معرفی بهترین منبع شیمی کنکور برای داوطلبان کنکور۹۹ 

معرفی بهترین منبع شیمی کنکور برای داوطلبان کنکور۹۹ 

شیمی درسی است که در آزمون سراسری برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی ارائه می‌شود، و برای گروه آزمایشی تجربی با ضریب ۳ اهمیت زیادی دارد.
درس شیمی سومین درس در دفترچه اختصاصی علوم ریاضی(از ۲۰۱ تا ۲۲۵) و چهارمین درس در دفترچه اختصاصی رشته تجربی(از ۲۳۶ تا ۲۷۰) است. ماهیت آن توصیفی و مهارتی است بنابراین روش مطالعه آن کمی با دروس دیگر فرق دارد به این معنا که این درس را صرفا نمی‌توان حفظ کرد و باید به عمق مفاهیم آن پی برد تا بتوان موفق شد؛ برای رسیدن به این منظور شناخت بهترین منبع شیمی کنکور بسیار کمک کننده است.

معرفی بهترین منبع شیمی کنکور برای داوطلبان کنکور۹۹

روش مطالعاتی در کنکور:

وقتی از درصد برتر در شیمی کنکور از افراد برتر سوال می‌شود؛ این که راز موفقیت شما در چیست؟ در کنار استفاده از بهترین منبع شیمی کنکور به چند چیز دیگر خیلی تاکید دارند که اگر این موارد را رعایت کنید، موفقیت شما حتمی خواهد شد.

۱- دقت و توجه به مسائل: اینکه تا مساله را به خوبی درک نمی‌کردند از آن نمی‌گذشتند. تکرار و مرور زیاد دروس و مسائل یکی از کلیدهای موفقیت آنها در این زمینه بوده است. این خود باعث می‌شود سرعت و دقت در حل سوالات محاسباتی بالا رود و به گونه‌ای موفق به مدیریت زمان سر جلسه کنکور حاضر شوند.

۲- خلاصه‌نویسی، نوشتن نکات مهم، درست کردن جدول و نمودار درختی و تمرین زیاد نزدیک به موعد آزمون، جمع‌بندی: باید آنقدر تمرین زیاد باشد که با دیدن یک تست بلافاصله روش حل آن و همچنین واکنش در ذهن مرور شود و خود به خود روی کاغذ بیاید.
رتبه‌های برتر، راحت رتبه برتر نشده‌اند. آنها با تلاش و مشقت فراوان توانستند به این حدی برسند که الان شما آرزوی رسیدن به جایگاه آنها را دارید.
آرزو تنها کافی نیست و امیدتان را از دست ندهید و مانند آنها تلاش کنید. آنگاه خواهید دید رتبه برتر شدن اصلاً محال نیست.

۳- تست حل کردن: تست زدن یکی از تاثیرگذار‌ترین روش، برای موفقیت در کنکور است. در واقع مطالعه شیمی بدون حل تست معنا و مفهومی ندارد. شما با تست زدن، مهارت و سرعت عمل خودتان را بالا می‌برید و به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برید. شیمی درسی است که باید ریز تا درشت تستها را برای فراگیری بهتر آن حل کنید تا مسائل به خوبی برای شما جا بیفتد. یکی از مهمترین دلایل موفقیت، که افراد برتر به آن اشاره می‌‌کنند تست‌زنی زیاد آنها بوده؛ البته فراموش نکنید تست‌ها باید هم استاندارد باشند هم قوی. شما باید بعد از یادگیری یک فصل تعدادی تست آموزشی حل کنید تا خطاهای خود را پیدا کنید. از آنجایی که ماهیت درس شیمی مهارتی- توصیفی است؛ یعنی هم مساله دارد هم مطالب حفظی، بنابراین تست‌ها هم متفاوت می‌شوند.

۴- مهارت حل مساله و بالا بردن سرعت محاسباتی: به دلیل اینکه عدد‌ها در شیمی رُند نیستند و برای حل مسائل تا حد زیادی باید قدرت محاسباتی بالایی داشته باشید، شما باید در طول سال این مهارت را با قرار دادن یک برنامه روزانه با حل چندین مساله شیمی در روز کسب کنید تا با اعداد و ارقام بیشتر سر و کله بزنید و به این مهارت دست پیدا کنید.

۵- مدت زیاد مطالعه: وقتی از افرادی که درصدهای بالا در این درس گرفتند سوال می‌شود چقدر زمان گذاشتید؟ همیشه به ساعت‌های بالای مطالعه اشاره می‌کنند مثلا هفته‌ای ۱۰ ساعت به بالا برای شیمی وقت می‌گذاشتند.

نکته ۱: سوالات شیمی در کنکور بیشتر تحلیلی طرح می‌شود. بنابراین شیمی را بیشتر سعی کنید تحلیلی بخوانید و یاد بگیرید تا اینکه حفظ کنید.
نکته ۲: سعی کنید اول به خود کتاب درسی تسلط کامل پیدا کنید بعد بروید سراغ بهترین منبع شیمی کنکور.
بهترین منبع شیمی کنکور 99 (نظام جدید):

۱) کتاب‌های شیمی نشر الگو:

خلاصه نکات مهم هر درس در ابتدا بصورت نمودار درختی، تست‌های چهار‌گزینه با مشخص کردن منبع (مثلا نوشته صفحه فلان تا فلان کتاب درسی)، بررسی همه گزینه‌ها در بخش پاسخ تشریحی وتقسیم‌بندی تست‌ها با توجه به درجه سختی از محتویات این کتاب است. هم چنین کادر‌های آموزشی تحت عنوان “کلاس درس” در بین پاسخ‌های تشریحی آورده شده.

کتاب‌های شیمی نشر الگو برای کنکور 99

۲) کتاب‌های شیمی مهر و ماه:

جزء کتاب‌های جدید اما نسبتا قوی شیمی نظام جدید است. هر فصل با تست‌های چهار‌گزینه‌ای شروع می‌شود، در انتهای فصل دو نوع آزمون دارد:

الف) آزمون استاندارد: بیست تست دارد و تقریبا همه مباحث اصلی این فصل را پوشش می‌دهد و هم تست آسان دارد هم متوسط و هم سخت.

ب) هایپر آزمون: ده تست دارد که همه یا متوسط هستند یا سخت، که در واقع برای سنجش میزان تسلط به آن فصل است.
پاسخ‌های تشریحی خوبی دارد. اما همه گزینه‌ها بررسی نمی‌شوند، در بین پاسخ‌های تشریحی،‌ ایستگاه شارژ دارد که به عنوان درسنامه است.

۳) کتاب‌های شیمی مبتکران:

برای هر پایه دو جلد است که هر جلد یک سری از فصول را شامل می‌شود.
مثل کتاب‌های نظام قدیم کارگاه‌های نکته و تست روان و همراه شخصیت‌های کاریکاتوری جذاب دارد.
تست‌های به انواع VIP(برای کسانی که وقت کمی دارند، همین تست‌ها کفایت می‌کند.) تست‌های دسا(درجه دوم اهمیت) و بی‌علامت تقسیم می‌شوند.
در نظام قدیم مبتکران، حرف اول را می‌زد اما برای نظام جدید خوب هست ولی عالی نیست.

کتاب‌ شیمی مبتکران برای کنکور 99
*توصیه مکتبستان برای هر سه پایه شیمی نظام جدید، کتاب‌های نشر الگو است.

بهترین منبع شیمی کنکور 99(نظام قدیم):

۱) کتاب‌های شیمی مبتکران:

کتاب‌های پایه دوم و سوم و پیش جدا هستند.
مبتکران برای شیمی چهار نوع کتاب دارد:

الف) کتاب‌های واجب: شامل تعداد زیادی پرسش چهار گزینه‌ای با سطح خیلی خوب هستند که در بین پاسخ‌های تشریحی ایستگاه‌های درس و نکته دارند و هر فصل 30 تا 50 تا ایستگاه درس و نکته وجود دارد. تو قسمت تست‌های چهار گزینه‌ای، تست‌هایی با عنوان VIT دارد، و کسانی که وقت ندارند همه تست‌ها را بزنند، می‌توانند تست‌های این بخش را بزنند.

ب) کتاب‌های تکمیلی: تست‌هایش سطح بالاتری دارد بویژه تست‌هایی تحت عنوان “نوادگان مندلیف”

ج) کتاب‌های آموزشی: که بیشتر روی آموزش مفاهیم کار میکنند که در واقع همون ایستگاه‌های کتاب‌های واجب هستند که مثال‌ها و توضیحات بیشتری دارند. تست‌هایی هم دارد اما برای کنکور کافی نیست.

د) کتاب‌های فیل: مناسب برای دوران جمع‌بندی هستند. یعنی نکات و تست‌هایی را مطرح کرده که در سالهای اخیر مورد توجه طراح‌ها بوده است.

۲) کتابهای شیمی خیلی سبز:

فقط برای پایه سوم و پیش هستند. سطح‌شان خیلی با مبتکران تفاوتی ندارد و تست‌هایی تحت عنوان سری Z دارد که سطح بالاتری دارند و برای کسانی که می‌خواهند درصد بالایی کسب کنند مناسب است.

۳) موج آزمون نشر الگو:

برای دوران جمع‌بندی مناسب است و در سالهای اخیر به‌ خاطر تست‌ها و درسنامه‌های فوق‌العاده ش، خیلی از آن استقبال شده است.

*توصیه مکتبستان برای شیمی نظام قدیم، کتاب‌های مبتکران واجب برای هر سه پایه و کتاب موج آزمون برای دوران جمع بندی است.

باورهای غلط در مورد شیمی:
باورهای غلط که در بین داوطلبان جا افتاده، اینکه شیمی درس سختی است و آوردن درصد خوب از آن تقریباً غیر‌ممکن است و به علت داشتن محاسبات زیاد در زمان کوتاه نمی‌توان به تمام سوالات پاسخ صحیح داد.
اما این نوید را باید به شما بدهیم که با وجود سختی‌هایی که این درس دارد ولی سوالات دشوار همیشه در کنکور بی‌جواب نمانده و همیشه عده‌ای بوده‌اند که با پشتکار عالی و شناخت بهترین منبع شیمی کنکور و استفاده خوب از آن، به سوالات دشوار به راحتی جواب دادند. و حتی عده‌ای بودند که به ۱۰۰ درصد سوالات پاسخ صحیح دادند.

مقالات خواندنی: 

بهترین منبع عربی کنکور برای داوطلبان کنکور ۹۹

بهترین منابع کنکور ۹۹ چه منابعی می‌تواند باشد؟

بهترین منبع ادبیات کنکور برای داوطلبان کنکور ۹۹ 

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی کدامند؟

بهترین منابع کنکور

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود