بهترین رشته‌های انسانی کدامند؟ بروزرسانی 2019

ملاک‌های هر شخص تعیین‌کننده بهترین رشته‌های انسانی:  

در واقع به طور دقیق نمی‌توان گفت: بهترین رشته‌های انسانی کدامند؟ زیرا علایق و خواسته‌های هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و با در نظر گرفتن ملاک‌های هر شخص، می‌توان نتیجه گرفت که بهترین رشته برای هر فرد کدام است.

بهترین رشته‌های انسانی کدامند؟

وقتی گفته می‌شود بهترین رشته‌های انسانی کدامند؟ زود این مورد به ذهن می‌رسد که پر‌طرفدارترین رشته‌ها کدامند؟ در حالی که شاید آن رشته‌ی پرطرفدار برای شخص خاصی ایده‌آل نباشد به آن معنا که ممکن است برای آن فرد مورد نظر، رشته پرطرفداری به‌ هیچ‌وجه مناسب نباشد.

برای مثال: ممکن است فردی از عربی متنفر باشد ولی به خاطر اینکه وکالت صرفا رشته‌ای پرطرفداراست به این رشته وارد می‌شود؛ و به خاطر دارا بودن منابع زیاد عربی از پس این رشته برنمی‌آید.

یا مثلاً به رشته روانشناسی علاقه چندانی ندارد ولی چون رشته‌ای پرمخاطب است به آن وارد می‌شود و چون به آن علاقه ندارد با مشکل مواجه می‌شود. یا مثلا رشته‌ای پرمخاطب و پرطرفدار است ولی آینده شغلی پابرجایی ندارد به علت اشباع شدن. مثلا همین رشته وکالت! مگر چند پرونده حقوقی و جزایی در ایران داریم که نیازمند این همه دانشجوی وکالت باشد؟! با این حال ما به معرفی چندین رشته علوم انسانی خواهیم پرداخت تا هر کس با در نظر گرفتن علایق و روحیات و ملاکهای خودش به بهترین انتخاب دست پیدا کند.

 

چگونه در هر رشته‌ای به درآمدهای بالا برسیم؟

شاید برای شخصی وقتی این سوال ایجاد می‌شود که بهترین رشته‌های انسانی کدامند؟ بلافاصله برایش پردرآمدترین رشته‌ها، بهترین رشته‌ها تلقی شود. یکی از مهمترین دلایل دانش‌آموزان برای رفتن به دانشگاه، داشتن یک درآمد بالا متناسب با رشته انتخابی‌شان است.

این که چه رشته‌هایی پردرآمد هستند بستگی به خود شخص دارد که چگونه بتواند در آن رشته پیشرفت کند و به آن رشته علاقه داشته باشد؛ دقیقا به آن معنا که درآمدزایی در هر رشته‌ای بستگی به خود فرد دارد. شاید رشته‌ای به قدری مهجور باشد که اصلا به فکر کسی هم نرسد بتوان از آن رشته درآمدزایی کرد چه رسد به اینکه بخواهند به آن رشته وارد شوند و بخواهند برایش زحمت بکشند بعد میبینیم که شخصی به همان رشته وارد شده و به درآمدهای بالایی هم رسیده؛ حتی بالاتر از درآمد کسانی که به رشته‌های پرمخاطب وارد شدند و این تا حد زیادی بستگی به علاقه و تلاش و همت و در نهایت هدف شخص دارد. وقتی فردی هدفش برایش آنقدر مهم است که تمام زندگیش را برای رسیدن به آن هدف اصلی و نهایی تنظیم کند مطمئن باشید موفق خواهد شد.

 

شاه کلید رسیدن به قله آرزوها، کسب مهارت است.

مورد دیگری که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم شاید چندان به چشم نیاید و شاید بارها به گوشتان خورده باشد یا دیده باشید ولی سرسری از کنار آن گذشته باشید. ولی تمام آرزوی شما که همان پولدار شدن است تنها در گرو آن است. حال آن چیست؟ آن مهارت کسب کردن است. مهارت کسب کردن در هر زمینه‌ای و رشته‌ای که هستید شما را به قله خواسته‌هایتان می‌رساند؛ که البته چنین موردی در دانشجویانی که فارغ‌التحصیل در هر رشته‌ای شدند کم به چشم می‌خورد. حال ایراد از سیستم آموزشی است یا شرایط بد اقتصادی فرقی نمی‌کند! خود مسئولان مربوطه هم بارها به عدم توانایی و مهارت دانشجویان فارغ التحصیل اشاره کرده‌اند.

 

پردرآمدترین و بهترین رشته‌های انسانی کدامند؟

قبل از اینکه بخواهیم بگوییم پردرآمدترین و بهترین رشته‌های انسانی کدامند؟ باید به این نکته توجه کنید که لازمه قبولی در بهترین رشته‌های علوم انسانی کسب درصد‌های بالا در دروس است.

داوطلب رشته علوم انسانی برای قبولی در رشته‌های تراز اول باید در دروس عربی، ادبیات و مطالعات اجتماعی درصدهای بالایی داشته باشد.

همچنین اولین و مهمترین موردی که در انتخاب رشته باید در نظر گرفته شود آگاهی از بازار‌کار رشته‌های دانشگاهی است.

 

حسابداری: رشته حسابداری جزو رشته‌های پرمتقاضی در کشور است و جامعه نسبت به آن احساس نیاز کرده؛ بنابراین رشته حسابداری را می‌توان یکی از بهترین رشته‌ها در گروه علوم انسانی دانست.

 

روانشناسی: فارغ التحصیلان در این رشته می‌توانند در کلینیک‌های روانشناسی مشغول به کار شوند؛ همچنین می‌توانند مشاور سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌ها شوند یا خودشان مراکزی را تأسیس کنند. مثل: مهد کودک، مرکز مشاوره، مرکز نگهداری از سالمندان و …..

 

و همچنین:

 

قضاوت، روزنامه‌نگاری، مشاور، کارشناس مالی، کارشناس جهانگردی، باستان‌شناسی، مدیر مهدکودک، مربی تربیت بدنی، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، مددکار اجتماعی، کارشناس بیمه، زبان‌شناس،

رشته‌های مدیریت با شاخه‌های متعددش از رشته‌های پردرآمد و مورد نیاز جامعه محسوب می‌شود. از جمله: مدیریت بازرگانی، امور گمرکی، امور بانکی، اداره امور بیمارستانها، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی، مدیریت جهانگردی، مدیریت بیمه، مدیریت مالی، مدیریت کمیسر دریایی، فناوری اطلاعات، مدیریت کارآفرینی.

 

سخن پایانی:

البته رشته‌های دیگری هم ممکن است باشد که انسان را به درآمدهای بالا برساند که در اینجا به آنها اشاره نشد، همچنین رشته‌های یاد شده در اینکه بهترین رشته‌های انسانی کدامند؟ کلیت ندارد به آن معنا که همانطور که گفته شد شاید رشته‌ای کم درآمد تلقی شود ولی با تلاش و همت و کسب آگاهی و مهارت، شخص در آن رشته بسیار موفق خواهد بود همچنین ممکن است پردرآمد محسوب شود ولی به دلایل مختلف مثل عدم علاقه شخص نتواند در آن موفق شود، بنابراین در نظر گرفتن ملاک‌هایی که در خودتان وجود دارد مهمترین لازمه برای موفقیت شما در هر رشته‌ای است.

 

 

مقالات خواندنی و انگیزشی کنکور سراسری

انگیزشی کنکور سراسری و 4 نکته موثر برای تقویت انگیزه کنکوری ها

۸ نکته طلایی جهت ایجاد انگیزه برای درس خواندن در کنکور

آیا مشاوره کنکور ۹۹ می‌تواند سرنوشت ساز باشد؟

قبولی در کنکور با رتبه عالی مشروط به آموختن روش‌های آسان و اصولی

مگه میشه کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند موفق بشن؟!

بهترین رشته‌های دانشگاه فرهنگیان کدامند؟

درآمد رشته دندانپزشکی چگونه است؟

رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

 
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود