انگیزشی کنکور سراسری و 5 روش مطمئن برای افزایش انگیزه

انگیزشی کنکور سراسری

دوستان مکتبستانی عزیز، شاید برای خیلی از شما پیش آمده باشد که نمی‌توانید به اهداف‌تان برسید. درس خواندن بی‌فایده است، و از رقبایتان عقب افتاده‌اید. دیگر چیزی به کنکور سراسری نمانده است و امیدی برای قبولی ندارید.

می‌دانیم، اما شما تنها کسی نیستید که این افکار را دارد.

انگیزشی کنکور سراسری و 5 روش مطمئن برای افزایش انگیزه

همین الان نفس عمیق بکشید و تمام افکار منفی را دور بریزید. بگذارید برایتان مثالی بزنم. فرض کنید شما زمان کمی برای تحویل پروژه درسی پایان سال دارید. روزهای قبل نتوانستید آن را انجام دهید و اکنون زمان زیادی برایتان نمانده است. با خود فکر می‌کنید که تمام همکلاسی‌‌هایتان پروژه را آماده کرده‌اند و شما تنها کسی هستید که آن را انجام ندادید. دیگر تلاش را بی‌فایده می‌بینید و این چند روز باقی‌مانده را هم از دست می‌دهید.

اما آیا این تمام واقعیت است یا فقط افکار شماست؟ از کجا مطمئن هستید که باقی دوستان‌تان پروژه را به موقع آماده کرده‌اند و شما تنها هستید؟ چرا از زمان باقی‌مانده استفاده نمی‌کنید تا شرایط خود را تغییر دهید؟

به یاد داشته باشید هیچوقت دیر نیست و همه چیز در دستان شماست. فرضیه‌ها و افکار منفی را دور بریزید و برای رسیدن به هدف تلاش کنید.

مکتبستانی‌های گلم، اکنون کمتر از یک ماه تا کنکور سراسری زمان دارید. شاید بپرسید در این مدت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ باید به شما بگوییم که خیلی کارها. شما در این فرصت کوتاه می‌توانید شرایط خود را عوض کنید فقط باید به خودتان ایمان داشته باشید.

آلبرت انییشتین، فیزیکدان بزرگ آلمانی می‌گوید«فردی که هرگز مرتکب اشتباه نمی‌شود، درس جدیدی یاد نمی‌گیرد. »

بنابراین، از اشتباهات‌تان نترسید. بیشتر تلاش کنید. باز هم اشتباه کنید و باز هم تلاش کنید تا به موفقیت در کنکور سراسری برسید.

اکنون این نکات را به خاطر بسپارید.

1- مثبت فکر کنید

شاید تا الان نتایج خوبی نگرفته‌اید. شاید فکر می‌کنید پیشرفتی ندارید. شاید انگیزه‌تان کم شده و منتظرید این یک ماه به سرعت تمام شود. بیایید طور دیگری به ماجرا نگاه کنید. شما ممکن است فرصت برای مطالعه همه مباحث را نداشتید اما قسمتی از مباحث را خوانده‌اید و در این زمان کم می‌توانید آنها را جمع‌بندی کنید. اکنون باید به خودتان و دانش‌تان اعتماد داشته باشید. مهم نیست چه چیزهایی بلد نیستید، مهم این است بر مباحثی که یاد گرفته‌اید، مسلط باشید. این 20 روز باقی‌مانده به کنکور سراسری بهترین فرصت برای شماست. به آموخته‌هایتان باور داشته باشید. مثبت فکر کنید و از مثبت‌اندیشی بهترین نتیجه را بگیرید.

به یاد داشته باشید جاده‌های سخت اغلب به مقاصد زیبا ختم می‎شوند. شما در یک قدمی رسیدن به مقصد هستید و خودتان را شایسته رسیدن به مقاصد زیبا بدانید.

2- توکل به خدا

روشن است که روزهای سختی را می‌گذرانید. شاید دیگر صبرتان به اتمام رسیده و می‌خواهید داشته‌ها و نداشته‌هایتان را به معرض آزمایش بگذارید. شاید فکر کنید در این مسیر دشوار هر لحظه امکان دارد زمین بخورید و بازنده شوید اما در تمام این لحظات به یاد داشته باشید شما تنها نیستید و خداوند با شماست.

کمی به برترین نیروی آفرینش فکر کنید و ببینید چه تکیه‌گاه محکمی کنار خود دارید. خدا هرگز بندگانش را تنها نمی‌گذارد.

امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: «خدا را خالصانه یاد کنید تا بهترین زندگی را داشته باشید و با آن راه نجات و رستگاری را بپیمایید.»

3- از اشتباهات درس بگیرید.

تصور کنید دنیا چقدر پوچ و بیهوده به نظر می‌آمد اگر کسی اشتباه نمی‌کرد و شکست نمی‌خورد، آنوقت آیا پیشرفتی در زندگی حاصل می‌شد و انسان به تجربه‌های جدید می‌رسید؟

زندگی عرصه اشتباهات است. هرکس اشتباهات خود را بشناسد به شناخت بیشتری دست پیدا می‌کند. اشتباه راهی برای رسیدن به کشف و آموختن است.

پس هرگز از اشتباهات‌تان ناامید نشوید. هر بار که اشتباه می‌کنید بلند شوید و خود را برای قدم‌های بزرگ‌تر آماده کنید. هر بار که اشتباه می‌کنید بیشتر تلاش کنید و از اشتباهات بعدی نترسید.

اشتباهات، شما را کوچک نمی‌کند بلکه پیشرفت شما را ممکن می‌کند.

بنابراین، هربار مسیرتان را به خوبی بررسی کنید و اگر به راه‌حل نرسیدید هیچ اشکالی ندارد. مسیر دیگری را امتحان کنید. شما برای رسیدن به هدف دو مسیر بیراهه را شناسایی کردید. اکنون بهترین زمان است که به سمت هدف‌تان گام بردارید.

4- امید به آینده

شاید اکنون زمان زیادی برای ساختن هدف‌های جدید نداشته باشید اما می‌توانید شرایط خود را بهتر کنید و یا جلوی اتفاقات بد و حس‌های منفی را بگیرید. هیچ وقت برای بهتر شدن دیر نیست.

احتمالاً در ماه اخیر نتوانستید خوب درس بخوانید یا روند مثبتی نداشتید. هیچ اشکالی ندارد. این لحظه متعلق به شماست. شاید کمی تنبلی به خرج دادید یا آن‌طور که می‌باید تلاش نکردید. اکنون زمان تغییر است. به میز مطالعه برگردید و دوباره شروع کنید. قدم‌های قبلی را ادامه دهید.

ممکن است حس‌های منفی، بار دیگر به طرف شما بیاید. اشکالی ندارد. آینده متعلق به شماست. آینده متعلق به کسانی است که به زیبایی رویاهای‌شان باور دارند.

5- بالا بردن کیفیت مطالعه

دوستان عزیزم، احتمالاً فکر کنید هر چقدر می‌خوانید به نتیجه نمی‌رسید یا نتیجه دلخواه‌تان را نمی‌گیرید. خب، بهتر است روش مطالعه را تغییر دهید. سعی کنید عمیق‌تر مطالعه کنید و روش صحیح را پیدا کنید.

بهترین کار این است در این باره با یک مشاور باتجربه صحبت کنید و مشکل‌تان را در میان بگذارید.

همیشه اصرار بر یک روش، شما را به مقصد نمی‌رساند. باید بتوانید مشکل خود را شناسایی و راه موثرتر را پیدا کنید.

مثلا مطالعه سطحی کتاب درسی، روش درستی برای درک مفاهیم نیست. شما باید بتوانید خود را با مفاهیم کتاب بیشتر درگیر کنید. مطالب مهم را استخراج کنید. یادداشت بردارید. از جعبه لایتنر استفاده کنید و مطالب درسی را دسته‌بندی کنید. سعی کنید کیفیت مطالعه خود را نسبت به قبل بالا ببرید و با انرژی بیشتری به طرف آینده گام بردارید.

 

مقالات خواندنی: 

انگیزشی کنکور سراسری و ۴ نکته موثر برای تقویت انگیزه کنکوری ها

نکته کنکور سراسری ۲ – انگیزشی کنکور سراسری

فایل صوتی انگیزشی دکتر کاویانی – باورها در کنکور سراسری

چند قدم برای آن چیز که میخواهید ( انگیزشی )

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود