ترجمه مقاله تنوع زیست گیاهی جنگ های باقی ماندۀ هیرکانیان در ایران

عنوان انگلیسی مقاله: PLANT BIODIVERSITY OF HYRCANIAN RELICT FORESTS, N IRAN: AN OVERVIEW OF THE FLORA, VEGETATION, PALAEOECOLOGY AND CONSERVATION
عنوان فارسی مقاله: زیست تنوع گیاهی جنگ های باقی ماندۀ هیرکانیان در ایران: مروری بر فلورا، گیاهان، پوشش گیاهی، اکولوژی گیاهان فسیلی و حفاظت.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۲۹
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه مقاله تنوع زیست گیاهی جنگ های باقی ماندۀ هیرکانیان در ایران:
جنگل های هیرکانیان از تالش در کشور جمهوری آذربایجان گسترده میشود و دامنه های شمالی کوههای البرز در شمال ایران در استان های گیلان، مازندران و گلستان را پوشش میدهد.  پوشش گیاهی اساسا از جنگل های برگ ریز تشکیل می دهد. گونه های گرمادوست Arcto-Tertiary  مانند Parrotia persica، Gleditsia caspica،  Zelkova carpinifolia  و Pterocarya fraxinifolia پوشش گیاهی در ارتفاعات کم را تشکیل می دهد. تنوع گونه های درختی در ارتفاعات زیاد افزایش میابد . در این ارتفاعات جنگل های نیمه آلپی (subalpine) و خلنگ زارهای  کم بوتۀ مرز جنگل جای خود را به علفزارهای آلپی در دامنه های شمالی و جلگۀ thorn-cushion ایران و تورانیان رو به قله ها و دامنه های شمالی میدهند.  تا کنون ۳۲۳۴ گونه متعلق به ۸۵۶ دسته و ۱۴۸ خانوادۀ گیاهان آوندی از استان های شمالی ایران و تالش جمهوری آذربایجان گزارش شده است. انواع اصلی پوشش گیاهی منطقۀ جنگلی هیرکانیان شامل موارد زیر می شود: ۱) پوشش گیاهی تپه ماسه ایی در امتداد سواحل دریای خزر ۲) اجتماع علفزارهای پوشیده C4 بر روی چینه های صخره ایی ۳) پوشش گیاهی آبی بر روی تالاب ها ۴) جنگل های دره ایی و رودخانه ایی ۵) جنگهای برگریز پست و آبرفتی ۶) جنگل های برگریز کوهستانی و کوهپایه ایی ۷) جنگلهای برگریز دامنه ایی (Quercusmacranthera) 8) درختزارها و خلنگزارهای انتقالی و وراثتی ۸) درخت زارهای Cupressus sempervirens و Thuja orientalis 9) جنگل های سرو کوهی ۱۰) چمنزارهای آلپی و نیمه آلپی ۱۱) جلگۀ کوهستانی پوشیده با گونۀ thorn-cushion و گیاهان خشک زی ۱۲) اجتماعات صخره ایی ۱۳) اجتماع گیاهان شوره زی ۱۴) جلگۀ Artemisia spicigera و بیابان شبیه تپه ۱۵) رستنگاه های میان مواد پوسیده و فاسد ۱۶) مناظر فرهنگی و جنگلهای مصنوعی.
شواهد بدست آمده از مطالعات انجام شده بر روی سلسله خاک های بادآورده / palaeosol، تغییرات طولانی مدت سطح دریای خزر ورسوبات دریاچه ایی/ذغال کک در شمال ایران نشانگر سابقۀ پوشش گیاهی و جوی منطقۀ جنوب خزر می باشد. مطابق این بررسی ها، در طی اوایل دوران پلیستوسن، حداقل قسمت هایی از منطقه تحت پوشش گیاهی جلگه مانند بود و آب و هوا نسبتا از آب و هوای فعلی گرمتر بود. علاوه بر این تصور میشود که شمال ایران منطقۀ وسیعی بوده که تجمع گرد و غبار و تشکیل خاک های باد آورده در طی دوران یخ زدگی پلیستوسن افزایش داشته و این رویداد همزمان با تغییرات عمدۀ آب و هوا در جنوب شرقی اروپای مرکزی و آسیای مرکزی است. این مطالعات علاوه بر این تغییرات قابل توجه جوی در شمال کشور را نشان می دهد که آب و هوای سرد و خشک در این منطقه شرایط گرم و مرطوب در طی یخبندان پلیستوسن تغییرکرد.


 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود