ترجمه مقاله كيفيت خدمات بر اساس مقياس سروكوال زباني فازي

عنوان انگلیسی مقاله: Service quality gaps analysis based on Fuzzy linguistic SERVQUAL
عنوان فارسی مقاله: تجزيه و تحليل شكاف هاي كيفيت خدمات بر اساس مقياس سروكوال زباني فازي همراه با يک بررسی موردی در زمينه خدمات بيمار سرپايي بيمارستان
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۱۸
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه مقاله كيفيت خدمات بر اساس مقياس سروكوال زباني فازي:
هدف: اين تحقيق درصدد ارائه يك رويكرد مفهومي براي ارزيابي كيفيت خدمات ادراك شده مناسب با استفاده از منطق فازي مي باشد. در ابتدا، هدف اين است كه آيا درمقايسه با مقياس ليكرت، راهكار بهتري است. دوم، مقاله به دنبال ارزيابي بازخورد بيماران نسبت به كيفيت خدمات بيمارستان با استفاده از تجزيه و تحليل زباني فازي مي باشد.
طرح/ روش/ رويكرد: پرسشنامه سروكوال بر طبق ويژگي هاي هر يك از خدمات بيمار سرپايي بيمارستان طراحي گرديد. سه بيمارستان منطقه اي در هسين چو واقع در تايوان مورد ارزيابي قرار گرفت. پس از تكميل و جمع آوري، ابتدا ميزان اثربخشي مقياس زباني فازي و مقياس ليكرت مقايسه گرديد. دوم، براي پي بردن به خصيصه هاي اصلي كيفيت خدمات، مقادير شكاف هر عامل ارزيابي گرديد. در آخر، براي بخش بندي بازارها با استفاده از خصيصه هاي معين كيفيت خدمات و متغيرهاي جمعيت شناختي متفاوت، تجزيه و تحليل واريانس (ANOVA) صورت گرفت.
یافته ها: يافته ها حاكي از آن است كه برحسب اعتبار اندازه گيري، مقياس زباني فازي بزرگتر از مقياس ليكرت است. بعلاوه، بواسطه ي تجزيه و تحليل شكاف و ANOVA، تمركز بهتري بر ويژگي هاي كيفيت خدمات هشتم، دهم، چهاردهم، بيست و يكم، و سوم از طريق اندازه گيري سروكوال بدست آمد كه مديريت بايستي بر كدام تمركز نمايد و كدام بايستي تلاش كنند كه حل و فصل نمايند. موارد اول، دوم، چهارده و شانزدهم از مقياس اندازه گيري سروكوال مي توانند به ترتيب عوامل بخش بازار باشند.
اصالت/ ارزش: اين مطالعه بطور موفقيت آميزي تجزيه و تحليل زباني فازي در نظريه شكاف و مقياس هاي اندازه گيري سروكوال را مطرح نمود و انسجام و ثبات دروني بيشتري را نسبت به مقياس ليكرت نشان داد. پس از بحث راجع به نتايج تجزيه و تحليل شكاف و ANOVA، سازمان مي تواند به ويژگي هاي اساسي كيفيت خدمات پي ببرد و در جهت بهبود يا ارتقاي آنها ارزش آفريني نمايد.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود