جزئیات کامل کنکور سراسری ۹۴ / علوم تجربی دارای بیشترین شرکت کننده

جزئیات کامل کنکور سراسری ۹۴

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال ۹۴ از ثبت نام ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر در این دوره از آزمون خبر داد و گفت: بیشترین متقاضی در گروه علوم تجربی ثبت نام کرده اند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴ از ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده در روز یکشنبه سوم اسفندماه پایان پذیرفت . در این مهلت تعداد ۸۴۹ هزار و ۳۵۷ داوطلب ثبت نام کرده اند.

konkoor94

وی افزود: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که به دلایل مختلف برای ثبت نام اقدام نکرده بودند، برای آنان مجددا مهلت ثبت نام در نظر گرفته شد که بر این اساس این مهلت از ساعت ۱۰ صبح ۱۷ اسفند ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و در پایان روز چهاشنبه ۲۰ اسفندماه پایان پذیرفت . در این مرحله ۳۱ هزار و ۳۹۹ نفر ثبت نام کردند.

۵۸.۸۳ داوطلبان کنکور زن و ۴۱.۱۷ داوطلبان مرد هستند

توکلی خاطرنشان کرد: در مجموع در آزمون سراسری سال ۹۴ تعداد ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۱۸ هزار و ۱۵۷ نفر زن و ۳۶۲ هزار و ۵۹۹ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۸.۸۳ داوطلبان زن و ۴۱.۱۷ داوطلبان مرد هستند.

وی یادآور شد: از تعداد مجموع کل داوطلبان ثبت نام کننده تعداد ۱۸۱ هزار و ۸۴۶ نفر در علوم ریاضی، ۴۹۸ هزار و ۸۲۲ نفر در علوم تحربی، ۱۸۲ هزار و ۲۳۹ نفر در علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۸۶۸ نفر در هنر و ۶ هزار و ۹۸۱ نفر در زبان های خارجی ثبت نام کرده اند.

بیشترین شرکت کننده کنکور در گروه علوم تحربی

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: با توجه به اینکه در آزمون سراسری سال ۹۳ تعداد یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۸۱ نفر ثبت نام کرده بودند لذا آمار ثبت نام کنندگان آزمون سال ۹۳ نسبت به سال گذشته تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۲۵ نفر معادل ۱۴.۶۰ درصد کمتر است.

وی اضافه کرد: بر اساس ضوابط تعداد ۴۵ هزار و ۳۹۷ داوطلب (۳۰ هزار و ۶۳۲ نفر زن و ۱۴ هزار و ۷۶۵ نفر مرد) از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی علوم تجربی و علوم انسانی و زبان های حارجی علاقمندی حود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰۵ هزار و ۲۴۳ داوطلب (۶۸ هزار و ۸۱۴ نفر زن و ۳۶ هزار و ۴۲۹ نفر مرد) نیز از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی علوم تجربی و علوم انسانی و هنر علاقمندی حود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان های خارجی اعلام کرده اند.

گروه آزمایشی تعداد ثبت نام کنندگان آمار کارت صادر شده
علوم ریاضی ۱۸۱ هزار و ۸۴۶ نفر ۱۸۱ هزار و ۸۴۶ کارت
علوم تجربی ۴۹۸ هزار و ۸۲۲ نفر ۴۹۸ هزار و ۸۲۲ کارت
علوم انسانی ۱۸۲ هزار و ۲۳۹ نفر ۱۸۲ هزار و ۲۳۹ کارت
هنر ۱۰ هزار و ۸۶۸ نفر ۵۶ هزار و ۲۶۵ کارت
زبان های خارجی ۶ هزار و ۹۸۱ نفر ۱۱۲ هزار و ۲۲۴ کارت

توکلی خاطرنشان کرد: نظر به اینکه هر داوطلب برای شرکت در آزمون هر گروه آزمایشی ضرورت دارد کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را داشته باشند لذا داوطلبانی که برحسب مورد متقاضی شرکت در دو گروه آزمایشی و یا سه گروه آزمایشی شده اند به ترتیب دو یا سه کارت را باید دریافت کنند.

وی گفت: آزمون سراسری سال ۹۴ برای هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه در یک جلسه برگزار می شود و داوطلبان باید به سئولات عمومی و اختصاصی که به صورت چهار گزینه ای است پاسخ دهند.

انتشار کارت شرکت در آزمون سراسری ۹۴ از روز یکشنبه ۱۷ خرداد تا چهارشنبه ۲۰ خرداد ۹۴

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۴ کلیه گروه های آزمایشی از روز یکشنبه ۱۷ خرداد تا چهارشنبه ۲۰ خرداد ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش sanjesh.org قرار خواهد گرفت. افرادی که متقاضی دو یا سه گروه آزمایشی هستند باید برحسب مورد نسبت به دریافت دو یا سه کارت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد علاقمندی به گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی برای ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر داوطلب واقعی تعداد یک میلیون ۳۱ هزار و ۳۹۶ کارت شرکت در آزمون صادر می شود.

صدور بک میلیون ۳۱ هزار و ۳۹۶ کارت شرکت در آزمون سراسری ۹۴

توکلی با اشاره تعداد آمار صدور کارت کنکور سراسری سال ۹۴ گفت: برای گروه علوم ریاضی تعداد ۱۸۱ هزار و ۸۴۶ کارت، برای گروه علوم تجربی تعداد ۴۹۸ هزار و ۸۲۲ کارت، برای گروه علوم انسانی تعداد ۱۸۲ هزار و ۲۳۹ کارت، برای گروه هنر تعداد ۵۶ هزار و ۲۶۵ کارت و برای گروه زبان های خارجی تعداد ۱۱۲ هزار و ۲۲۴ کارت صادر می شود.

وی یادآور شد: همانطور که پیش از این اعلام شده است ماه مبارک رمضان در سال ۹۴ از اواخر خردادماه آغاز می شود به همین منظور آزمون سراسری سال ۹۴ در صبح و بعد از ظهر روزهای ۲۱ و ۲۲ خردادماه برگزار می شود. به این ترتیب آزمون داوطلبان در گروه های علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۱ خرداد، آزمون گروه هنر در بعد از ظهر پنجشنبه ۲۱ خرداد، آزمون گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۲۲ خرداد و آزمون گروه زبان های خارجی در بعد از ظهر جمعه ۲۲ خرداد برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می شود و در هفنه اول مردادماه ۹۴ منتشر می شود.

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود