رتبه های برتر کنکور (تمام رشته ها) | با چه رتبه ای چه رشته ای قبول شدند

یکی از سوالات رایجی که بچه ها ازم میپرسن اینه که کنکور ۱۴۰۰  با چه رتبه ای کجا قبول میشم؟ رتبه های برتر کنکور  با چه رتبه ای چه رشته ای قبول شدند؟

خب امروز قصد دارم راه دستیابی به پاسخ این سوال رو بهتون یاد بدم.

ببینین فایلی رو که تو این پست قرار دادم، یادگار ماندگار کانون آموزش هست.

یکی از بهترین خدمات کانون در این زمینه، جمع آوری بانک اطلاعاتی غنی قبولی های سال های گذشته است.

شما میتونید با مراجعه به یادگار ماندگار کانون که در این بخش قرار دادیم، متوجه بشید که در سال های گذشته رتبه های برتر کنکور  و  با چه رتبه ای در چه رشته ای قبول شدند و برای قبولی در کنکور سراسری به چه رتبه ­ای و چه ترازی نیاز هست.

تو این فایل اکثر قبولی های هر رشته با رتبشون ذکر شده است. اگه شما خیلی مایل باشین که بدونین با هر رتبه ای چه رشته ای قبول میشین؛ خیلی راحت میتونین این فایل رو باز کنید و همه قبولی های رشته مورد نظرتون با ذکر منطقه و رتبشون رو ببینین.

بر همین اساس مجله یادگار ماندگار ۹۸، بر اساس کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ تنظیم شده و دید خوبی برای کنکور ۱۴۰۰ به شما میده. قبولی های کانونی دانشگاه محور در همه رشته ها در سال ۱۳۹۸، به تفکیک و با جزئیات برای شما قرار گرفته.

این نکته رو هم بگم که اطلاعات مربوط به چند از ۱۰ و چارک پایین قبولی دانش آموزان کانونی، به همراه اسامی دانش آموزان قبول شده در آن دانشگاه به صورت کامل تو هر فایل قرار گرفته است.

بر همین اساس شما میتونین تراز کانونی خودتون رو متناسب با قبولی مدنظرتون فیکس کنین و دید دقیقی از مسیر پیش روی خودتون برای رسیدن به رتبه و رشته و دانشگاه مد نظرتون داشته باشین.

دانلود فایل با چه رتبه اي در چه رشته اي قبول شدند ؟

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

پشت کنکور ماندن یا نماندن!

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

فایل با کیفیت قبولی های دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۹۸ را از این قسمت دانلود کنید.

با چه رتبه ای کجا قبول میشم ؟

یکی از دغدغه‌های اصلی اغلب داوطلبان کنکور این هست که با چه رتبه‌ای کجا قبول میشم و برای رسیدن به رشته دلخواهم باید چه رتبه و ترازی رو کسب کنم. با مشاهده فایل‌های این مقاله تا حدود زیادی میتونید با رتبه‌های قبولی در رشته‌های پرطرف‌دار آشنا بشید.

آیا شرایط کنکور سراسری هر ساله با یکیدیگر یکسان می باشد ؟

لازم به ذکره بگم که شرایط هرساله کنکور سراسری با سال‌های قبل اون متفاوت هست و ممکنه در یک سال سطح سؤالات آزمون سراسری آسون باشه و در سال دیگر شرایط این‌طور نباشه.

وضعیت شرکت کنندگان کنکور سراسری چه تفاوتی با سال گذشته خود می کند ؟

طبق بررسی‌های انجام شده، هرسال به تعداد داوطلبان کنکور سراسری اضافه میشه و به نوعی سال به سال رقابت سخت ‌تر میشه؛ و همه این عوامل در تعیین رتبه و تراز کنکوری‌ها مؤثر هستن.

به طور مثال شاید داوطلبی در یک سال با رتبه بالا در رشته پرطرف‌دار قبول بشه و در سال بعد داوطلب دیگر با همون رتبه نتونه در همون رشته نمره قبولی رو کسب کنه. به همین ترتیب تنها به فایل‌های بالا اکتفا نکنید و رتبه‌های قبولی در سال ۹۸ دلیلی بر قبولی یا عدم قبولی شما در آزمون سراسری سال‌های بعد نیست.

در تابستان بهتره به ۱۲ ام بیشتر توجه کنیم یا ۱۰ ام و ۱۱ ام ؟

هرساله مؤسسات آموزشی مختلف اقدام به معرفی قبولی رشته‌های پرطرف‌دار می‌کنند و هدف مؤسسات از این کار، آشنایی داوطلبان با رتبه‌های قبولی در هرسال است که در این زمینه آشنایی نسبی کسب خواهید کرد.

طبیعتاً قبولی در شهرهای بزرگ و دانشگاه‌های دولتی سخت‌تر هست و کنکوری‌ ها در صورت تمایل به قبولی در این دانشگاه‌ها باید تلاش مستمر و پایداری داشته باشند.

گفتنی است که اغلب دانشگاه های درجه یک ایران در شهر تهران واقع هستند و اولویت اول رتبه‌های برتر کنکور هم تحصیل در این دانشگاه‌ هاست.

طبق آماری که سازمان سنجش هرساله اعلام میکنه، بیشترین تعداد شرکت‌کننده کنکور سراسری مربوط به رشته تجربی است و اغلب داوطلبان تمایل دارند در شاخه‌های مختلف علوم تجربی اقدام به تحصیل کنند.

درواقع رقابت اصلی کنکور سراسری تجربی مربوط به سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هست و شرایط قبولی در این سه رشته پرطرف‌دار هرساله دشوارتر میشه و ظرفیت دانشگاه ‌ها هم برای رشته‌های مذکور کمتر میشه.

به همین منظور اگر قصد قبولی در این سه رشته محبوب رو دارید، باید برنامه‌ریزی منظم درسی و مطالعه مستمر داشته باشید. سایر رشته‌های تحصیلی به اندازه رشته تجربی متقاضی ندارند و قبولی در این رشته‌ها آسون تر هست و به نوعی تمرکز اصلی کنکور سراسری بر روی رشته تجربی هست.

شاید ذکر این نکته برای شما جالب باشه؛ اما آن‌قدر رقابت در رشته تجربی بالا است که قبولی در این رشته تنها به زدن یا نزدن چند تست برمی‌گرده و بسیاری از رتبه‌ها طبق شرایط مذکور جابه‌جا میشن.

پیشنهاد میکنم مقاله ۱۰ راز موفقیت رتبه های برتر کنکور ۹۹ کدامند رو مطالعه کنید؛ احتمالاً براتون جالب باشه بدونید که این افراد دقیقاً چطوری عمل کردند که رتبه برتر شدند.

 

کلام آخر

دیگه مسیر قبولی تو هر رشته ای رو که حسابی بهش علاقه داری و هدف اصلی اینه روزانه برای شما مشخص شده. بعضی رشته ها خیلی هم پرطرفدارتره و رقابت توی اونها بیشتره؛ بنابرین باید بدونی که برای کنکور ۱۴۰۰ هر درسی رو به چند درصد باید برسونی و برای این کار ساده ترین و تست خیز ترین مباحث رو باید بشناسی.

حالا که با درصد ها و حدود رتبه ها آشنا شدی، فقط کافیه مباحث مورد نظرت رو انتخاب کنی و با تلاش و برنامه ریزی درسی به سمت هدفت حرکت کنی.

بنابرین شک نکن با یه مطالعه دقیق و برنامه ریزی شده میتونی تو کنکور ۱۴۰۰ خیلی راحت به قبولی تو رشته مورد علاقت برسی.

تصور اغلب دانش‌آموزان این است که رتبه‌های برتر کنکور در مدارس درجه یک و تاپ ایران تحصیل کردند و بهترین شرایط تحصیلی در اختیارشان بوده . اما در واقعیت این‌طور نیست و بسیاری از رتبه‌های برتر در مناطق محروم کشور زندگی می‌کنند و به مؤسسات مختلف کنکوری دسترسی ندارند و با این شرایط به موفقیت میرسند.

10 راز موفقیت رتبه‌های برتر کنکور 99 کدامند؟

چه بسا اغلب دانش آموزان برای رسیدن به رشته دلخواه شون هزینه‌ های زیادی رو متقبل میشن؛ ولی نتیجه مورد انتظار خودشون رو کسب نمی‌کنند.

به عبارت بهتر قبولی در کنکور سراسری به عوامل گوناگونی مانند شرکت در کلاس‌های کنکوری و مؤسسات آموزشی و … بستگی نداره و دلایل اصلی موفقیت و رتبه برتر شدن محسوب نمیشه.

تمامی این موارد رو برای شما بازگو کردیم تا با شرایط قبولی در رشته‌های پرطرفدار تجربی آشنا بشید و خودتون رو برای دستیابی به موفقیت‌های بالاتر آماده کنید و امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشه و بتونید از این مطالب نهایت استفاده رو ببرید.

برخی از سوالات متداول 

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود