برای پزشکی چقدر درس بخوانیم؟ (بروزرسانی جدید)

شما در هر رشته‌ای که باشید مسلما هر چقدر بیشتر و بهتر درس بخوانید موفق‌تر خواهید شد.

حال زمان مطالعه، بستگی به رشته‌ای دارد که انتخاب کرده‌اید که البته رشته پزشکی نسبت به دیگر رشته‌ها برای به دست آوردن نتیجه مطلوب به ساعات بیشتری برای مطالعه نیاز دارد؛ و البته این ساعات مطالعه باید به گونه‌ای تنظیم شود که بتوان از آن استفاده بهینه شود. اینکه برای پزشکی چقدر درس بخوانیم؟ فقط مربوط به ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی نیست و مستلزم در نظر گرفتن موارد دیگری نیز هست؛ پس ما تنها نباید به ساعات مطالعه اکتفا کنیم.

 

برای پزشکی چقدر درس بخوانیم؟ (و چگونه درس بخوانیم)

داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و طبقه‌بندی درست و اصولی دروس و استفاده درست از منابع و شناخت منابع مناسب می‌تواند کیفیت مطالعه را به طور چشمگیری افزایش دهد. برای پزشکی چند ساعت باید درس خواند

افزایش ساعات مطالعه در هر روز برای کسانی که از خود می‌پرسند برای پزشکی چقدر درس بخوانیم؟ موقعی موثر است که با شناخت راه‌های درست مطالعه همراه باشد و مطمئناً شما را به موفقیت خواهد رساند؛ بنابراین افزایش ساعات مطالعه در هر روز اثربخش است ولی اثرگذاری واقعی زمانی است که این افزایش ساعات مطالعه را با کیفیت خوب همراه کنید. برای مثال: فرض کنید دانش آموزی کل روز را درس می‌خواند ولی چون روش‌های درست درس خواندن را نمی‌داند نسبت به آن دانش‌آموز که ۶ ساعت در روز درس خوانده، کمتر به نتیجه می‌رسد. بنابراین توصیه می‌شود اول، راه و روش درست درس خواندن را یاد بگیرید بعد تصمیم بگیرید چند ساعت در روز را به دست خواندن اختصاص دهید.

حالا که جواب سوال چند ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی لازم هست مشخص شد، به سراغ باقی موارد مهم می رویم.

بهترین راهنما جهت مطالعه اصولی، بررسی رتبه‌های برتر کنکور است.

  • یکی از رازهای موفقیت رتبه‌های برتر کنکور تست‌زنی زیاد آنها بوده؛ تست‌زنی باید با مطالعه همراه باشد به این معنا که هر درسی را که مطالعه کردید تست‌های مربوط به آن درس را حل کنید و تست‌ها را نگذارید برای آخر کار.

در این صورت وقتی مطالعه دروس تمام شد اولا: حوصله حل کردن تمام تست‌ها را شاید نداشته باشید؛ ثانیا: ممکن است دیگر فرصتی برای زدن تست نداشته باشید.

در نتیجه زدن تست همیشه باید با مطالعه همراه باشد و بهتر است در آخر هر هفته یک بار دیگر تست‌های دروس خوانده شده در آن هفته را مرور کنید تا بهتر در ذهنتان جا بگیرد.

نکته: اهمیت مطالعه و دانستن دروس مساوی با اهمیت‌ تست‌زنی است و هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد. زیرا:

۱- با زدن تست، شما با روش تست‌زنی آشنا می‌شوید.

۲- تا حدودی روش درس خواندن را بر اساس تست‌ها فرا می‌گیرید.

۳- تعدادی از این تست‌ها در کنکور تکراری یا مشابه هستند.

۴- سرعت عمل شما را در کنکور افزایش می‌دهد. اصلا نگران این نباشید که وقتتان سر تست حل کردن تلف می‌شود بلکه مرتب سعی کنید وقت، جهت حل کردن تست‌های بیشتر پیدا کنید؛ هرچه بیشتر تست بزنید درصد موفقیت بالاتر می‌رود.

بنابراین در جواب این سوال که برای پزشکی چقدر درس بخوانیم؟ باید گفت: لزومی ندارد خودمان را بکشیم! همین که درس را بفهمیم و تست‌های همان درس را حل کنیم کافی است. البته دروس هم با هم فرق دارند و بعضی از دروس به تکرار بیشتری نیاز دارند.

  • یکی دیگر از رازهای موفقیت رتبه‌های برتر کنکور تکرار زیاد دروس بوده است. با تکرار زیاد، مطالب در ذهن حک می‌شوند و وقتی مطالب ملکه ذهن شوند فراموش کردن آن محال می‌شود و نهایتا با یک‌بار مرور، مطالب یاد آوری می‌شوند.
  • داشتن برنامه‌ریزی خوب و اصولی و اینکه بدانید در طول روز چه می‌خواهید و در ابتدای روز انتهای آن را مشخص کنید یکی دیگر از رازهای موفقیت شماست. اگر این کار را به عهده یک فرد متخصص در این زمینه مثلاً همان رتبه‌های برتر بگذارید، هم راحت‌تر هستید هم بهتر به نتیجه می‌رسید. در این زمینه ما می‌توانیم کمکتان کنیم.

مشاهده مقاله  ترجمه مقاله مفهموم مدیریت استراتژیک در بخش غیرانتفاعی

در این میان از منابع خوب با بازدهی عالی مثل پکیج‌ها و چکیده‌ها هم غافل نباشید.

  • نهایتا راز موفقیت شما جواب این سوال است که برای پزشکی چند ساعت باید درس خواند؟ جواب اینکه: هرچه بیشتر بهتر!

آیا اینکه تنها بدانیم برای پزشکی چقدر درس بخوانیم؟ کافی است؟

با مواردی که ذکر شد و اینکه برای پزشکی چقدر درس بخوانیم؟ تنها نباید به این بسنده کنید که به شما بگوییم: در هر روز چقدر درس بخوانید. مثلا به فرض ما به شما بگوییم شما در هر روز اگر ۱۰ ساعت درس بخوانید حتما موفق خواهید شد؛ حال اگر از موارد ذکر شده غافل شویم و تنها به درس خواندن اکتفا کنید به نظر، موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود.

حال اگر روزی هفت ساعت درس بخوانید ولی موارد ذکر شده را رعایت کنید بازدهی خیلی بهتری خواهد داشت تا اینکه مثلا روزی ۱۲ ساعت بدون برنامه درس بخوانید یا ندانید کجا را بیشتر بخوانید یا مطالعه کنید و از تست‌زنی غافل شوید. پس اینکه چند ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی لازم است، به خود شما و شرایط شما بستگی دارد.

بیشتر مواقع وقتی اینگونه درس بخوانید چون به صورت غیر اصولی درس خواندید کلا که جمع ببندید به زور دو ساعت مفید درس خواندید؛ چون اکثراً بی‌انگیزه مطالعه کردید؛ چون هدفی برای آن روز مشخص نکردید. بنابراین تلاشی هم برای به نتیجه رسیدن در آن روز نمی‌کنید.

برای پزشکی چقدر درس بخوانیم؟

بعد از اجرای تمام موارد فوق، نوبت آن می‌رسد که ساعات مطالعه را مشخص کنید؛ که البته مشخص کردن ساعات مطالعه هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. مثلا: آن دانش‌آموزانی که امسال کنکور دارند مسلما وقت بسیار بیشتری را باید در هر روز برای درس خواندن اختصاص دهند.

آن دانش‌آموزانی که امسال کنکور دارند بیشتر مطالعات خود را تا به حال انجام دادند و فقط مرور و جمع بندی دروس باقی مانده. هرچه مرور‌ها بیشتر باشد مطالب بهتر در ذهن جا می‌گیرد.

بهترین بازدهی زمانی است که شما بتوانید بیش از سه بار، تمام دروس همراه با تست‌ها را مرور کنید و اگر کسی موفق شود اینگونه درس بخواند موفقیتش حتمی است و جزء نفرات برتر خواهد شد. حال دیگر به خود شما بستگی دارد که چگونه بتوانید برنامه‌ریزی کنید تا ۳ بار دوره کامل دروس برای شما محقق شود.

تا فرا رسیدن کنکور، اگر بتوانید از تمام لحظات استفاده کنید با روزی ۱۰ ساعت مفید مطالعه با برنامه‌ریزی، بسیار عالی است.

و آن دانش‌آموزانی که سال دیگر کنکور دارند وقت بیشتری برای درس خواندن دارند. البته خیالتان را راحت نکنید که وقت زیاد داریم و شما هم از تمام لحظات خود از همین ابتدا استفاده کنید و با یک برنامه‌ریزی ایده‌آل و شناخت منابع خوب و زدن تست از همین الآن و اختصاص دادن روزی حداقل ۵ ساعت مطالعه، خودتان را برای رویارویی کنکور‌۹۹ آماده کنید.

با توجه به تمام موارد فوق و به‌کارگیری همه آنها به راحتی خواهیم فهمید که چند ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی لازم است و برای پزشکی چند ساعت و چقدر درس بخوانیم؟ 

مقالات خواندنی

برنامه ریزی کنکور 1401 رایگان

تاثیر معدل در کنکور 1401

روش اصولی مطالعه واژگان و املای ادبیات فارسی

بهترین روش مطالعه زیست

 

 
یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود