چندین روش غیر اصولی است.

به همین منظور ما مکتبستانی‌ها برای حل این مشکل شما دانش‌آموزان دبیرستانی در پایه دهم برای یادگیری بهتر درس زیست شناسی، جزوه زیست دهم و یازدهم را در این صفحه از سایت مکتبستان قرار داده‌ایم.

تا شما به راحتی و فقط با دانلود آن به صورت رایگان بتوانید بهتر مفاهیم این درس را یاد بگیرید.  همچنین برای تسلط بیشتر شما دانش‌آموزان بر مفاهیم درس زیست شناسی ما جزوات این درس را به صورت فصل به فصل قرار داده‌ایم تا یادگیری آن برای شما آسان‌تر باشد.

پس همین الان دست به کار شوید و با دانلود رایگان جزوات فصل به فصل زیست شناسی دهم، برای خود یک جزوه کامل را از سایت مکتبستان تهیه کنید.

جزوه زیست شناسی دهم چه ویژگی‌هایی دارد؟

جزوه زیست شناسی دهم چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر بخواهیم از مزیت‌ها و ویژگی‌های جزوه زیست شناسی دهم برای شما بگوییم باید موارد زیر را بیان کنیم:

  1.  در این جزوه سعی شده است که مطالب زیست شناسی به صورت نکات مهم و کلیدی برای یادگیری بهتر دانش‌آموزان بیان شود.
  2.  با توجه به اهمیت فصل اول زیست شناسی دهم، سعی شده است تا در جزوه زیست دهم فصل اول مطالب به صورت کامل و کاربردی بیان شود.
  3.  دانش‌آموزان پایه دهم می‌توانند در کنار مطالعه کتاب درسی زیست شناسی خود، از این جزوه استفاده کرده و در امتحانات داخل دبیرستان نمرات بالاتری کسب کنند.
  4.  جزوات درس زیست شناسی که در این سایت برای شما قرار دادیم فصل به فصل است و شما می‌توانید هر فصلی را که فکر می‌کنید مطالب سخت‌تری دارد به صورت جداگانه فایل آن را دانلود نمایید.
  5.  داوطلبان نظام قدیم هم که در حال حاضر یک داوطلب کنکوری هستند، می‌توانند برای تفهیم بیشتر کتاب‌های زیست شناسی نظام جدید از این جزوات استفاده کنند.
  6.  جزوه زیست دهم تجربی توسط بهترین و مجرب‌ترین اساتید و آموزگاران تهیه و جمع‌آوری‌شده است و به عنوان یک جزوه کامل و عالی می‌توانند یک شیوه آموزشی در کنار کتاب درسی برای دانش‌آموزان باشد.
  7. داوطلبان کنکوری هم می‌توانند با استفاده از این جزوات در پاسخگویی به سؤالات تستی آزمون‌های آزمایشی نتیجه بهتری را کسب نمایند.

و نکته آخر اینکه شما دانش‌آموزان دبیرستانی و داوطلبان کنکوری سراسری همیشه سعی کنید به دنبال بهترین روش برای مطالعه کتاب‌های درسی خود باشید نه اینکه از روش‌های متنوع و گوناگون در کنار هم برای یادگیری استفاده نمایید.

سوالات متداول 

جزوه زیست دهم را از کجا می توانیم تهیه کنیم ؟

در این مقاله ما تمامی نیازهای شما را در جزوه زیست شناسی دهم تهیه کرده ایم و می توانید آنها را دانلود نمایید

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

6 نظر درباره “جزوه زیست دهم : 100% رایگان تمام فصل های 1 تا 7

  1. مهیار می گوید:

    سلام
    امکان دانلود جزوه کامل زیست دهم تجربی رایگان و جزوه خلاصه زیست دهم در سایت وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود