توصیه هایی برای مدیریت زمان

سلام. ذز این پست کوتاه توصیه هایی برای مدیریت زمان به شما ارائه میدهیم. شاید این پست که راجع به مدیریت زمان هست کوتاه به نظر بیاد ولی توصیه های آن به نوعی است که در همه جنبه های زندگی و بالاخص کنکور تاثیر زیادی در موفقیت شما و استفاده بهینه از زمان دارد.

 

مدیریت زمان

مدیریت زمان

* بدترين نوع استفاده از وقت اين است كه كاري را كه اصلاً لازم نيست، به بهترين وجه انجام دهيد.

 

* مديريت زمان، مديريت زندگي است. افراد موفق از وقتشان خوب استفاده ميكنند؛ يعني آن را صرف كارهاي مهم و باارزش میكنند.

 

* افكارتان را روي كاغذ بياوريد، كارها را اولويت بندي كنيد و هميشه از مهمترين آنها شروع كنيد.

 

* يكي از عوامل مهم اتلاف وقت، ارتباط با افرادي است كه با شما و اهدافتان هماهنگي لازم را ندارند.

 

* يكي از مهمترين را ههاي استفاده از وقت اين است كه قابليتهاي خود را در زمينه هايي كه نتايج كليدي براي شما به بار می آورندافزايش دهيد.

 

*کلمه «نه» ميتواند در صرف هجويي وقت، كمك بزرگي به شما بكند. به هر چيزي كه موجب بهترين و عالي ترين استفاده از وقتتان نمی شود «نه» بگویید.

 

* همواره در فكر را ههايي باشيد كه زمان انجام كارها را كاهش دهد. كارها را ساده كنيد و تعداد مراحل انجام هر كار را كاهش دهيد.

 

* تندخواني را ياد بگيريد تا بتوانيد در مدت كوتاهتري، مطالب بيشتري بخوانيد.

 

* پيش از آ نكه يك كتاب را به طور كامل بخوانيد، با ورق زدن و مرور سريع مطالب، سرعت خود را در مطالعه بالا ببريد.

 

* هر كاري كه انجام ميدهيد داريد وقتتان را ميفروشيد؛ آن را ارزان نفروشيد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود